Ik ben nog niet bij Bakkit geweest maar nu wil ik ook boterkoek! Hopelijk vind ik nog ergens de tijd tussendoor want ik verhuis binnenkort Rotterdam uit. Ga dit soort tentjes in de buurt wel missen en baal dat ik Le Petit Jean niet meer kan bezoeken (als die ooit nog heropent), ik vond die enorme frambozenmacaron zo lekker
Ik heb binnenkort bezoek uit het buitenland, en hebben jullie nog tips en ideeƫn voor leuke plekken om te bezoeken/ wandelen of bijzonder terras/ uitzicht of zo?
Soms ben ik er zelf zo blind voor. Hij is niet per se van musea helaas haha.
Groen!!!
Ik vind dit zelf ook altijd zo lastig! Kwam laatst iets tegen op TikTok en heb dat toen onthouden voor als ik iemand ergens mee naar toe wil nemen. Waren verschillende rooftop bars. Middenin de stad leek Cloud one bar in hotel motel One me wel wat, en anders Elvy in het NHOW op de Wilhelminakade.
Leek me wel chill omdat je dan uitzicht hebt over de stad, hoef je geen sightseeing te doen
Qua wandelen vind ik het Park altijd wel chill, kun je een taartje eten bij Dudok of lekker in de zon zitten bij Parqiet. Heb je ook meteen de Euromast afgetikt. Langs de Parkkade lopen voor het uitzicht over de Maas en Erasmusbrug en dan even borrelen bij Loos, heb je altijd zon op dat hoekje. Woon daar in de buurt en iedereen is altijd wel onder de indruk van de mooie oude gebouwen in de wijk en de veerhaven enzo haha.
Ja The Harvest? Proveniersstraat? De rij is bij de koffiezaak met de naam Harvest.
Watertaxi doet het ook altijd goed! Bv naar ss Rotterdam, dan daar koffie oid, en dan terug naar Hotel New York of Euromast en dan vanaf daar verder een wandeling.
Ik woon OOK om de hoek maarja genoeg woontorens!
Ja en in zoveel kleuren
Parade heeft weer geen vergunning gekregen, hoop dat ze die ooit weer gaan krijgen
DĆK is weer terug vanaf overmorgen https://www.dak-rotterdam.nl/program ben vorig jaar naar 2 avonden geweest en vond het heel leuk.
Ookal is iemand niet van de musea zou ik toch in ieder geval langs het depot Boijmans lopen.
Kan je altijd gewoon nog door het museumpark verder lopen richting het park en de Maas. Als toerist in de stad waar ik geboren ben moet ik wel zeggen dat ik heel erg onder de indruk van het gebouw was, mooi of niet, ook met de weerspiegeling van de stad. https://indebuurt.nl/rotterdam/doen/rooftopbar-deze-zomer-kun-je-cocktails-drinken-op-het-dak-van-het-depot~306207/
Ja ik vond het depot zelf ook echt heel mooi, maar twijfelde of het de moeite waard is naar binnen te gaan voor iemand die niet van kunst houd (al is de binnenkant zelf ook al heel vet).
Maar bedankt voor alle tips tot nu toe. Soms zo moeilijk om naar je stad te kijken vanuit een ander perspectief haha.
Die Cloud One bar heb ik vorige week ook voorbij zien komen, woon echt heel dichtbij en dacht ook echt even van huh, wist niet eens dat dat daar zat. Soms goed om ook even toerist in eigen stad te spelen.
Ja en Pleinbioscoop gaat ook al niet meer door vanwege geen vergunning. Ik weet wel dat Lantaren een soort Pleinbioscoop aan het organiseren is, maar zij moeten ook nog een vergunning ervoor krijgen.
Je zou ook in de avond wat kunnen eten of drinken in restaurant van depot. Ben je alsnog binnen geweest
Ik was van de week even bij Bakkit langs en had twee Madeleines genomen, maar holy fuck wat zitten daar voor marges op, die dingen waren 2⬠per stuk?! Dat is toch van de zotte
Denk dat dat uiteindelijk best nog wel eens tegen kan vallen, is natuurlijk niet alleen de ingrediƫnten maar vooral personeel, huur, energiekosten
Heeft hier iemand misschien ervaring met een wasservice? Ik ben echt klaar met die eeuwige was, dus ben aan het zoeken naar een bedrijf dat vuile was ophaalt, wast en opvouwt en dan weer terugbrengt. Strijken niet nodig, als het netjes opgevouwen is is dat meer dan prima.
Maar veel zijn juist alleen āstrijkserviceā, of meer een stomerij die per kledingstuk een bedrag rekenen. Maar dat is niet echt wat ik zoek, ik wil ook gewoon een berg handdoeken en vaatdoekjes en sokken laten doen en daar geen omkijken meer naar hebben!
Op socialmedia kwam ik wasenvouw.nl tegen. Geen ervaring mee maar dit is denk ik wel wat je zoekt?
Oh dank je dat ziet er uit als een interessante optie!
Edit: ah nee alleen Den Haag Leidschendam Voorburg
Dit soort verzoekjes/aanbod zag ik ook wel langskomen toen ik de app Nextdoor nog had (dus gelijk in je buurt). Mss vind je daar wat je zoekt
Ik kan bevestigen dat ook op een regenachtige maandag je niet zo maar een plek hebt bij Harvest. Lekker gegeten, maar vind de porties nog steeds klein