Juist wel toch? Kledingbakken is toch voor recycling en daarin mag juist ook kapot textiel en ook dingen die je nooit zou weggeven maar eigenlijk in de prullenbak zou doen maar vanwege het milieu netjes wil recyclen. Oude onderbroeken en sokken bijvoorbeeld.
@Twijfelaar ik twijfel ook, ik heb kleding die op Vinted niks oplevert of teveel moeite daarvoor vind, ik zonde vind als het vernietigd wordt maar voor een kringloop ook niet per se een meerwaarde heeft (omdat zij een overload hebben, het gewoon niet heel bijzondere kleding is en/of het inderdaad voor te veel geld verkopen). Het liefst geef ik het gratis weg maar ik zie op tegen marktplaats of Facebook taferelen waarbij je allerlei berichten krijgt en het afspreken zo’n gedoe wordt.
Ideaal hiervoor is eigenlijk Koningsdag en alles voor een habbekrats of gratis wegdoen maarja dat duurt nog een eeuw.
Je hebt ook the clothing loop in verschillende delen van Rotterdam, maar dan moet je zelf dus even meedoen en wachten tot er een tas voorbij komt + je weet niet hoe vol die tas al is.
Wat maakt het uit dat het de kerk is? Ik vind dat vreemd klinken maar misschien begrijp ik je niet goed. Het Leger des Heils is ook gerelateerd aan de kerk. Als een organisatie omkijkt naar mensen en je spullen goed terecht komen is het toch fijn?
Edit:
Even opgezocht en in de textielbakken mogen ook kapotte of versleten zaken, als het maar schoon is.