Rotterdammerts unite

Vroeger had je dat je op meerdere locaties van Pathé gratis naar de film kon, maar die acties stonden dan ook los van elkaar in de app of site van de Rotterdampas.

1 like

Bij mij acties die ik gedaan heb staat de Pathé er wel tussen. En dan bij de acties zelf is hij niet afgestreept zoals bij de pannenkoe of capri. Dus ik denk dat ik nog een keer naar een pathe kan. Misschien moeten jullie dat ook eens kijken dan in jullie app!

1 like

Wat is jullie go to Indiase restaurant? Ben net een paar weken terug van een werktrip naar India en mis dal makhani nu al!

Biryani house is echt mijn go to, maar geen idee of het heel authentiek is want ben nooit in India geweest

1 like

Curry house oude dijk
Zainab Roshni Mahal, maar is meer noord-Indiaas / Pakistaans

2 likes

Die bovenste is in ieder geval voorlopig dicht door de Nederlandse arbeidsinspectie.

Het beste blijft om het zelf te maken.

2 likes

Ja dit, ik eet op een paar plekken echt prima. Vooral als ik even iets als dosa of chole bhature wil eten, want dat maak ik minder snel zelf. Of gewoon gezellig wil eten met wat mensen. Alleen het is nooit hetzelfde als in het buitenland of thuis haha. Londen is denk ik de uitzondering binnen Europa.

Daar ga ik as vrijdag naar toe (hopelijk) om zoveel mogelijk lekkers te gaan eten. Ik vond vroeger de restaurants ook lekkerder dan nu. Veel is achteruit gegaan en het smaakt allemaal het zelfde.

1 like

Ja was hier idd al bang voor! Maar thanks all, toch maar een keer zelf maken. Nog tips voor beste dosas of overal prima?

Ik vind die bij Zin&Gin (vroegere Urban Tapri) het beste tot nu toe, maar het is niet dat veel plekken dosa hebben.

Zowel de gewone zonder vulling als de masala dosa vind ik daar wel lekker. Is trouwens gewoon een restaurant in het hostel haha, dus ga niet voor de sfeer, maar zijn wel aardig en lage prijzen. Je krijgt ook niet altijd tegelijk je eten, dus soms delen we alvast wat. Ik eet daar dus de dosa, chole bhature, idli, vadai en chaat. De indo Chinese noodles zijn ook nog wel aardig, maar ben minder van de andere gerechten tot nu toe. Ideale plek voor even snel hapje eten.

@Broodrooster ja he! Alsof ze overal dezelfde masala voor gebruiken. Whatsup India vind ik nog wel gezellig om te zitten en m’n ouders vinden de biryani bij Aithiti nog wel lekker, maar het is niet dat het die craving stilt.

4 likes

Thanks! Wilde die idd ook een keer proberen dus good to know dat die voor dosas prima is.

Iemand tips voor echt goede pasta? Burro e salvia op Katendrecht is net iets te ver uit de richting en verder vind ik veel pasta zaken altijd erg meh.

1 like

Bij Nursia maken ze alle pasta zelf elke dag vers, ik vind dat je er heel erg lekker kunt eten!

Verder mega leuke eigenaresse en al het personeel is ook heel gezellig.

5 likes

Heeft iemand restauranttips rondom CS waar je doordrweeks lekker en redelijk lowkey een avondje kunt eten en zitten? Helemaal fijn als er voldoende vega en volledig plantaardige opties zijn

1 like

Dit komt dan omdat je vanwege een error losse kaartjes had gekregen. Het is inderdaad veranderd, 5 jaar terug kon je elke Pathé in de stad af, maar dat hebben ze veranderd naar één vestiging.
Volgens mij was dit ook zo met Pannekoe omdat ik me nog kan herinneren dat ik een zomer de gedachte had van meerdere fietstochten en dan meerdere vestigingen te bezoeken. Nooit van gekomen :’)
Net zoals het gratis ijsje bij Capri. Ik heb de pas 15 jaar en elk jaar in februari dacht ik weer “volgend pasjaar wel echt dat ijsje gaan halen”. Het ijsje is nooit gehaald :smile:

2 likes

Haha ja dat ijsje bij Capri heb ik ook nooit gehaald. Nu wel met de kinderen voor het vakantiepaspoort een gratis ijsje bij Verhage ophalen :slight_smile:

1 like

Ik weet niet welke dag je wilt gaan, en of jij Rotown als ik de buurt van CS schaart maar die heeft een vegan menu en ik vind het een fijne low key plek.
De Kade op de Westkruiskade heeft veel vega(n) opties. Het is low key maar het heeft meer een snackbar vibe en echt lang tafelen is het niet dus misschien niet wat je zoekt?

1 like

Misschien bij De Otter aan de achterkant van centraal? Ik ben er nog niet geweest maar het ziet er leuk uit en scoort goed op Google

1 like

Ik ben hier al heel lang niet meer geweest, dus ik weet niet of het nog wat is, maar Bertmans misschien?

2 likes