Rotterdammerts unite

Jaa hier echt een fantastische matcha koek van op laatst!
En ook mega lekkere quiches van winket gegeten afgelopen weekend, wilde het liefst alles daar. Dus ga snel weer langs!

En vind Urban Bakery overigens ook top, echt lekkere tompoucen, maar eigenlijk waren alle taartjes die ik daar tot nu toe gegeten hebt goed. Was wel benieuwd hoe ze het zouden doen nu Le Petit Jean ernaast zit, maar zie er altijd wel mensen gelukkig.

1 like

Ik heb het topic al doorgespit en zag wat suggesties maar ben benieuwd naar specifiekere tips… onze kapster heeft onze afspraak geannuleerd vanwege een reis en dus zoek ik voor een eenmalige knipbeurt een kapper die zowel dames als kinderen knipt. En het liefst voor dames rond de €50,- en kinderen rond de €30,-. Iemand tips?

Ja echt wat een held! Ik woon daar vlakbij en zag wel aan de hoeveelheid hulpdiensten die voorbij kwam dat er iets serieus gaande was. Maar dit is wel echt schrikken zeg.

Las in een ander artikel dat die sportinstructeur zijn pink uit de kom had, maar dat hij die zelf ook meteen even terug gezet had. Maakt zijn heldendaad wel ff compleet hoor, wat een badass is die gast volgens mij!

1 like

Kent iemand nog een boekenclub in Rotterdam? Ik lees van alles maar met name moderne literatuur in het engels of nederlands. Online vind ik niet zo veel helaas

2 likes

Ik ken alleen deze; https://www.instagram.com/boredtodeathbookclub/?hl=en

4 likes

Ik lees ook vaak boeken door deze insta, echt een fijn account. Ik kan helaas alleen nooit op woensdagen, dus ben zelf ook nog op zoek naar een boekenclub waarbij ik ook in real life kan aansluiten.

4 likes

Thanks voor de reacties! Ik bedacht me nog; als er FFers zijn die samen willen komen voor een boekenclub in rotterdam eens in de zoveel tijd stuur me een berichtje! Ik lees overal dat de beste manier om een boekenclub te vinden is om er eentje op te richten haha

6 likes

Ja lijkt mij leuk! Ik ben ook opzoek naar een haha

Wat is echt een bekend Rotterdams anthem? Wil even wat leuks/grappigs voor een vriendin maken!

1 like

Marja van Katendrecht heeft leuke liedjes over Rotterdam.

Verder:
Ik ben geboren in Rotterdam van Paul van Vliet

Hand in Hand, Kameraden, Feyenoord Clublied

Mijn Stad van Lee Towers

De mooiste rotstad van hermes house band

4 likes

Thanx!!

1 like

Deze vind ik leuk:

Al is het wel de verRotterdamste versie van Amsterdam, maar toch. Die van de Kik is het leukst. :heart:

1 like
3 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met ophalen van grof vuil door de gemeente?

Er staat in de bevestigingsmail dit;

“ Bied uw grofvuil aan in pakketten van maximaal 1 meter en maximaal 30 kilo en bind het goed vast.”

Maar het gaat om een oud bed. Die planken zijn langer dan 1 meter natuurlijk. Moet ik die echt doormidden gaan zagen? Of nemen ze het ook gewoon mee als ik het netjes opstapel allemaal. Ben altijd een beetje bang voor boetes hiermee :sweat_smile:

Hier (Rotterdam-Zuid) letten ze er totaal niet op. Heb vorige maand kasten in z’n geheel langs de weg gezet en alles is meegenomen.

1 like

Ah top :pray:t3: ik zie hier in Noord ook regelmatig hele meubels staan, maar had zelf nog nooit iets laten ophalen dus was bang dat ze misschien recent iets hadden veranderd. Maar dan ga ik vanavond laat ook gewoon lekker die hele lattenbodems op straat zetten ipv met de zaag in de weer.

Ik mis Rotterdam dus ik ga dit weekend een middagje die kant op. Ik ga sowieso even langs de nieuwe Le Petit Jean, maar zijn er nog andere leuke nieuwe koffietentjes bijgekomen het afgelopen jaar in noord/centrum?
(Wel graag hondvriendelijk, maar dat kan vaak op de meeste plekken wel.)

Bakkit en winket raad ik aan!

3 likes

Wolly aan de waterkant al geweest? Niet nieuw nieuw, maar wel lekker zitten met hond! Op zaterdag vind ik het wel te druk alleen.

1 like

Die zat er inderdaad al toen ik er nog woonde, ging ik ook graag heen!

1 like