Rotterdammerts unite

Ja klopt! Toen mijn jongste nog niet op de basisschool zat, hebben we ook een keer eentje gekocht. Voor 3,50 ofzo bij de Kleine Kapitein.

Zeker in het centrum kun je op een dag best wat leuke dingen achter elkaar doen. Ben ook wel eens bij het Maritiem Museum in zo’n bootje gaan varen.

1 like

Le nord, de otter en statencafé aan de noordzijde van cs. Bertmans vlakbij de Doelen heeft veel vega opties.

1 like

Ah probeer capri echt, je krijgt 2 grote bollen en is erg lekker. Bij de venezia krijg je 1 mini bolletje.

1 like

Dit was echt een goeie tip thanks, heerlijke rode wijn ook. Ik kom super vaak bij LP en polpo maar dit had ik even gemist.

4 likes

Hoe was de rekening? Ik verkijk me altijd op dit soort tenten dus heb ‘m uit zelfbescherming haha tot nu toe vermeden

Pittig maar had een dure fles wijn besteld. Je kan ook alles per glas bestellen en er stonden ook leuke huiswijnen op.
Pasta is goede portie en 15-18 euro.

Ja ik kan/wil met een mooie wijnkaart dan niet een huiswijn bestellen haha thanks! Ik houd m in gedachten

1 like

Ze hebben sowieso niet echt een huiswijn! Hele uitgebreide wijnkaart en alle wijnen zijn super goed, glazen van 6-20+. Op de wisselkaart die op de muur hangt ook verschillende wijnen voor verschillende prijzen.

Ja sorry ben echt fan haha, kom er veel te vaak maar gun het de eigenaresse ook heel erg. Ze is echt super leuk en werkt keihard. Het is ook echt een soort huiskamer van de wijk geworden, veel mensen die even binnenvallen voor een glas als ze langs lopen of gezellig naborrelen met het personeel.

4 likes

Ja huiswijn is het verkeerde woord. Kan het me helemaal voorstellen, nu al zin om weer te gaan.

2 likes

Klinkt wel echt superleuk hoe je het omschrijft! :heart_eyes: sowieso female owned moet gesupport worden en al helemaaaal in de horeca

3 likes

Wat een leuke reviews! Ik sla deze ook op

1 like

Hebben andere in Rotterdam er ook last van? We hebben sinds een week ontzettend veel inbraken in de auto’s in de nacht. Alles staat ook op beeld. Maar politie doet geen flikker. Zowel geparkeerde auto’s voor de deur als op de privé plaatsen zijn de pineut. Wij zelf nog niet, maar directe buren wel. Vannacht 5 auto’s geplunderd …er lijkt een bende actief te zijn.

1 like

Geen auto’s, maar wel fietsen uit de afgesloten parkeergarage van het gebouw. Hebben zelfs een beveiliger moeten inhuren voor een paar nachten omdat er elke nacht wel een fiets gejat werd.

Wow nee heftig! Welke wijk is dat (als je het wil delen). Ik woon in Stadsdriehoek maar heb t hier nog niet gehoord!

1 like

Ja dit komt me bekend voor van een aantal jaar terug, toen ook bij meerdere auto’s in de wijk ingebroken, bij sommige tot drie/vier keer toe. Ook iets van een bende. Ze hadden het wel gericht op bepaalde modellen (bepaalde BMWs, Mercedes en Volkswagens) heb ik het idee. Ik heb helaas geen tips want ook hier deed de politie niks ondanks aangifte, ook geen camera’s neergezet ofzo. Het is vanzelf overgegaan maar ja wel met een hoop ellende.

1 like

Richting Barendrecht woon ik en ik zie zojuist een bericht op Rijnmond hierover. Gevoel klopt wel dat er meer autodiefstallen zijn. We hebben ook filmpjes (van de buren van de ring) dat ze rondlopen met een sensor en elke auto (maakt niet uit hoe oud of welk merk) welke open gaat leeg halen. Ik denk dat we hier weinig tegen kunnen doen. Bijna iedereen heeft hier camera’s en daar schrikken ze niet van.

1 like

Hier vorig jaar ook en 1,5 maand later weer bij precies dezelfde auto’s.

Hier willen ze vannacht zelf een rondje gaan doen. Helemaal verstandig lijkt het mij niet.

1 like

Ik woon niet bij jou in de buurt maar in onze (15 jaar oude) auto is laatst ook ingebroken. Ik woon in een doodlopende straat in een hele riustige wijk. Leek wel of iemand met een boodschappenlijstje op pad was gestuurd.

Even random tussen alle inbraakberichten door, de komende dagen zijn de Wereldhavendagen. Dus het kan drukker zijn dan je gewend bent

2 likes