Jaa ook lekker! Daar hebben ze ook voor mezzes die homemade zijn/smaken, lekker afhaal (of bezorg) maaltje vind ik dat!
Oeh klinkt goed
Hoi, ik kom hier even binnen vallen maar ik zie door de bomen het bos niet meer haha. Ik heb over een halfjaar een concert in de Ahoy in Rotterdam en wil er dan best wel een paar dagen aan koppelen. Ik kan alleen echt niet beslissen wat ik nu eigenlijk wil doen van accommodatie omdat er zoveel keus is haha.
Qua activeiteiten heb ik Boijmans Van Beuningen, Chabot Museum, het Foto Museum, Kunsthal, het Nieuwe Instituut en dan nog veel architectuur. Ik ben er nog niet uit of ik met de trein of auto ga.
het normale boijmans is dicht, je kan wel naar zuid en het depot. maar ik vond dat depot echt tegenvallen (als enige ter wereld), kunsthal is wel altijd leuk. qua accomodatie is penthouse prison heel bijzonder, zijn oude cellen in het voormalige politiebureau met een dakterras middenin het centrum, is alleen niet zo comfortabel denk ik? citizenm is ook heel chill, vriendin van me verbleef daar tijdens een bezoek aan nederland en zij was heel tevreden. dit is ook in het centrum.
Bazar op de witte de with is een restaurant en heeft ook een aantal leuke hotel kamers op een top locatie. Is alleen nu tijdelijk gesloten.
Mainport hotel heeft mooi uitzicht op de erasmusbrug en een kleine spa. Fijn hotel maar wel duidelijk een keten en groter.
Ik ga binnenkort hierheen https://www.hotelpincoffs.nl/. Ben heel benieuwd!
Qua activiteiten kan je ook hier kijken: https://level-level.com/nl/cases/we-own-rotterdam/
Agenda Rotterdam | Rotterdam Tourist Information | Rotterdam Info
Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar ik denk dat de trein een chillere optie is. Parkeren in de stad is overal betaald dus wordt best duur. Het OV is hier super goed en er is ook veel op loopafstand dus je hebt de auto eigenlijk niet nodig. Kunt bijv. ook op Rotterdam CS een OV-fiets huren?
Naar Ahoy is het makkelijkst met de metro.
Ja dat was ook mijn idee wel, al heb ik altijd een negatief beeld van het OV in NL omdat hier altijd veel geklaagd wordt over de prijs haha. De auto zou voornamelijk een voordeel zijn als iets langs mijn route kan doen etc (vertrekkende van Belgisch Limburg), de reistijd tussen beiden is ook gelijkaardig haha.
@Vuile_bitch @Desalnietteplus merci voor de tips, ik ga ze dit weekend wat beter bekijken!
Je kunt ook gratis parkeren bij Kralingse Zoom of Slinge en van daaruit gaan rechtstreekse metro naar de stad toe. Wel een OV chipkaart gebruiken.
Na 72 uur zijn de P+R wel betaald, maar scheelt inderdaad veel geld om daar te parkeren. En dan ben je met de metro zo in het centrum.
In NL is vooral de trein duur (vind ik). Metro, tram en bus vallen wel mee. Maar zoals gezegd is ook veel/alles op loopafstand van elkaar in het centrum.
Okee ik heb weer een restaurant-vraag
Over een tijdje ben ik jarig en aangezien dat wel een mijlpaal is wil ik uit eten gaan met een groep vrienden, zeg tussen de 12 en 14 personen.
Ik wilde eerst naar ‘De wijnkamer’ van Bar Zino. Een aparte ruimte die je als groep kan boeken. Maar helaas, was al bezet.
Iemand tips voor ergens in Rotterdam (hoeft niet perse centrum te zijn) waar je leuk als groep kan eten. Een aparte ruimte zoals hierboven is wel heel specifiek, maar een leuk hoekje ofzo of een plek waar je van te voren ook even kan borrelen lijkt me wel erg gezellig.
Een beetje vage omschrijving misschien maar ben benieuwd of jullie leuke suggesties hebben.
(Ik heb ook al wat zitten Googlen, maar dan krijg ik of heel bedrijfsgerichte zaaltjes met beamer of vreetschuren voor enorme gezelschappen)
Bj Regina kan je een zaaltje huren dacht ik! Heb er laatst gegeten en het is lekker.
Maar is dat ook echt voor diner? Want als ik op de site kijk, dan zie ik niet echt een diner menu-kaart?
Op IG zag ik een aantal keer voorbij komen dat je een ruimte ook kan huren voor een evenement/diner/borrel.
Misschien kan je kijken naar Tosca, die hebben twee ruimtes, wat het niet al te druk maakt.
Bistrot bar frère ook lekker eten
Bar pulpo
Beetje gekke vraag misschien: maar kennen jullie misschien nog een fijne (niet extreem dure) wasmachine monteur? In Rotterdam Noord/Blijdorp
Oeh Tosca is een goede suggestie, helaas nemen ze op zaterdag maar groepen van max 8 personen aan.
Bistrot Bar Frere heb ik ook een berichtje gestuurd voor de opties. Pulpo lijkt mezelf erg leuk maar weet niet of iedereen dol op seafood is.
Maar dit zijn wel restaurant / plekken die ik tof vind, dus als je meer suggesties in dit ‘genre’ hebt: graag!
Ver van de wc gaan af zitten iig! Wat een stank komt daar vanaf joh
Onze vaatwasser is wel eens gerepareerd door Zestienhovense witgoedservice, waren we heel tevreden over!
Iemand een tip voor het goedkoop huren van een aanhanger? Ik wil een kast ophalen van Marktplaats maar Pak n Bak is net zo duur als de kast zelf, dus misschien is er een goedkopere optie? Omgeving Alexander.
Oh dat zou top zijn! Alleen zit er niet echt een Gamma bij mij in de buurt die ze heeft/verhuurd. En op de website zie ik alleen deze prijzen, niets over de eerste 2 uur gratis. Kun je hem ook precies 2 uur huren, zodat je niets betaalt? Want ik heb hem maar een uurtje nodig denk ik.