Rotterdammerts unite

Ja dit idd! Rotterdam is goed fietsbaar, ook dat stuk ‘s avonds (maargoed altijd je gezond verstand gebruiken natuurlijk :wink:)
Nieuw in centrum is hotel The Usual op de Westblaak. Weet niet precies wat voor prijscategorie je zoekt. Is denk ik even ver als Mainport hotel

1 like

Hotel Âme als je geld over hebt (en van beige houdt).

1 like

Ik kom er net achter dat Spazio, een van de weinige restaurants waar je chill kan zitten met kinderen en zelf ook nog een beetje lekker kunt avondeten, voorlopig dicht is :frowning: Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag! En dus niet een pannenkoekenhuis of de Beren ofzo :grimacing:

1 like

Nee ik bedoel waar kinderen ook kunnen/mogen spelen. En liefst een kindermenu want ik heb lastige eters :sweat_smile: Daarom was Spazio zo chill, een grote speelhoek en leuke menukaart. Enige wat ik nog zou weten is Supermercado maar vind dat eten vaak tegenvallen.

Ik zag dat zijn bij Juffrouw van Zanten in Hillegersberg ook diner hebben! Ook een kindermenu. Maar geen idee hoe daar de speelhoek is.

1 like

Iemand tips voor een restaurant met een groep rond de 8-10? Lekker eten, goede wijn, maar ook weer niet te chiq. Gezellig waar het ook geen issue is als je met een groep wat meer lawaai maakt.

@propje ii zou juffrouw van Zanten locatie Lusthofstraat in ieder geval niet aanraden. Ik kom er bijna elke zaterdag, omdat m’n zoontje daar in de buurt naar de judo gaat en hun tent is de enige die vroeg open is voor de koffie. Het is er altijd zo druk … als je niet hebt gereserveerd is er vaak geen plek en alles duurt lang daar x

Tosca neemt geen grotere groepen aan. Ben ik helaas achtergekomen toen ik zelf een locatie voor een groep zocht.

Mijn bijdrage:

Bistro Zino heeft een aparte ruimte “De Wijnkamer” die je kan afhuren om met een groepje te eten.

3 likes

Hilligersberg is veel groter/ruimer dan de Lusthofstraat en ze hebben ook nog best een aardig terras. De speelhoek heb ik nog niet bekeken want ik was er zonder kinderen :slight_smile:

2 likes

Mangiare! Locatie in noord is nu speciaal voor grote groepen geloof ik.

Wat is jullie favo kringloopwinkel in de omgeving als het gaat om meubels/interieuritems?

Een rondje lopen bij alle vintage- en kringloopwinkels bij het Zwaanshalskwartier levert vaak wel wat op bij mij

1 like

Heeft iemand tips voor restaurants waar je ook leuk buiten kan zitten in de omgeving van boijmans / de kunsthal?

Louise petit, Loos of Bar Berta!

6 likes

Aanvulling op hierboven, Pulpo zit in dezelfde wijk en heeft een heel knus terras! Echt gevoel alsof je op vakantie bent. Andere kant op vanaf Museumpark, het terras van het westerpaviljoen vind ik heel chill.

5 likes

De Machinist of Kula, hoewel je bij de laatste alleen kunt lunchen.

1 like

Ohh ja ook leuk aan het water! Je hebt naast kula nu ook Old Scuola, vet lekkere echte Italiaanse stijl pizza

3 likes

Echt een pareltje! Vooral tijdens golden hour😍

3 likes

Heeft iemand een tip voor een leuke activiteit of creatieve workshop in Rotterdam en omgeving? Het liefst max 30 euro pp.

2 likes

Ik neem zondag een vriendin mee uit lunchen in Rotterdam en zij woont zelf in Rotterdam dus ik denk dat ik ook aan haar vraag wat ze leuk vindt, maaarrrr ook wel leuk om zelf met een paar opties te komen. Ik weet dat ze graag naar Cafe Marseilles en Bakeliet gaat. Ik vind het wel leuk als we een beetje wat lekkers kunnen eten en maybe een natuurwijn kunnen drinken :grin: hebben jullie leuke tips? Locatie maakt niet zo heel veel uit denk ik, zij woont in West en ik kom met de trein gewoon naar Rotterdam Centraal en kan eventueel een ov fiets huren. Ik ga de tips hierboven op zwaardvis sowieso ook even bekijken. Oh en graag met vega opties!