Rotterdammerts unite

Ik gebruik de app MeldR, die is echt superfijn! Je kan echt van van alles een melding maken, je ziet wat mensen al gemeld hebben (veel!), er wordt echt naar gekeken en je krijgt terugkoppeling.

Idd die opengetrokken prullenbakken en afval daardoor is echt niet normaal… ik woon in de binnenstad dus hier wordt wel veel en consequent schoongemaakt maar het is echt wel een zooitje nog steeds. Ik ‘mag’ van m’n vriend geen afval meer wegbrengen omdat de containers een soort drugverkoop/druggebruikplek is geworden. Er staat zelfs een stoel om het de dealer comfortabel te maken en een bankje voor m’n deur is ook een vaste dealplek geworden. Mensen gebruiken het per direct en lopen soms als zombies of juist mega agressief rond, echt niet prettig. En idd messen zie ik ook opeens?? En dat bedelen bij de stoplichten, zeker gevaarlijk. Absoluut eens dat we het stadsbestuur moeten aankijken, maar ik hoop ook nog steeds dat ze het statiegeldbeleid weer intrekken ipv uitbreiden.

2 likes

Zien jullie ook veel hondenpoep? Ik krijg altijd commentaar van mensen uit andere steden hoeveel rotzooi er op de straten ligt maar dus ook de hoeveelheid kak.
Zolang mensen trouwens afval niet doorduwen in de bakken maar het blokkeren, zakken ernaast zetten in plaats van mee terugnemen en ganzen duiven en meeuwen bewust aan het voeren zijn,
blijft het een probleem denk ik.
De vuilnisophaaldienst komt na een melding van volle ondergrondse bakken deze wel legen, maar de zakken ernaast moet een andere dienst doen en raken zij niet aan. Dus vaak blijft het dan alsnog een zooi. :sob:
Echt een paradijs als je hier in de stad een meeuw of gans bent.

1 like

Ik woon in Zuid en je ziet hier wel dat de gemeente er weinig aandacht voor heeft. Behalve dat ze alles willen slopen en duurdere huizen er voor terug willen bouwen. Zodat alle armere mensen vertrekken ipv dat ze hun helpen :skull::skull:. Maar er is wel een whatsappcommunity en vind het wel echt mooi hoeveel mensen elkaar hier willen helpen. En ook wel echt bezig zijn om de buurt schoner/beter te krijgen.

2 likes

Het afval en overlast verschilt heel erg per wijk en soms zelfs per straat is mijn ervaring. Ook weleens overlast gehad in bepaalde straten, maar merk er laatste jaar weer minder van. Verder kom ik niet meer zo vaak op zuid, maar hoorde van een vriendin wel dat ze daar meer overlast ervaart dan een paar jaar terug.
Dat afval prikken vind ik wel een mooi idee eigenlijk! Misschien ook eens naar kijken.

Bizar!!

Ik woonde naast zo’n ondergrondse en vond dat echt kut, zovaak zooi er naast, mensen die hun hele inboedel daar dumpen of al hun papier in de ondergrondse stoppen terwijl de papiervak 30 m verder stond. Dat was ook een ondergrondse zonder pas, dus kwamen ook regelmatig mensen meerdere vuilniszakken met de auto brengen want gratis :clown_face:

Maar goed, nu woon ik op een plek waar het afval in gigantisch gescheiden wordt en mis ik het nog weleens om alles in 1 bak de pleuren haha.

2 likes

In 010 zijn er nu ook weer nieuwe bakken waardoor restafval niet meer op een hoop kan. Plastic ed moet weer apart binnenkort, ik weet er eigenlijk het fijne nog niet vanaf terwijl er al wel zo’n bak voor mijn deur staat. En het viel me op dat je er een tag voor nodig hebt, ben benieuwd waarom

Edit: ben wel al geïnformeerd trouwens maar ik sla het niet op totdat ik die bak in gebruik neem denk ik

1 like

Nee klopt, echt treurig. Maar heb weleens een wethouder horen zeggen dat ze Rotterdam minder arm willen krijgen door de armere mensen naar andere gemeenten te laten verhuizen :sob::sweat_smile:

Dat was vast dezelfde persoon die dakloosheid in het centrum wilde oplossen door de Pauluskerk naar Zuid te verplaatsen…

Klopt, en dat is al jaren zo. Zie ook de sloop in de Tweebosbuurt

1 like

Ik ga morgen Noorwegen - Engeland kijken met vrienden en wilde graag Smash (beste Noorse snack everrrr) meenemen. Weet iemand of een van de 80 miljoen candy shops in Rotterdam dit verkoopt?

Van die Bugles omhuld met chocolade? Je hebt er nu een variant van bij de Lidl.

1 like

Kom net uit de Lidl en daar hadden ze het niet. Medewerkers wisten ook niet goed waar ik het over had. Was het een tijdelijk iets?

1 like

Ik denk tijdelijk ja, maar lag hier sinds vorige week in de winkel en nu nog steeds.

2 likes

Omg ik wil dit, in welk filiaal ligt het wel en waar niet? Ik heb twee filialen “in de buurt”, die aan de Gordelweg en bij Kralingen eentje

Dat weet ik niet! Volgens mij vooral in grotere filialen.

Nieuwe Binnenweg in ieder geval niet! :frowning:

Het zijn wel echt hele kleine zakjes, ik keek er eerst overheen

1 like

Heeft ervaringen met een huidtherapeut in Rotterdam die netjes gerstekorrels heeft weggehaald? (of een andere professie, hoeft misschien geen huidtherapeut te zijn). Ik ben bang dat het lelijker wordt door een zeer gevoelige huid (snel littekens) en ik durf eigenlijk niemand eraan te laten zitten maar als iemand heel goede ervaringen met iemand heeft?

2 likes

Ik weet geen huidtherapeut maar zag laatst iemand die ervoor naar de huisarts ging, is dat een optie voor je?

Nou dat durf ik niet aan :sob::laughing: Het is een horkerig licht lomp type, die laat ik in geen 100 jaar aan mijn gezicht zitten als dat niet noodzakelijk is