Mama Essi De fufu daar vind ik ook heul lekker! En de egusi soup! Eigenlijk gewoon alles.
Waar kun je echt lekker onbeperkt tapas eten in Rotterdam? Google zegt o.a. 't Zusje en Lust maar als ik de recensies lees zie ik ook wel negatieve reviews. Dus misschien nog andere tips?
Ik voel mij niet zo prettig in Zuid. Ik heb zelf in Charlois gewerkt en m’n vriend, schoonzus en schoonbroer werken allemaal in het onderwijs in Rotterdam-Zuid en zo krijg ik ook de nodige verhalen mee. Wijken zoals de Wielewaal en Tuinbuurt Vrijlandt trekt mij qua locatie niet echt aan. Maar er zijn inderdaad wel goede stukken in Zuid met hele mooie huizen. Dat zei m’n vriend ook al. Misschien toch een keer een rondje doen. In welke wijk woon jij? Maar de verschillende reacties over de wijken helpt mij enorm. Zo kom ik er langzaam wel achter wat we wel of niet willen en zet het mij aan het denken. Zelf wonen we ongeveer een kwartier rijden bij Zuid vandaan… dan vind ik het bijna niet de moeite waard om te verhuizen naar Zuid.
Heinde Rotterdam
Ja, leuk!
Ik vind Lust hillegersberg juist leuk! Fijne sfeer, bediening en het eten is prima
Rozey is ook leuk (vega/vegan), en drinken zit bij de prijs inbegrepen
Ja deze wilde ik ook tippen! Vond het eten echt lekker en veel keuze.
Ik ben geboren en opgegroeid op zuid. De laatste 10 jaar is er ontzettend veel gedaan aan vernieuwing van zuid. Zoals @AapNootMies aangeeft is dat stuk van Laan/Kop op zuid tot aan de groene hilledijk grotendeels plat gegooid en vernieuwd. Dat zijn huizen wat je absoluut niet op 1 inkomen kunt betalen en ook voor 2 inkomens moet je er echt goed voor verdienen. Dat filtert wel waar jullie zo bang voor zijn (ik ga nu af op wat jij wrs bedoelt met “verhalen over Rotterdam zuid”).
De wielewaal trekt je qua locatie niet aan, terwijl het aan het rand ligt van Rotterdam en je bent zo in stad of via de snelweg elders. De wielewaal is project voor midden- en hooginkomens. Ben je er wel eens wezen wandelen? Ik heb het recent wel gedaan en het is een mix van rijtjeswoningen als vrijstaande huizen wat daar gebouwd is en gebouwd zal gaan worden in verschillende fasen. Ik overweeg om daar volgend jaar een huis te kopen. Hangt van m’n werk af.
Verder heb je aan de rand van Charlois thv Charloisse Lagendijk een heel mooi gebied met alleen maar stadsvilla’s of twee onder 1 kap woningen. Dan woon je net onder de dijk. Heel rustig. Een hele nette wijk is het. Kinderboerderij in de buurt. Ze zijn al een tijd bezig met extra grond plat maken dus ik hoop dat ze daar wat huizen bij gaan bouwen.
Persoonlijk zou ik zelf niet in de wijken Feijenoord / bloemhof / tarwewijk willen wonen. Dat vind ik te druk. Met veel auto’s enzo. En natuurlijk zijn er nog echt probleemwijken in Rotterdam wat ontzettend sneu is.
Overigens hoop ik ook dat je vriend/familie ook mooie succes verhalen meegeeft vanuit zuid. Het is een gebied met jongeren die echt wel willen hoor en excelleren in hun kunnen als zij de kans krijgen. Ik geef naast m’n werk ook gastcolleges aan een weekendschool en leer juist meer positieve verhalen over zuid waarvan ik vind dat die ook gehoord moeten worden en we echt door het slechte imago heen moeten kijken. Mijn collega’s verbazen zich ook altijd als ik zeg dat ik nog op Zuid woon. Totdat ze zijn langsgeweest en hun woorden terug nemen. Het is echt ontzettend veel veranderd in de positieve zin.
Ook hier positieve ervaring met zuid!! Ik sluit me 100% aan bij het verhaal @Broodrooster. Er zijn stukken waar ik me in de avond niet comfortabel voel, maar er zijn ook heerlijke wijken waar veel cohesie is met de buurt. Ik vind de grote mix aan mensen heerlijk!
Ik heb ook een tijdje met veel plezier in Zuid gewoond! Ik kan je ook aanraden om eens in Oud-IJsselmonde te kijken, heel rustig en bijna ‘dorps’ wonen en nog mooie authentieke huizen.
Ik ben echt heel erg blij met je reactie! Ik ben inderdaad een beetje bevooroordeeld geweest over Zuid. Komt deels ook omdat ik veel oud collega’s en met mensen sport die bij de politie in Zuid werken/werkten. Sommige wijken zijn inderdaad rot, maar lang niet alles. En uiteraard geeft m’n familie mij ook de succesverhalen mee. Je reactie haalt me wel over om open te staan voor andere opties en we gaan er binnenkort even een keer wandelen . @AapNootMies gaf ook goede opties over Rijnhaven en Laan op Zuid. Thanks allemaal
Vraagje, het wielewaal project lijkt op de site verkocht te zijn. Komen er nieuwe huizen bij?
Ja zeker! Vanaf het einde van het jaar zal fase 7 en fase 8 online gaan. Je kunt het beste inschrijven op hun nieuwsbrief en bij aankondiging meteen online inschrijven. Hun project werkt echt op wie het langst heeft ingeschreven en die mag dan als eerste een bouwproject uitkiezen.
de vriendin waarmee ik was had fufu dus ik heb van haar geproefd, inderdaad heel lekker! ik wil echt meer proberen haha
@Henrydekat @Zelie @Lorelai @Musa
Rozey is het geworden! Ik ben benieuwd, het krijgt goede recensies.
Jezus wat rijden die donkey fietsen slecht, ov fiets ging niet met een anonieme kaart blijkbaar
Ik ben dus toch meer met de metro aan het rondgaan terwijl het zo mooi weer is
Heeft iemand een fijne huishoudelijke hulp die misschien nog een adresje zoekt?
Ik heb jaren geroepen “ik verhuis niet de brug over! Nooit zuid!!” Jaar geleden toch een huis hier gekocht en het is echt het beste ooit haha. Wij wonen in Vreewijk en vind het merendeels echt een gezellige mix van oud-Rotterdammers en yuppen. Ik ben met de scooter in een kwartiertje in het centrum (waar ik werk) en vind het heerlijk om na werk voor mijn gevoel de drukte uit te komen en richting de rust van Zuid. Ik heb mij hier nog heen moment onveilig gevoeld en ik ben echt dol op ons ruime huis met tuin.
Heeft mij destijds geholpen om huizen in verschillende wijken te bezichtigen en gewoon rond te scooteren.
Succes
Zelf woon ik ook in een van de Laan op Zuid projecten. Ik werk in het centrum en ben er met 10 minuten met het ov of een kwartiertje fietsen (alleen de brug over fietsen vind ik niks, want ik heb geen elektrische fiets haha). Met de trein is het zelfs maar 3 minuten naar Blaak. Wat ik ook ideaal vind is dat je ook zo de stad uit bent als je de andere kant op gaat.
Ik werk in het veiligheidsdomein en weet daardoor ook dat er net zo goed een heleboel speelt in de ‘betere wijken’ en de randgemeentes, maar dat het in de ‘slechte wijken’ vaak veel aandacht krijgt omdat dat in het plaatje past. Tuurlijk gebeurt er echt wel eens wat, maar dat hoort nou eenmaal ook bij het wonen in een grote stad.
Op dit moment zijn ze al volop aan het bouwen in De Kuil en Koer 3. Imagine is net opgeleverd. Bij alle projecten zijn volgens mij nog wat woningen beschikbaar, dus misschien de moeite waard om naar te kijken. Het project in Charlois waar Broodrooster het over had vind ik er zelf ook heel mooi uitzien.