Rotterdammerts unite

Het lijkt erop dat deze vanaf 14.00 open is.
Rest ook bedankt! Helaas te laat aan een cadeau gedacht. Ik heb het morgen echt nodig. Is Gall & Gall ook okay of beter niet?

Ik denk dat de winkel ook dicht is. Je hebt de winkel en een wijnbar. Het lijkt dat de wijnbar vandaag wel open gaat maar denk de winkel niet. Denk veel wijnwinkels niet. Ik zou inderdaad dan misschien gewoon naar Gall en Gall gaan.

Qua advies weet ik niet of ze daar top zijn maar vind dat de Gall tegenwoordig echt wel mooie wijnen heeft hoor!

1 like

Ik ga ook graag naar Platenburg voor cadeaus, maar zondag is inderdaad een moeilijke dag. Harries is een van de weinige wijnwinkels die wel open is vandaag. De wijnbar pas vanaf 3 uur dacht ik maar de winkel wel eerder. Pakt het ook altijd netjes in en staat net wat fancier dan de Gall (die overigens natuurlijk ook prima wijnen heeft).

Voor 30 per fles zal je niet snel een champagne vinden maar wel een heel goede fles wijn!

4 likes

Lijkt me ook leuk om weer eens naar een meeting te gaan ! Misschien kan ik ook aansluiten haha

3 likes

Ik las laatst iets over een meeting met onbekende mensen, en toen gingen ze kleurboeken doen :face_holding_back_tears: klonk zo schattig en helpt vast ook met een beetje ongemak van het elkaar niet kennen. Maar als @Bunnyslippers een rondje eetplekken doet sluit ik maar wat graag aan :blush:

2 likes

Voor minder geld kun je ook al een goede fles vinden daar. Ik denk dat ze Valpolicella Ripasso verkopen, dat is een lekkere rode wijn vind ik. Of anders Chianti Classico.

1 like

Ik sluit ook graag aan! Ik woon niet in Rotterdam maar kom er wel regelmatig en ik vind het echt een onwijs leuke stad.

2 likes

Toevallig deze net gekocht bij de bijenkorf. Icl een Bottega RosƩ Gold. Hoop maar dat ze het lekker vinden.

4 likes

omg ik heb gisteren voor het eerst bij mama essi gegeten en nu zit die jollof echt vast in mn hoofd, zoooo lekker

3 likes

Mama Essi :heart: De fufu daar vind ik ook heul lekker! En de egusi soup! Eigenlijk gewoon alles.

1 like

Waar kun je echt lekker onbeperkt tapas eten in Rotterdam? Google zegt o.a. 't Zusje en Lust maar als ik de recensies lees zie ik ook wel negatieve reviews. Dus misschien nog andere tips?

1 like

Ik voel mij niet zo prettig in Zuid. Ik heb zelf in Charlois gewerkt en m’n vriend, schoonzus en schoonbroer werken allemaal in het onderwijs in Rotterdam-Zuid en zo krijg ik ook de nodige verhalen mee. Wijken zoals de Wielewaal en Tuinbuurt Vrijlandt trekt mij qua locatie niet echt aan. Maar er zijn inderdaad wel goede stukken in Zuid met hele mooie huizen. Dat zei m’n vriend ook al. Misschien toch een keer een rondje doen. In welke wijk woon jij? Maar de verschillende reacties over de wijken helpt mij enorm. Zo kom ik er langzaam wel achter wat we wel of niet willen en zet het mij aan het denken. Zelf wonen we ongeveer een kwartier rijden bij Zuid vandaan… dan vind ik het bijna niet de moeite waard om te verhuizen naar Zuid.

Heinde Rotterdam

1 like

Ja, leuk!

Ik vind Lust hillegersberg juist leuk! Fijne sfeer, bediening en het eten is prima

Rozey is ook leuk (vega/vegan), en drinken zit bij de prijs inbegrepen

5 likes

Ja deze wilde ik ook tippen! Vond het eten echt lekker en veel keuze.

Ik ben geboren en opgegroeid op zuid. De laatste 10 jaar is er ontzettend veel gedaan aan vernieuwing van zuid. Zoals @AapNootMies aangeeft is dat stuk van Laan/Kop op zuid tot aan de groene hilledijk grotendeels plat gegooid en vernieuwd. Dat zijn huizen wat je absoluut niet op 1 inkomen kunt betalen en ook voor 2 inkomens moet je er echt goed voor verdienen. Dat filtert wel waar jullie zo bang voor zijn (ik ga nu af op wat jij wrs bedoelt met ā€œverhalen over Rotterdam zuidā€).

De wielewaal trekt je qua locatie niet aan, terwijl het aan het rand ligt van Rotterdam en je bent zo in stad of via de snelweg elders. De wielewaal is project voor midden- en hooginkomens. Ben je er wel eens wezen wandelen? Ik heb het recent wel gedaan en het is een mix van rijtjeswoningen als vrijstaande huizen wat daar gebouwd is en gebouwd zal gaan worden in verschillende fasen. Ik overweeg om daar volgend jaar een huis te kopen. Hangt van m’n werk af.

Verder heb je aan de rand van Charlois thv Charloisse Lagendijk een heel mooi gebied met alleen maar stadsvilla’s of twee onder 1 kap woningen. Dan woon je net onder de dijk. Heel rustig. Een hele nette wijk is het. Kinderboerderij in de buurt. Ze zijn al een tijd bezig met extra grond plat maken dus ik hoop dat ze daar wat huizen bij gaan bouwen.

Persoonlijk zou ik zelf niet in de wijken Feijenoord / bloemhof / tarwewijk willen wonen. Dat vind ik te druk. Met veel auto’s enzo. En natuurlijk zijn er nog echt probleemwijken in Rotterdam wat ontzettend sneu is.

Overigens hoop ik ook dat je vriend/familie ook mooie succes verhalen meegeeft vanuit zuid. Het is een gebied met jongeren die echt wel willen hoor en excelleren in hun kunnen als zij de kans krijgen. Ik geef naast m’n werk ook gastcolleges aan een weekendschool en leer juist meer positieve verhalen over zuid waarvan ik vind dat die ook gehoord moeten worden en we echt door het slechte imago heen moeten kijken. Mijn collega’s verbazen zich ook altijd als ik zeg dat ik nog op Zuid woon. Totdat ze zijn langsgeweest en hun woorden terug nemen. Het is echt ontzettend veel veranderd in de positieve zin.

16 likes

Ook hier positieve ervaring met zuid!! Ik sluit me 100% aan bij het verhaal @Broodrooster. Er zijn stukken waar ik me in de avond niet comfortabel voel, maar er zijn ook heerlijke wijken waar veel cohesie is met de buurt. Ik vind de grote mix aan mensen heerlijk!

3 likes