Rotterdammerts unite

Ik heb twee keer bezichtigd in Overschie, ik vond de vliegtuigen storend die keren dat ik er was. Verder vind ik Overschie heel leuk, dorps nabij het centrum.

Had een tante daar wonen. Het is denk ik best wel rustig wonen. Veel jonge gezinnen. Wat mij wel stoorde is dat je pal naast het snelweg woont en je volgens mij veel last hebt van luchtvervuiling. Vliegtuigen had ik niet opgelet, maar dat zou voor mij ook een no go ziin.

Nee echt drama. Ik woon op Zuid en om 's nachts een Uber te krijgen van het centrum naar huis duurt echt super lang. Of je moet 60€ betalen voor Uber plus (of Uber X, geen idee hoe het heet), dan komen ze wel meteen. :smiling_face_with_tear: Ga tegenwoordig liever met bv. RTC.

1 like

Thanks voor de reactie, ook @smeagol

Het huis in Overschie staat verder van de snelweg dan mn huis nu in Bergpolder haha, maar zat inderdaad ook te denken aan de overlast van het vliegveld. Maar genoeg om over na te denken!

Ik dacht eerst van dat levert toch juist meer op, een langere rit, maar ze zitten natuurlijk de terugrit met een lege auto en in het centrum is het kort en dan altijd wel iets van een starttarief.
Ik lees ook slechte reviews over Rtc helaas. Toch maar fatbike regelen :smile:

1 like

Een paar maanden terug probeerde ik het maar dat lukte ook niet inderdaad. De app bleef maar zoeken zoeken zoeken en als er een chauffeur was, verdween die weer. We hebben het opgelost door een Lime fiets te pakken. Goedkoper, snel en die vind je ook wel in veel buurten. Bij slecht weer alleen wel een minder fijn alternatief natuurlijk.

1 like

Ik had ooit RTC taxi geboekt een dag van te voren, maar ze kwamen niet opdagen. Toen ik belde zeiden ze dat ze een storing hadden, en ze gingen ook niemand sturen. Voor mij nooit meer.

2 likes

Ik wil ergens fancy gaan lunchen, heb het nu teruggebracht tot Putaine en Héroine, kunnen jullie een van deze beiden aan- of vooral afraden? Putaine lijkt me qua locatie leuker, maar heb even met de zoekfunctie gekeken en Héroine werd hier al wel door een paar aangeraden en Putaine werd maar 1x genoemd, dus vroeg me af of iemand hier me kan helpen de knoop door te hakken? (wilde eigenlijk naar The MillÚn nav @Bunnyslippers insta, maar die doen op de dag dat ik wil geen lunch blijkbaar
 dus die bewaren voor een volgende gelegenheid :grin:)

3 likes

Allebei sowieso aanraders! Als je de locatie leuker vindt zou ik Putaine doen.

2 likes

Werkt voor mij heel goed, maar ik ga wel op “gekke” tijden (overdag) omdat ik het alleen gebruik om naar het dierenziekenhuis op zuid te gaan. Meestal komen dan normale taxi’s die ook fungeren als uber en dan zitten m’n opa-kater en ik in de Mercedes met leren bekleding ofzo haha

3 likes

Dat verklaart dat het reserveringssysteem bij beiden hetzelfde is :smile: Heb Putaine gereserveerd, ben benieuwd!

En vroeg me ook meteen af of iemand al eens bij Nova in Bergschenhoek heeft gegeten en zo ja, is die de moeite/het geld waard? Die kwam bij het zoeken ook naar voren en is bij mijn ouders in de buurt, dacht misschien leuk om ze voor hun huwelijksjubileum volgend jaar heen te sturen.

1 like

Ik heb bij Nova gegeten, maar is ondertussen denk ik wel zo’n 2 a 3 jaar geleden. Ik vond het in ieder geval een geslaagde avond. Precieze details over het eten weet ik niet meer maar was wel positief over het algemeen.

2 likes

Favo restaurant

• Pesca
  • Marseille
  • Pierre

Horeca zaak die je nog wil bezoeken

• Putaine
  • OX

Favoriete plek voor een drankje

• Botanero
  • De Gele Kanarie

Favoriete plek om uit te gaan

• De Witte Aap
  • NRC

Favoriete Rotterdamse snack of snelle hap

• Little Italy (broodjes)
3 likes

Hier ga ik mezelf opsluiten als de pleuris uitbreekt.

4 likes

Favo restaurant?

• Due Tonino

Horeca zaak die je nog wil bezoeken?

• Little V
  • Bar Berta

Favo plek voor een drankje?

• Supermercado
  • Botanero
  • Stockholm
  • Kade 4
  • Thoms

Favoriete plek om uit te gaan?
Ik ga eigenlijk nauwelijks uit, maar heel af en toe vind ik een feestje bij Annabel wel eens leuk. En héél soms de Witte Aap.

Favo Rotterdamse snack of snelle hap?

• loempia van Mama Hong
  • panzerotti van Panzero
1 like

Ben er 2x geweest. Wel al een tijdje geleden maar vond het leuk en lekker!

2 likes

Favo restaurant
Due Tonino en Sansan

Celest

Favo plek voor een drankje
Botanero en Spikizi

Paddy Murphy’s en karaokebar Tropica

Favo Rotterdamse snack of snelle hap
Broodje van Guliano of een kroepia

1 like

Favo restaurants
Three
Pesca
Tosca
De watertoren

Le Petitjean

Favo plek voor een drankje
Spikizi of Mooie Boules

karaokebar Fame

Favo Rotterdamse snack of snelle hap
Brammetje mĂšt of Rotterdamse rol

3 likes

Iemand al bij Waffel geweest en hoe was het?

1 like

Ja ik heb er een wafel gehaald vorige week. Had die met pistache (niet de Dubai, maar gewoon alleen pistache). Vond hem erg lekker, wel de lekkerste wafel die ik ooit op heb denk. Maar die pistachecrĂšme was niet mega bijzonder. Ben wel benieuwd naar de hartige wafels nog.

1 like