Rotterdammerts unite

Volgens mij is er 's avonds meer verlichting inderdaad.

Gochu is naar mijn mening niks. Ja beetje tikok hyped met cheese corndogs enzo. Maar ik had de tteokbokki en het was extreem zacht papperig ipv chewy. Dus ik zei dat en hij zei dat hij de ricecakes eerst kookt tot ze heel zacht zijn omdat veel klanten dat willen. Koopt gewoon alles kant en klaar in zegt ie. Eigenaar loopt ook gewoon met alle hypes mee want had hiervoor een burger tent en gochu was voorheen ook een soort fusion restaurant maar dat liep niet echt dus toen ineens werd het een koreaans tentje. Verder niet-Koreaanse eigenaar dus niet authentiek maar goed als je dat niet uitmaakt

je hebt ook Konel Mart, zit op de mariniersweg. Dat is een shop met koreaanse eigenaren, en je kan ook eten opwarmen in de magnetron haha, beetje net zoals in korea en Japan zelf. En dan heb je ook cheese corndogs en noodles/ramyun enzo. Op hun ig staan wel wat filmpjes van mensen die dat doen.

4 likes

Ik ben op zoek naar een leuk plekje om te borrelen. Hebben jullie nog goede tips of aanraders?

1 like

Voor wijn Nursia, het Eigendom of wijnbar Janssen & van Dijk. Alledrie hele verschillende sfeer maar vind ze alledrie heel leuk. Botanero (echt beste paloma ever!!!) of the Rumah zijn leuk voor cocktails.

Als het soort drinken je niet zo veel uitmaakt en het vooral om snacks gaat dan is Boca’s wel chill, of de Gele Kanarie?

1 like

Was jij laatst nou naar een feestje in de Kunsthal? Was dat ergens voor of wordt dat vaker gedaan?

1 like

Ja elke derde vrijdag van de maand een ander soort feestje

2 likes

Leuk! Ga het in de gaten houden. Wil toch wel weer eens uitgaan maar weet echt niet zo goed wat/waarheen.

Hoe was het qua (dans)ruimte? Ik ben vorig jaar een paar keer geweest, maar het was zó vol in het café dat je niks zag van de vloer waarop een act bezig was. De kraampjes stonden nogal onhandig gepositioneerd, ze blokkeerden de doorgang, dus ook later toen de act voorbij was, was het een gekke dansvloer waarje amper op kon komen.
Het blijft wel een heel leuk initiatief! Kunst bekijken, soms een workshop en een beetje borrelen (en dansen als er ruimte is :smile:)

2 likes

Sluit Richard vissers kraam na vandaag dag jullie weten?

Die is toch open tot 30 of 31 januari?

1 like

Ik las vandaag op Reddit dat alle kramen tot 15 Jan een vergunning krijgen?!
Geen idee of dit klopt

1 like

Ik weet dat in tijde van Corona de kramen langer een vergunning kregen omdat ze inkomsten uit kermissen misliepen. Ik weet niet of dat nog zo is. Zou het rendabel zijn? Zijn de meeste mensen niet oliebol-moe na 31 dec?

1 like

Weet iemand of de blauwe glitterbeer nog staat op Rotterdam CS? (Vraag van mijn dochter :rofl:)

1 like

1 januari nog wel, recenter ben ik er niet geweest haha

2 likes

Misschien gaan mijn dochter en ik morgen even naar Rotterdam en ze vindt die beer helemaal geweldig. Afgelopen 2 jaar is ze er mee op de foto geweest. :sweat_smile: Vorige week wilden we al naar Rotterdam maar toen was ze helaas ziek dus het zal er een beetje om spannen denk ik of hij er morgen nog staat.

Ik kan eind van de middag even langsfietsen om te kijken voor je

8 likes

Nohhh dat vind ik heel lief van je! Alleen als het niet teveel moeite is en je er niet ver voor om moet hoor!

Nee hoor, geen probleem. Ik ben al in de stad en kan ook via CS richting huis fietsen

3 likes

Wat enorm lief. :heart:

Hij staat er nog! De man bij de tourist info kon me niet vertellen hoe lang nog. Hij zei dat hij verwacht dat de beer na het weekend weg zal zijn, maar dat wist hij niet zeker.
Mocht je morgen gaan: veel plezier!

19 likes