Rotterdammerts unite

Ik zou ook the Cakery doen. Echt lekker. Soms wel erg druk en heb je geen zitplek.

1 like

Misschien iets te ver van stadhuis: spirit.
Ik vond hun taarten (en toetjes zoals de chocolademousse) heel lekker en fijn dat sommige taarten minder zoet zijn/smaken

Nee due zit bij de hofbogen, maar niet echt de moeite waard

1 like

Ja en vroeger op de Hoogstraat. Ik haalde tijdens corona nog wel eens af, maar nu al heel lang niet geweest, ze waren toen wel gewoon lekker. Geen idee hoe het tegenwoordig is.

Sowieso vind ik dat er vrij weinig keus is vergeleken met andere steden.

Zit bij hofbogen inderdaad @Marijn . Maar ik vind hun cheesecake en cupcakes echt heel lekker! Die halen we ook met regelmaat.

@Bunnyslippers @Hola Beide zijn zo’n +/- 15 min lopen vanaf het stadhuis, the cakery ligt dan net wat lekkerder op mijn route terug naar huis. Had misschien ook moeten melden dat ik dan met een kinderwagen loop dus hoop dat er plek is dan! En anders loop ik wel weer langs Dudok. :joy:

Alle opties gaan overigens wel op mijn lijstje. Je kan nooit genoeg taart proberen in je leven.

Edit: ik moet ook nog even melden dat de koekjes van urban bakery echt megalekker zijn. Ik vind ze eerder juist underrated.

1 like

Vergeet good old koekela niet!

1 like

20 min lopen gaat me dan weer te ver. :joy:

Andere van Beek Speckers naast the Cakery? Je kunt er niet zittend eten, maar wel een plekje in de buurt zoeken.

2 likes

Jaa, zoo lekker. Mis nog wel een beetje hun oude plekje eigenlijk. Zat daar altijd wel lekker. Bij Winket haal ik ook graag, had laatst een Aperol spritz cake, miso karamel bar en Hawaiian butter mochi (als je van kueh en zo houdt echt heerlak). Elke zaterdag op Rotterdamse Oogst probeer ik langs Shubie’s te gaan. Wisselend assortiment en ook een simpele Banana pudding die ik lekker vind.

3 likes

Ter aanvulling op de oogstmarkt epicurieus (volledig vegan) heeft ook lekker dingen. De pastel de nata vind ik heerlijk.

1 like

Jaa hier echt een fantastische matcha koek van op laatst!
En ook mega lekkere quiches van winket gegeten afgelopen weekend, wilde het liefst alles daar. Dus ga snel weer langs!

En vind Urban Bakery overigens ook top, echt lekkere tompoucen, maar eigenlijk waren alle taartjes die ik daar tot nu toe gegeten hebt goed. Was wel benieuwd hoe ze het zouden doen nu Le Petit Jean ernaast zit, maar zie er altijd wel mensen gelukkig.

1 like

Ik heb het topic al doorgespit en zag wat suggesties maar ben benieuwd naar specifiekere tips… onze kapster heeft onze afspraak geannuleerd vanwege een reis en dus zoek ik voor een eenmalige knipbeurt een kapper die zowel dames als kinderen knipt. En het liefst voor dames rond de €50,- en kinderen rond de €30,-. Iemand tips?

Ja echt wat een held! Ik woon daar vlakbij en zag wel aan de hoeveelheid hulpdiensten die voorbij kwam dat er iets serieus gaande was. Maar dit is wel echt schrikken zeg.

Las in een ander artikel dat die sportinstructeur zijn pink uit de kom had, maar dat hij die zelf ook meteen even terug gezet had. Maakt zijn heldendaad wel ff compleet hoor, wat een badass is die gast volgens mij!

1 like

Kent iemand nog een boekenclub in Rotterdam? Ik lees van alles maar met name moderne literatuur in het engels of nederlands. Online vind ik niet zo veel helaas

2 likes

Ik ken alleen deze; https://www.instagram.com/boredtodeathbookclub/?hl=en

4 likes

Ik lees ook vaak boeken door deze insta, echt een fijn account. Ik kan helaas alleen nooit op woensdagen, dus ben zelf ook nog op zoek naar een boekenclub waarbij ik ook in real life kan aansluiten.

4 likes

Thanks voor de reacties! Ik bedacht me nog; als er FFers zijn die samen willen komen voor een boekenclub in rotterdam eens in de zoveel tijd stuur me een berichtje! Ik lees overal dat de beste manier om een boekenclub te vinden is om er eentje op te richten haha

6 likes

Ja lijkt mij leuk! Ik ben ook opzoek naar een haha

Wat is echt een bekend Rotterdams anthem? Wil even wat leuks/grappigs voor een vriendin maken!

1 like

Marja van Katendrecht heeft leuke liedjes over Rotterdam.

Verder:
Ik ben geboren in Rotterdam van Paul van Vliet

Hand in Hand, Kameraden, Feyenoord Clublied

Mijn Stad van Lee Towers

De mooiste rotstad van hermes house band

4 likes