Rotterdammerts unite

oh ja wacht ik was aan het ijlen haha, staat op mijn lijst omdat de kapel van mecanoo heel immersief zou zijn

3 likes

Ik zoek uiteindelijk een eengezinswoning (rijwoning, 2 onder 1 kap) met een tuin. Dus geen appartement met bovenburen etc. Budget is middel/hoog. Zuid zou ik bijv absoluut niet willen wonen. Thanks voor de tips! Hiermee kan ik iig verder.

1 like

Boven of onderburen willen we niet. We hadden zelf ook al gekeken naar Nieuw-Kralingen en Zestienhoven! Nieuw Kralingen (de herenhuizen) vinden we iets te duur voor wat je krijgt, maar ze gaan daar nog jarenlang bouwen dus wie weet wat nog voorbij komt. Locatie vind ik wel helemaal top. We hebben t liefst ook nog een garage of opbergruimte voor een motor, alleen is dat wel lastig in de stad. Zestienhoven vinden we ook leuk, alleen komen daar heel weinig huizen te koop staan… ben dat al een tijdje in de gaten aan het houden. De nieuwe huizen (Hof van Maasdam) die ze nog gaan bouwen en net te koop hebben gestaan ben ik niet fan van ivm locatie hogesnelheidslijn.

Geen idee wat je met budget middel/hoog bedoelt, maar in Schiebroek heb je op verschillende plekken garages. Die zitten dan niet aan je huis, maar vaak wel dichtbij. Zijn (op de peppelweg na) wel wat oudere huizen, vooral in vergelijking met Zestienhoven, dus geen idee of je dat erg vindt. Wel meer betaalbaard dan Zestienhoven en regelmatiger een huis te koop.

Het ligt er ook aan naar waar je op zoek bent. Mij lijkt Zestienhoven heel mooi om te wonen bv (maar boven mijn budget helaas), maar wel een minpunt dat er geen supermarkt of horeca is (al hoorde ik laatst wel dat er plannen waren om dat te maken!) in tegenstelling tot bv Schiebroek of Hilligersberg en ik geloof dat je dat meer richting het centrum nog meer hebt.

1 like

Moet het echt Rotterdam zijn? Ik woon zelf in Fascinatio en ik vind het ideaal hier. Rust en ruimte maar je bent zo in de stad. Kralingse plas/ bos zit in de buurt. Ook een goede ov verbinding (Capelsebrug of Kralingse zoom) Je zit ook binnen no-time op de snelweg. Voor de rest zit hier weinig qua faciliteiten. We hebben wel een supermarktje. Maar het winkelcentrum in Prinsenland en ā€˜s Gravenland zijn 10 minuten fietsen.

2 likes

Met middel heb ik ongeveer 6ton in gedachte, maar budget is ongeveer max 9 ton (hangt van de overwaarde af). We willen groter dan 150m2 in ieder geval. Zestienhoven vinden we zelf ook heel leuk, alleen is er jammer genoeg geen horeca / supermarkt etc. Maar zoals je al zegt komt het misschien nog! Schiebroek trekt mij niet echt aan als ik naar de foto’s op funda kijk, maar het geeft wel goede ideeĆ«n. Wellicht binnenkort even een rondje door een aantal wijken rijden :blush:.

1 like

Ja, t liefst wel in Rotterdam.

Heeft iemand tips voor glutenvrij friendly restaurants? Ga morgen met iemand eten die glutenvrij eet maar tot nu toe nog weinig inspiratie…

Bertmans, de kaap (katendrecht) en matroos en het meisje zijn restaurants waar je goed glutenvrij kan eten. Ze houden hier dan ook rekening met voorkomen van kruisbesmetting.

2 likes

O’Pazzo! Ik eet zelf glutenvrij en hier kan je heerlijke glutenvrije pizza eten. Als je het bij het reseeveren vermeld houden ze ook rekening met waar ze je plaatsen in het restaurant i.v.m. de open keuken!

1 like

Uit nieuwsgierigheid: bakken ze die dan in een andere oven?

1 like

Wat ze tegen mij hebben gezegd wel. Anders had ik er niet kunnen eten. Ik heb ook geen last gehad. En heb er inmiddels 3x gegeten.

1 like

Goed om te weten! Goede vriendin van mij heeft coeliakie, dus ga dit aan haar tippen! :slight_smile:

1 like

Ja als ik ga uit eten wordt het meestal daar. Hoewel mijn plezier in uit eten wel zo goed als weg is.

Ik heb met haar ook 2 keer gegeten bij the fat mermaid in scheveningen en daar zijn ze zo geweldig lief en voorzichtig!

Maar het is altijd een enorm gedoe om uit eten te kunnen en je moet altijd maar voorzichtig zijn.

2 likes

Dankjewel, Bertmans had ik idd als een van de opties maar de andere twee ga ik nu checken

@tuthola zag idd online dat O’Pazzo wordt aangeraden voor glutenvrij. Dus fijn om te horen dat het ook echt goed is! Thanks!

1 like

Ja dat is zo fijn! Maar het ontspannen eten is inderdaad weg. Je bent heel erg afhankelijk van anderen. Vrij frustrerend maar het is wat het is!

1 like

Graag gedaan! Hoop dat je lekker kan eten!

1 like

Iemand toevallig al kruidnoten gespot ergens in Rotterdam?

HEMA!

1 like