Rotterdammerts unite

Ik ben hier ook benieuwd naar.

1 like

Bapboss vind ik wel de beste koreaan.

2 likes

Osozai

2 likes

Voor overdag ben ik laatst naar het klimbos gegaan, was heel leuk. Je moet wel een beetje basisconditie hebben en geen hoogtevrees.

1 like

ik vind gamasot heel goed maar niet echt een gezellige datelocatie haha (alsnog een aanrader)

2 likes

Ja is echt goed eten! Vond de taiyaki alleen niet zo.
Wat dacht je van Malay makan of kampong express?

Weet niet of je al geweest bent, maar vind de ramen bij Tensai en Hinoki echt top. En dan daarna naar de bios bij Cinerama of cocktail bij spikizi vind ik altijd een leuke date.

2 likes

Waar kan je vlakbij het stadhuis taart eten? (Liever geen Dudok want die haal ik te vaak). Ik ken veel opties in noord maar in het centrum weet ik echt niks.

En heeft iemand ook toevallig een tip voor een timmerman? :joy:

Op de Meent, een straatje verder, zit Urban Bakery met huisgemaakte taarten en gebak. Ze staan bekend om hun cheesecake en brownies.

1 like

Huh, zitten helemaal niet op de Meent noch hebben ze daar ooit gezeten, of heb ik de laatste tijd met mijn ogen dicht over de Meent gelopen?

@Okapi wel zoet en weinig zitplekken, maar the Cakery zit op de Karel Doormanstraat en heeft wel redelijk wat keuze.

1 like

Ik zou ook the Cakery doen. Echt lekker. Soms wel erg druk en heb je geen zitplek.

1 like

Misschien iets te ver van stadhuis: spirit.
Ik vond hun taarten (en toetjes zoals de chocolademousse) heel lekker en fijn dat sommige taarten minder zoet zijn/smaken

Nee due zit bij de hofbogen, maar niet echt de moeite waard

1 like

Ja en vroeger op de Hoogstraat. Ik haalde tijdens corona nog wel eens af, maar nu al heel lang niet geweest, ze waren toen wel gewoon lekker. Geen idee hoe het tegenwoordig is.

Sowieso vind ik dat er vrij weinig keus is vergeleken met andere steden.

Zit bij hofbogen inderdaad @Marijn . Maar ik vind hun cheesecake en cupcakes echt heel lekker! Die halen we ook met regelmaat.

@Bunnyslippers @Hola Beide zijn zo’n +/- 15 min lopen vanaf het stadhuis, the cakery ligt dan net wat lekkerder op mijn route terug naar huis. Had misschien ook moeten melden dat ik dan met een kinderwagen loop dus hoop dat er plek is dan! En anders loop ik wel weer langs Dudok. :joy:

Alle opties gaan overigens wel op mijn lijstje. Je kan nooit genoeg taart proberen in je leven.

Edit: ik moet ook nog even melden dat de koekjes van urban bakery echt megalekker zijn. Ik vind ze eerder juist underrated.

1 like

Vergeet good old koekela niet!

1 like

20 min lopen gaat me dan weer te ver. :joy:

Andere van Beek Speckers naast the Cakery? Je kunt er niet zittend eten, maar wel een plekje in de buurt zoeken.

2 likes

Jaa, zoo lekker. Mis nog wel een beetje hun oude plekje eigenlijk. Zat daar altijd wel lekker. Bij Winket haal ik ook graag, had laatst een Aperol spritz cake, miso karamel bar en Hawaiian butter mochi (als je van kueh en zo houdt echt heerlak). Elke zaterdag op Rotterdamse Oogst probeer ik langs Shubie’s te gaan. Wisselend assortiment en ook een simpele Banana pudding die ik lekker vind.

3 likes

Ter aanvulling op de oogstmarkt epicurieus (volledig vegan) heeft ook lekker dingen. De pastel de nata vind ik heerlijk.

1 like