Rotterdammerts unite

Ik heb ook een tijdje met veel plezier in Zuid gewoond! Ik kan je ook aanraden om eens in Oud-IJsselmonde te kijken, heel rustig en bijna ‘dorps’ wonen en nog mooie authentieke huizen.

3 likes

Ik ben echt heel erg blij met je reactie! Ik ben inderdaad een beetje bevooroordeeld geweest over Zuid. Komt deels ook omdat ik veel oud collega’s en met mensen sport die bij de politie in Zuid werken/werkten. Sommige wijken zijn inderdaad rot, maar lang niet alles. En uiteraard geeft m’n familie mij ook de succesverhalen mee. Je reactie haalt me wel over om open te staan voor andere opties en we gaan er binnenkort even een keer wandelen :blush:. @AapNootMies gaf ook goede opties over Rijnhaven en Laan op Zuid. Thanks allemaal :pray:t2:

2 likes

Vraagje, het wielewaal project lijkt op de site verkocht te zijn. Komen er nieuwe huizen bij?

2 likes

Ja zeker! Vanaf het einde van het jaar zal fase 7 en fase 8 online gaan. Je kunt het beste inschrijven op hun nieuwsbrief en bij aankondiging meteen online inschrijven. Hun project werkt echt op wie het langst heeft ingeschreven en die mag dan als eerste een bouwproject uitkiezen.

1 like

de vriendin waarmee ik was had fufu dus ik heb van haar geproefd, inderdaad heel lekker! ik wil echt meer proberen haha

1 like

@Henrydekat @Zelie @Lorelai @Musa

Rozey is het geworden! Ik ben benieuwd, het krijgt goede recensies.

3 likes

Jezus wat rijden die donkey fietsen slecht, ov fiets ging niet met een anonieme kaart blijkbaar
Ik ben dus toch meer met de metro aan het rondgaan terwijl het zo mooi weer is

Heeft iemand een fijne huishoudelijke hulp die misschien nog een adresje zoekt?

1 like

Ik heb jaren geroepen “ik verhuis niet de brug over! Nooit zuid!!” Jaar geleden toch een huis hier gekocht en het is echt het beste ooit haha. Wij wonen in Vreewijk en vind het merendeels echt een gezellige mix van oud-Rotterdammers en yuppen. Ik ben met de scooter in een kwartiertje in het centrum (waar ik werk) en vind het heerlijk om na werk voor mijn gevoel de drukte uit te komen en richting de rust van Zuid. Ik heb mij hier nog heen moment onveilig gevoeld en ik ben echt dol op ons ruime huis met tuin.

Heeft mij destijds geholpen om huizen in verschillende wijken te bezichtigen en gewoon rond te scooteren.

Succes :slight_smile:

5 likes

Zelf woon ik ook in een van de Laan op Zuid projecten. Ik werk in het centrum en ben er met 10 minuten met het ov of een kwartiertje fietsen (alleen de brug over fietsen vind ik niks, want ik heb geen elektrische fiets haha). Met de trein is het zelfs maar 3 minuten naar Blaak. Wat ik ook ideaal vind is dat je ook zo de stad uit bent als je de andere kant op gaat.

Ik werk in het veiligheidsdomein en weet daardoor ook dat er net zo goed een heleboel speelt in de ‘betere wijken’ en de randgemeentes, maar dat het in de ‘slechte wijken’ vaak veel aandacht krijgt omdat dat in het plaatje past. Tuurlijk gebeurt er echt wel eens wat, maar dat hoort nou eenmaal ook bij het wonen in een grote stad.

Op dit moment zijn ze al volop aan het bouwen in De Kuil en Koer 3. Imagine is net opgeleverd. Bij alle projecten zijn volgens mij nog wat woningen beschikbaar, dus misschien de moeite waard om naar te kijken. Het project in Charlois waar Broodrooster het over had vind ik er zelf ook heel mooi uitzien.

4 likes

Ik ben hier ook benieuwd naar.

1 like

Bapboss vind ik wel de beste koreaan.

2 likes

Osozai

2 likes

Voor overdag ben ik laatst naar het klimbos gegaan, was heel leuk. Je moet wel een beetje basisconditie hebben en geen hoogtevrees.

1 like

ik vind gamasot heel goed maar niet echt een gezellige datelocatie haha (alsnog een aanrader)

2 likes

Ja is echt goed eten! Vond de taiyaki alleen niet zo.
Wat dacht je van Malay makan of kampong express?

Weet niet of je al geweest bent, maar vind de ramen bij Tensai en Hinoki echt top. En dan daarna naar de bios bij Cinerama of cocktail bij spikizi vind ik altijd een leuke date.

2 likes

Waar kan je vlakbij het stadhuis taart eten? (Liever geen Dudok want die haal ik te vaak). Ik ken veel opties in noord maar in het centrum weet ik echt niks.

En heeft iemand ook toevallig een tip voor een timmerman? :joy:

Op de Meent, een straatje verder, zit Urban Bakery met huisgemaakte taarten en gebak. Ze staan bekend om hun cheesecake en brownies.

1 like

Huh, zitten helemaal niet op de Meent noch hebben ze daar ooit gezeten, of heb ik de laatste tijd met mijn ogen dicht over de Meent gelopen?

@Okapi wel zoet en weinig zitplekken, maar the Cakery zit op de Karel Doormanstraat en heeft wel redelijk wat keuze.

1 like