Rotterdammerts unite

De Machinist heeft fijne zalen.

1 like

Wie heeft/ weet er een fijne huishoudelijke hulp in noord/ Berkel regio?

Een vriendin komt naar mij in Rotterdam om ergens te lunchen. Ze komt met de auto, op een zaterdag. Wat is een fijne plek om te lunchen wat ook redelijk goed te bereiken is qua auto en qua parkeren?

Doe zelf alles op de fiets / met OV dus lastig inschatten :slight_smile:

3 likes

Kan ze niet bij Kralingse Zoom parkeren en dan met de metro naar de stad?

1 like

Ja een P&R zou een optie zijn!

1 like

Die van mij zoekt nog een adresje. Zeker niet perfect en niet cheap maar wel een verlichting haha. Ik stuur je een berichtje

Had gisteren dit artikel gelezen en zit er nog mee in mijn hoofd. Eens dat er wat aan de problematiek gedaan moet worden, maar bedelopbrengsten afpakken klinkt echt heel cru?? Moet je dan als handhaver dat slappe koffiebekertje innemen en een rapport opmaken? Ik vind het echt heel onmenselijk klinken, maar misschien mis ik wat. Zou je baan maar zijn.

6 likes

Klinkt als symptoombestrijding ja

3 likes

Jeetje, ik vind dit wel echt heel sneu. Ga je dan 3,25 afpakken van iemand ofzo? Waarom zou je dat doen ipv de dealers aanpakken die met allerlei drugs rondlopen en vast honderden euro’s :sob: echt weer zoiets om de allerzwaksten te pakken

3 likes

Ja ik vond het ook vrij shocking om te lezen. Zou me er echt niet goed bij voelen om dan bedel opbrengsten in te gaan nemen, hopelijk komen er handhavers tegen in actie ofzo.

Vraag me sowieso af of er in de politiek met de ingang van statiegeld op blik nou echt niet voorzien was dat mensen blikjes zouden gaan verzamelen? Getuigt echt weer even hoe wereldvreemd sommige politici zijn en dat ze vanuit hun ivoren torentje beleid zitten te maken. Want dit is gewoon een direct gevolg daarvan?

1 like

Ik heb ditzelfde bericht vandaag ergens anders gelezen en het leek juist wel positief: gerichte hulp ipv alleen maar wegsturen, individuele opvang voor mensen die niet (meteen) in groepsopvang terecht kunnen enz.

Weet iemand een fijne kapper waar je niet gelijk 60/70€ betaald voor alleen knippen?

Mr Sister kappers 57,50 voor wassen, knippen en föhnen :ok_hand:t4: echt een goede kapper.

4 likes

Mijn vriend en ik gaan een weekendje naar Rotterdam en we zoeken een leuk restaurant voor zaterdagavond. Iets met een goede vega/vis optie en liefst (in de buurt van) het centrum. Marseille had ik op het oog, of little V. We houden ook erg van Aziatisch. Heeft iemand een leuk idee?

2 likes

Pesca, OX, Bar Picar, Lucia, Tosca

Ik vind Pesca heel leuk (vis) en in het centrum, bij Blaak!

2 likes

Bar Bu!

1 like

Ik ben laatst bij Pesca geweest en was in eerste instantie ‘wowed’ door die vismarkt opstelling.

Eten was lekker maar er waren toch wat dingen waardoor ik niet weet of ik nog een keer kom. Je kiest dus voor een vis, maar hebt niet direct een idee van de bereiding. En tuurlijk kun je dat aan het personeel vragen, maar dat wil je ook niet van alle opties doen. Zelfde voor de bijgerechten. Dan kies je ‘wortels’ en werd het geserveerd met geitenkaas. Superlekker maar niet iedereen is fan van geitenkaas.

En je moet (ook bij de wijnmarkt) ook beslissen met een personeelslid voor je neus. Ik was met 2 vriendinnen en ipv even rustig te kunnen overleggen over hoeveel gamba’s je wil, moet dat terwijl iemand op je vingers kijkt.

(En de ‘vrijwillige bijdrage’ aan hun fonds dat automatisch op de rekening staat. Ja je kunt 'm laten verwijderen maar niemand doet dat aangezien het om een paar euro gaat).

Okee, groot risico dat ik door hierboven op een zeur lijk. Maar blijkbaar vind ik het fijn om rustig een keuze te maken ipv on the spot.

1 like

Nou, ik snap je wel hoor! Ik had hier eens een date en hij was gelukkig heel goed in vragen stellen (hoeveel is genoeg? Wat gaan ze ermee doen? Wat past daar nog bij? Etc.) en beslissen haha. Anders had ik me misschien ook wat overrompeld gevoeld misschien? Toch vond ik alles wel heel lekker en juist leuk om je beetje te laten verrassen etc.

1 like

Little V had je zelf al gevonden en vind ik altijd goed en lekker! En top locatie in centrum.

2 likes

Je kan ook totaal niet inschatten hoe hoog de rekening gaat zijn vond ik. Wij waren meer de 200 kwijt met zijn tweeen, ik schrok daar wel van :sweat_smile: maar verder was het heel leuk en lekker.

1 like