Top, dankjewel!!
Iets verder weg maar Spa Gouda?
Ik ga er zelf over een tijdje pas voor het eerst heen haha maar ik vind het er allemaal wel heel mooi uitzien.
Je kan een wellness arrangement nemen (verschillende opties)
Net de baklava op! Ik vind hem wel lekker, beetje zachte slagroomtaart vibes maar dan met pistache, maar ik vind de prijs wel echt bizar. Had het idee dat de stukken ook kleiner zijn geworden? In ieder geval een stuk kleiner en minder zwaar dan de chocolade fudge taart.
Voor dat geld wil ik dan ook een gigantisch stuk hebben. Heel mals wel, maar ook weer niet mega bijzonder ofzo (vind prijs ook wel belangrijk). Misschien ligt het ook aan de locatie hoor, want ze moeten natuurlijk bijna alle winst halen uit de taart en het is wel een dure straat.
Wat vinden jullie fijne plekken in Rotterdam om op warme dagen heen te gaan?
Ik ben dinsdag vrij als het 28 graden is en waarschijnlijk maandagmiddag ook. Zat te denken aan het van Maanenbad, maar hebben jullie nog andere aanraders behalve de metro naar HvH?
Ik vind dat je bij de Maaskantine ook lekker wat koeler zit. Ook heerlijk om op zoān strandbedje daar lekker te chillen (kan ook prima als je in je eentje bent).
Maar kunt er niet zwemmen, denk dat de stroming te sterk is.
Achter Lantaren Venster kun je wel zwemmen tegenwoordig
Weet iemand een Italiaan met een (leuk) terras? Wilde eigenlijk naar Due Tonino maar zij zijn dicht I.v.m. vakantie.
Ik ben laatst bij Nerello geweest. Zit aan de Oostzeedijk beneden. Lekker gegeten, wel duur.
La pizza zit vlakbij mijn werk zie ik, ideaal dus. Thanks!
Hoi hier ben ik weer, eindelijk mijn trip naar jullie goed voorbereidend haha. Ik heb ondertussen een goed gevulde kaart om dingen te zien maar het is zo uiteenlopend qua ligging. Is Rotterdam aan te raden om te fietsen en zoja heeft iemand suggesties om een fiets te huren? Ik overnacht in de buurt van de markthal.
Ligt eraan waar je allemaal heen wilt denk ik. Ik vind alles prima te doen met OV en lopend. Alles in de omgeving van het centrum is loopbaar sowieso, maar welke richtingen wil je allemaal op bijvoorbeeld?
En OV fiets kan je idd bij Blaak halen!
Ov fiets? Kan je dan bij blaak halen
cc @Pax mijn kaart ziet er momenteel zo uit haha
een fiets lijkt me leuker dan overal naartoe wandelen en in en uit de metro nemen, dan mis je ook veel van het stadsweefsel.
Ik had er in ieder geval niet eens aan gedacht dat NS zelf fietsen heeft haha, de prijs ziet er ook goed uit dus dat zal het worden tenzij het weer tegenvalt.
Oh dit is heel goed te fietsen inderdaad! Ik woon in de buurt van je meest linkse puntje en ik fiets regelmatig in de buurt van al je puntjes. Denk dat alles maximaal 20 minuten fietsen is.
Heb je nou een begraafplaats tussen je tags of vergis ik me?
Mocht iemand toevallig nog op zoek zijn naar een kamer; wij zoeken een huisgenootje! In Rotterdam, Blijdorp. De kamer zelf is 10 m2, maar verder is ons huis best groot en we hebben een tuin. Stuur maar een DM voor meer info!
Ik woon in een dorp tussen Breda en Rotterdam in, alleen mis ik de stad heel erg en willen mān vriend en ik uiteindelijk naar Rotterdam verhuizen. Is pas over een paar jaar, maar ben mij al wel aan het oriĆ«nteren voor leuke wijken / straten in Rotterdam (koopwoning) en evt nieuwbouwprojecten. Wat vinden jullie leuke wijken om te wonen?
bij mijn weten niet haha, tenzij er iets mis gegaan is
Wat zoek je (type woning, wel of niet in de drukte) en wat is je budget? (Laag, middel, hoog). Geliefde wijken bij de stad zijn vaak Blijdorp en Kralingen maar dan moet je wel een groot budget hebben. Schiebroek is meer dorps en iƩtsje verder van de stad maar heb je ook best wat budget voor nodig over het algemeen. Zuid en West is vlakbij de stad en liggen de prijzen lager (relatief dan en ook erg afhankelijk van het gedeelte van die wijken) maar niet iedereen wil daar wonen terwijl anderen juist gek op die buurten zijn. En omgeving Ommoord en Zevenkamp is verder van de stad maar ook (relatief) goedkoper en iets dorpser. Disclaimer: dit is globaal genomen en van wat ik de afgelopen jaren gezien heb en van vrienden gehoord heb. Het kan alsnog binnen wijken erg verschillen in prijs, ook echt afhankelijk van de woning en straat.
Ik heb even gekeken en de bovenste tag op dat groene veldje is inderdaad een begraafplaats in Crooswijk
Ik vind zelf Blijdorp, Bergpolder, Liskwartier leuk, sommige stukjes van Oude Noorden. Redelijk groene wijken, dichtbij centrum/station, genoeg leuke horeca maar ook wel rustig. Kleiweg kwartier is ook leuk. Rotterdam West heeft ook leuke straten, maar is iets drukker naar mijn idee. Dus hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. In alle bovenstaande opties zijn er vooral veel gesplitste woningen, dus moet je het wel oke vinden om onder en/of bovenburen te hebben. Nieuwbouw is Nieuw Kralingen en Nieuw Crooswijk mooi, wel prijzig. Vind Zestienhoven ook wel mooi, maar daar mist wat mij betreft wel wat gezelligheid in de wijk zelf.
Veel leuks dus, weet je al een beetje wat voor iets je zoekt?
Edit: Noordereiland is ook leuk trouwens