Rotterdammerts unite

Mag ik vragen waarom Zuid absoluut niet? Ik had dat beeld namelijk zelf ook altijd, maar ben toen door een tijdelijke woning 6 jaar geleden op Zuid beland met het idee er zo snel mogelijk weg te gaan, maar ik woon er (bewust) nog steeds.

Ik heb ook in oost, centrum en noord gewoond, maar vind het op zuid echt het fijnst wonen. Er zijn inmiddels echt hele mooie stukken op zuid en ook huizen die aan de rest van je wensenlijst voldoen. Ik woon zelf bijvoorbeeld in nieuwbouw huis van 180 m2 met tuin en eigen parkeerplaats en er wordt hier ook nog volop gebouwd (bijvoorbeeld de projecten aan de Laan op Zuid of bij Rijnhaven). Deze projecten zijn vaak ook met afgesloten gemeenschappelijke binnentuin, dus de kinderen hier in de buurt zijn ook de hele dag buiten aan het spelen.

Klinkt als een verkooppraatje voor Zuid haha, maar wil er meer mee zeggen dat het misschien interessant is om nog eens een rondje door de wijk te doen omdat er echt wel heel veel is veranderd.

10 likes

Zuid is wel veranderd, maar ik krijg nog steeds nergens zoveel ongewenste aandacht/intimidatie als op zuid helaas. Ik vind het niet prettig om daar ‘s avonds alleen over straat te gaan. Niet elke straat, maar wel veel!

Ik heb daar in Zuid juist weer totaal geen last van, bij mij was dat in Noord en West veel erger haha. Zuid is natuurlijk ook wel vrij groot dus hangt misschien ook af van de wijk.

5 likes

Dit is inderdaad ook mijn ervaring! Ik heb daar in Noord en Centrum ook veel meer last van. Maar is inderdaad vast ook afhankelijk van de buurt, in mijn buurt heb ik er in ieder geval nooit last van.

Mijn bovenbuurman wil zijn appartement in oktober, november en december onderverhuren. Mocht iemand dus tijdelijk iets zoeken of iemand kennen die iets tijdelijks zoekt, stuur me vooral een PM!

3 likes

Lijkt mij ook leuk!

Kennen jullie goede wijnwinkels in Rotterdam?
Ik heb voor een speciale gelegenheid voor morgen twee flessen goede wijn of champagne nodig. Ik drink zelf niet en heb er nul verstand van. De bijenkorf heeft met name champagne te koop. Dat zou ook kunnen als alternatief? Budget is zo’n 30 euro per fles. Het liefst in het centrum/beurs/lijnbaan.

Edit plan in vandaag te gaan shoppen

2 likes

Lenselinq maar die is geloof ik dicht op maandag dus dan moet je wel vandaag

3 likes

Misschien wijnwinkel Lenord? Het zit in een straat achter Centraal station.
Ik durf alleen niet te zeggen of ze op zondag open zijn.

1 like

Ik wilde Henri Bloem op de Groenedaal tippen maar die is ma/zo dicht.

In een zijstraat van de Meent zit er ook 1 maar vrees dat die ook dicht is op zondag.

1 like

Het lijkt erop dat deze vanaf 14.00 open is.
Rest ook bedankt! Helaas te laat aan een cadeau gedacht. Ik heb het morgen echt nodig. Is Gall & Gall ook okay of beter niet?

Ik denk dat de winkel ook dicht is. Je hebt de winkel en een wijnbar. Het lijkt dat de wijnbar vandaag wel open gaat maar denk de winkel niet. Denk veel wijnwinkels niet. Ik zou inderdaad dan misschien gewoon naar Gall en Gall gaan.

Qua advies weet ik niet of ze daar top zijn maar vind dat de Gall tegenwoordig echt wel mooie wijnen heeft hoor!

1 like

Ik ga ook graag naar Platenburg voor cadeaus, maar zondag is inderdaad een moeilijke dag. Harries is een van de weinige wijnwinkels die wel open is vandaag. De wijnbar pas vanaf 3 uur dacht ik maar de winkel wel eerder. Pakt het ook altijd netjes in en staat net wat fancier dan de Gall (die overigens natuurlijk ook prima wijnen heeft).

Voor 30 per fles zal je niet snel een champagne vinden maar wel een heel goede fles wijn!

4 likes

Lijkt me ook leuk om weer eens naar een meeting te gaan ! Misschien kan ik ook aansluiten haha

3 likes

Ik las laatst iets over een meeting met onbekende mensen, en toen gingen ze kleurboeken doen :face_holding_back_tears: klonk zo schattig en helpt vast ook met een beetje ongemak van het elkaar niet kennen. Maar als @Bunnyslippers een rondje eetplekken doet sluit ik maar wat graag aan :blush:

2 likes

Voor minder geld kun je ook al een goede fles vinden daar. Ik denk dat ze Valpolicella Ripasso verkopen, dat is een lekkere rode wijn vind ik. Of anders Chianti Classico.

1 like

Ik sluit ook graag aan! Ik woon niet in Rotterdam maar kom er wel regelmatig en ik vind het echt een onwijs leuke stad.

2 likes

Toevallig deze net gekocht bij de bijenkorf. Icl een Bottega Rosé Gold. Hoop maar dat ze het lekker vinden.

4 likes

omg ik heb gisteren voor het eerst bij mama essi gegeten en nu zit die jollof echt vast in mn hoofd, zoooo lekker

3 likes