Rotterdammerts unite

Thanx!!

1 like

Deze vind ik leuk:

Al is het wel de verRotterdamste versie van Amsterdam, maar toch. Die van de Kik is het leukst. :heart:

1 like
3 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met ophalen van grof vuil door de gemeente?

Er staat in de bevestigingsmail dit;

ā€œ Bied uw grofvuil aan in pakketten van maximaal 1 meter en maximaal 30 kilo en bind het goed vast.ā€

Maar het gaat om een oud bed. Die planken zijn langer dan 1 meter natuurlijk. Moet ik die echt doormidden gaan zagen? Of nemen ze het ook gewoon mee als ik het netjes opstapel allemaal. Ben altijd een beetje bang voor boetes hiermee :sweat_smile:

Hier (Rotterdam-Zuid) letten ze er totaal niet op. Heb vorige maand kasten in z’n geheel langs de weg gezet en alles is meegenomen.

1 like

Ah top :pray:t3: ik zie hier in Noord ook regelmatig hele meubels staan, maar had zelf nog nooit iets laten ophalen dus was bang dat ze misschien recent iets hadden veranderd. Maar dan ga ik vanavond laat ook gewoon lekker die hele lattenbodems op straat zetten ipv met de zaag in de weer.

Ik mis Rotterdam dus ik ga dit weekend een middagje die kant op. Ik ga sowieso even langs de nieuwe Le Petit Jean, maar zijn er nog andere leuke nieuwe koffietentjes bijgekomen het afgelopen jaar in noord/centrum?
(Wel graag hondvriendelijk, maar dat kan vaak op de meeste plekken wel.)

Bakkit en winket raad ik aan!

3 likes

Wolly aan de waterkant al geweest? Niet nieuw nieuw, maar wel lekker zitten met hond! Op zaterdag vind ik het wel te druk alleen.

1 like

Die zat er inderdaad al toen ik er nog woonde, ging ik ook graag heen!

1 like

Iemand nog tips voor kringloopwinkels regio Rotterdam die niet zo duur zijn? Mag ook wat verder weg met de auto. Ik vind de kringloopwinkels in Rotterdam zo duur geworden voor vaak nog slechte kwaliteit ook.

3 likes

Ik loop er wel eens langs maar nooit binnengeweest: op de kerkwervelsingel. Kleine prijsjes.

1 like

Ik ga regelmatig naar Het goed in Vlaardingen en Schiedam, maar die zijn ook niet altijd heel goedkoop. Sowieso zijn kringlopen over het algemeen wat duurder geworden allemaal.
Ook in Capelle (vlakbij de Koperwiek heb je er 2) en in R’dam Alexander.
Vroeger ging ik ook weleens naar Opnieuw en Co in Dordrecht, maar ik weet niet hoe het nu is.
Verder Rataplan in Delft of Berkel en Rodenrijs, maar die vind ik wel wat minder.

Wat zoek je voornamelijk? Als het kleding is, bij de Zwaanhals heb je leuke tweede hands winkels. Niet goedkoop, maar wel fijne merken en het ziet er ook nog goed uit.

2 likes

Weet iemand wat er met Angelo Betti is? Gesloten? Op de website staat dat er personeelstekort is maar het bord is ook ineens weg

Op de deur hangt ook een briefje over personeelstekort. Althans dat zag ik laatst, wellicht hangt het er nu niet meer.

1 like

Ohh no, hoop echt dat ze tijdelijk dicht zijn. Vind dat opa’tje altijd zo schattig daar en best chille pizza’s

1 like

Iemand tips voor vergaderlocaties in Rotterdam? Of eerder, locaties voor bijeenkomsten, voor zo’n 100 mensen. Met ook mogelijkheden om in kleinere groepjes in kleinere ruimtes verder te vergaderen. Ik heb m’n vaste rijtje al wel gehad de laatste tijd…

Rozenlust?

1 like

In het Groothandelsgebouw, naast het Centraal Station, zit op de eerste etage een conferentiecentrum met hele fijne ruimtes.

1 like

Iemand tips voor leuke restaurants (beetje shared dining/tapas) in de stad? Het liefst ergens rond de uitgaansgelegenheden, zodat we direct door de kroeg in kunnen, haha :))