Rotterdammerts unite

aangevuld

Chinees
Tai wu (voor de dim Sum)
Cate dak (noodles)
Xi an (noodles)

Maleisisch
Kampong express
Old Town

Thais
Soi3
Madame Thai

Koreaans
Bap boss
Gamasot
Man Nam (zou hier wel alleen met een groep naartoe gaan want de porties zijn heel raar groot en dan zonder rijst ofzo erbij)

Vietnamees
Boguete (broodjes)
Saigon Caphe
Deli Tasty

Japans
Osozai
Tensai
Takumi (meer vega opties dan Tensai vgm)
Kiiro (zijn geen Japanners maar ik vond hun curry wel echt lekker)

Meerdere keukens
Noo.me (love de laksa hier)

5 likes

Love Old Town, zo een leuke vrouw ook :heart:

Qua even snel en niet duur een hapje eten vind ik Urban Tapri ook een aanrader! Helemaal vegetarisch ook, en lekkere masala chai.

Whatsup India ga ik ook regelmatig hapje eten met vrienden.

Asian Glories kom ik ook regelmatig met familie of grotere groepen.

Qua zoet en drankjes:
NoiAA heeft lekkere matcha drankjes en gebakjes zijn echt heerlijk (en ook met rice flour etc, en volgens mij ook deels vegan maar dan echt goed gedaan).

Matcha next door
Swallow Cake
QQ Bakery (ook wat hartige snelle snacks)
Divina Maia chocolates in de markthal
Daruma (zit nu in die Japanse conceptstore op de Meent). Lekkere drankjes en Crêpes.
Yans mochi (wel op de dag zelf eten).

Op de Oogstmarkt zit ook zo een Japans standje met lekkere versgemaakte onigiri.

4 likes

Echt?
Ik vind de sushi rijst daar de laatste tijd zo te zoet. In de reviews niet de enige en vaker na te lezen, of is het gewoon pech afhankelijk van op welke dagen je gaat?

2 likes

omg hoe kon ik divine maia vergeten met letterlijk de aardigste vrouw op aarde

edit en qq bakery ik was daar vanochtend nog sorry voor dit delier

3 likes

Alle koreanen die ik ken moeten niks hebben van man nam. En ik zelf vond het ook echt niks maar ik ben alleen vlak na de opening geweest jaren terug.

1 like

Te zoet? Ik vind de rijst juist het meeste op die in Japan lijken. Ik merk geen verschil en vind het so far de beste sushi in Rotterdam, maar hoop nog steeds op een keer een andere nieuwe plek met een wat gezelliger interieur. Waar zie je terug in de reviews dat het te zoet js? Ik kan het niet vinden. Ze zijn wel een tijd geleden gewisseld van eigenaar, maar de mensen in de keuken zijn hetzelfde nog.

Ik heb wel al jaren dezelfde dingen die ik daar bestel omdat ik die veruit het beste vind! Wat vind jij betere sushi?

1 like

Op Thuisbezorgd.nl lees je het div keren terug. Viel me de laatste paar keer op en zag het toen ook online terug, maar wie weet had ik even pech

Het is idd niet zo gezellig zitten maar dat maakt me niet zoveel uit. Meestal haal ik af of ik eet snel zelf wat, ook als ik alleen ben.
Helaas ben ik nog steeds zoekende naar de meest lekkere sushi (wat ook okay betaalbaar is om geregeld af te halen). Maar missh een utopie?!

Wie weet hebben anderen een goeie tip

1 like

Wat is jullie favoriete (lokale?) kant en klare of zeer minimale effort maaltijdbox? Ik wil iets laten bezorgen in een lastige kraamtijd dus liefst nagenoeg geen moeite voor de ontvanger. Geen thuisbezorgd bon want ik wil het denkwerk wegnemen. Edit; het is dus in Rotterdam dus ik hoop op een lokale ondernemer die gewoon lekker vers zelf kan bezorgen!

Dit is lekker en ze hebben cadeaubonnen: https://theharvest.nl/

3 likes

Ja the harvest is echt lekker :heart_eyes: bestellen we altijd als we zin hebben in gezond. En als ze in noord woont en van Indonesisch houdt kan ik thuistoko Eva aanraden! Omdat ze vanuit huis werkt is bezorgen wat lastiger en je moet minstens een dag van te voren bestellen.

1 like

De sushi van Azura is echt goddelijk :heart_eyes: Chef’s menu is ook fantastisch. Echt één van mijn favoriete Aziatische restaurants.

3 likes

Wat een goeie tips allemaal, veel dingen die ik ook nog niet ken :blush:

Heeft iemand nog tips voor goed Indonesisch? Mag zowel ter plaatse eten zijn of afhalen.
Papaya ken ik!

Oh hier wil ik altijd nog een keer heen, goede reminder!

1 like

Toko heezen is nice! In rotterdam zuid en alleen afhalen.

3 likes

Heeft iemand goede ervaringen met een studio + fotograaf voor een ‘foute’ familiefotoshoot? Ik wil graag een shoot met gezin in jcpenney style in rotterdam boeken

3 likes

Geen studio, maar een vriendin van mij fotografeert wel thuis of op locatie. Pm als je haar gegevens wilt

1 like

Ik vind die in het Kralingse Bos ook erg lekker

1 like

Die (tijdelijke) schaatsbaan in Rotterdam, ziet er altijd heel leuk met die lampen en gezellig uit. Maar is dat ook als je in de ochtend/middag gaat? Of is het dan niet zo leuk?

1 like

Ik ben begin deze week gegaan, in de middag. Er was wel muziek en ik vond de sfeer echt prima/gezellig

1 like

Heel lekker is het eten hier!
Ik eet zelf vega en de vlees optie zag er wel veel lekkerder/bijzonderder uit dus ik vond het jammer geen vlees te eten :sweat_smile: Ik zou dus wel voor de vleesoptie opteren als je flexitarier bent.

De andere grote steden lijken vol met goede Indische toko’s te zitten maar in Rotterdam weet ik verder niks, dus ik hoor het graag als iemand nog tips heeft! (Toko Heezen ga ik checken, Papaya ken ik ook; dat is Indonesisch en ik ben opzoek naar Indisch!)

Indiase keuken
Atithi Indian Restaurant (niet echt gezellig, maar het eten was lekker en goed betaalbaar)

Japans
Shin (kleine gerechtjes die je deelt, dus het tikt behoorlijk aan qua prijs, maar wel heel lekker)

Is iemand wel eens bij Koreaans restaurant GoChu geweest? Het krijgt een laag cijfer op google maar ik vond de foto’s er wel goed uitzien, dus ik ben wel benieuwd.

1 like