Thanks nog voor je tip van Hairoin kapper. Ik ben er geweest en ben nog nooit zo blij geweest met mijn haar! ![]()
Wat is een fijne plek om je wenkbrauwen te laten doen (harsen/epileren) ? En heeft iemand tips voor een fijne tandarts? Waar ik altijd ging is overgenomen en ik vind de nieuwe tandarts echt niet fijn.
Wax in the City (bij Beurs) vind ik heel erg fijn! Zij heeft echt goed oog voor de juiste vorm, doet een natuurlijke vorm (of niet; bespreekt alle wensen/voorkeuren). En werkt heel snel.
Was ook heel blij met Solos beauty maar is beetje uit de richting voor mij.
Zit tegenwoordig bij Parla (ook bij Beurs, toevallig), best tevreden over. Goeie comm, ruime openingstijden, fijn geholpen ook ivm beugel-traject
Heeft iemand van jullie wel eens opruimartikelen aangevraagd bij de gemeente? Zoals zo een grijper en zo een ring voor afvalzakken?
Merk dat het de laatste tijd echt erger wordt in de stad en nu moet de gemeente er ook wel wat aan gaan doen, maar kan zelf natuurlijk ook af en toe even mān handen uit de mouwen steken.
Of groepjes die het al doen? Zag ook dat je containeradoptant kan worden, zodat je een sleutel kan krijgen om evt vastzittende zakken erdoorheen te douwen.
Omg! Dat wist ik niet, waar zag je dit? Dat zou bij mij ook weleens handig kunnen zijn
Die grijper kun je inderdaad aanvragen, heb je Opzoomer in de buurt? Volgens mij delen zij ze ook uit (op aanvraag dan)
Ik ga binnenkort beginnen aan een geveltuintje en dat gaat ook via Opzoomer
Als je je hier aanmeldt krijg je als adoptant ook meteen een set met opruimspullen!
Edit: mocht je dit in je eentje teveel vinden kun je ook kijken of je met buren samen de container wil adopteren. Weet niet of je dan ook meerdere sleutels en spullen krijgt maar als je in een portiek woont of een schuurtje hebt zou je ze daar op kunnen slaan en dan zo nodig gebruiken.
Ik ben ook container adoptant! Het duurde bij mij wel weken voordat ik het pakket kon ophalen (echt 10 weken ofzo, geen grap), ik moest hier steeds zelf achteraan (veel paarse krokodillen bij de gemeente Rotterdam).
Ik kwam er wel achter dat de container in mijn straat zoān pers container is dus die kun je niet openmaken met de sleutel.
Oh jemig, wat zonde. Was dat recent? Heb het idee dat de afvalafdeling van de gemeente sowieso niet zo lekker gaat als ik al die zooi op straat zie.
Januari aangevraagd en had m dus pas in maart oid.
Ja het is echt een zooitje⦠menselijk gedrag en de meeuwen helpen uiteraard ook niet mee.
Ja, mensen zijn ook te lui om die zakken er goed in te gooien waardoor anderen denken dat ie vol zit. Ben echt geneigd er een briefje op te plakken hier in de straat want het gaat enorm stinken en die meeuwen maken echt megaveel herrie en trekken de hele boel uit elkaar. Maar heb het idee dat het dit jaar veel erger is dan voorgaande jaren?
Ja die bakken zijn volgens mij ook gewoon niet al te best ontworpen, en dat in combinatie met dat mensen dan maar hun zak ernaast pleuren (al snap ik ook dat je geen zin hebt om een week of langer ermee in huis te zitten) helpt niet. Dan wordt het of door meeuwen of door ratten kapot getrokken, als het al niet door mensen zijn die op zoek zijn naar blikjes. Dat statiegeld gedoe heeft alles echt verergerd ook.
Je kan wel de Meldr app installeren en melding maken van zwerfvuil werkt wel, maar bij de bakken komen ze volgens mij niet eerder.
Ander ontwerp zou volgens mij ook weer zorgen voor meer grofvuil en ander afval in de ondergrondse containers, maar desnoods iets met een lampje dat groen wordt als de zak uit de invoer weg is of zo? Nu sta ik soms als een soort gekkie te luisteren of ik die zak wel heb horen vallen, haha.
Ik had onlangs een melding gemaakt in de app en kreeg toen bericht dat het verholpen zou moeten zijn. Niet dus, precies dezelfde situatie als de dag ervoor. Maar in principe komen ze vaak wel snel, ook bij de ondergrondse containers.
Ja ik ken meerdere mensen die dit gedaan hebben, paar jaar terug ook wel eens samen op straat schoongemaakt. Was best een aanrader want mensen reageren ook heel positief, is alleen heel irritant om te zien dat de week er na iedereen zn shit weer op straat gegooid heeft.
Iig in het verleden kon je dan die spullen ophalen op zon mega gemeenteterrein daar ergens bij Blijdorp dacht ik, wel fascinerende wereld op zich om daar te komen
Ik heb me meteen aangemeld als containeradoptant. De komende weken zijn de meeste wijkhubs met vakantie heb ik het idee, maw het pakket zal wel even op zich laten wachten, maar in de tussentijd voel ik me al wel geinspireerd om de handen uit de mouwen te steken. De container bij mij voor de deur is echt een doorn in mijn oog de laatste weken en toen zei ik al: we moeten er gewoon zelf wat aan doen. Nu heb ik mijn partner meegedeeld dat-ie ook gaat helpen haha.
Ik ben benieuwd, will report back at some point om te vertellen hoe het loopt ![]()
oeh dat is slim, en rood als het dus niet goed is gegaan kan mensen wel eens triggeren om 'm groen te krijgen.
We zijn ook maar simpele mensen, we love lampjes.
Ik zou zo vatbaar zijn voor een soort goede-burgerpunten.
Mijn buurvrouw had laatst contact over die grijpers enzo maar de gemeente was echt super enthousiast en gaf haar zo allemaal spullen mee. Ik raakte er ook helemaal enthousiast van.
Haha, echt puur toeval dat ik na maanden ergeren een post plaats en dan nu dit lees in het nieuws.
Bewijst maar hoe erg het is geworden, heb gelijk een aanvraag gedaan voor opruimmaterialen. Als het goed is kan ik deze morgen gelijk ophalen bij een wijkcentrum in de buurt (er staat dat de kast eenmaal per week wordt aangevuld dus dat mogelijk niet alles op voorraad is).
Voor andere geĆÆnteresseerden:
Love mensen zoals Mariana, zo wil ik ook zijn ![]()