Rotterdammerts unite

Ja ik was net ook even rondje lopen (en moest geld pinnen). Zag idd veel politieagenten op de
Hoogstraat op snelle fietsen, dus ze houden het allemaal wel goed in de gaten.

2 likes

(Ah) De Koperwiek, De Terp en Schollevaar moesten op last van de politie om 17:00 dicht. Volgens mij zijn AH lage land en Hesseplaats ook om 17:00 dicht gegaan.

Er werd opgeroepen om te verzamelen bij het Isala theater en Primark alexandrium. Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Overal politie in mijn buurt. Ik vertrouw niemand meer op straat, iedereen die in een groep van 2 of meer loopt ziet er verdacht uit… ik zit echt te trillen als een rietje hier. Ik woon naast een supermarkt… hoop dat de politie er meteen bovenop zit

1 like

Welke kroeg?

Er rijdt op de Vlietlaan nu al een tijd veel politie rond heb ik gehoord, ook een ME bus en politie op de fiets… Ben benieuwd, ze lijken wel goed voorbereid dus dat is fijn.

2 likes

Het is hier rustig hoor!

1 like

Zie dat er in mijn buurt (ook zuid maar randje zuid randje waar Rotterdam ophoudt) ook rellen zijn aangekondigd. Vind het maar eng. Ik ben echt vlot naar huis gereden vanuit mn werk. Mn collega’s zeiden ga maar snel naar huis we zien je patiĆ«nten wel. Haha.

1 like

Ik lees online ook dat de politie 3x zoveel man inzet vanavond. Pfff hoop maar zo dat het niet nodig is

Wat bizar om zoveel bijna-rotterdamerts hier te zien.

1 like

Zijn er inmiddels ergens rellen geweest al eigenlijk? :thinking:

Ik hoor wel heel de tijd een helikopter boven mijn huis cirkelen (centrum), maar verder hoor ik vrij weinig.

1 like

Ja! Hier zien we ook de helikopter en veel politie in onze straat (noord). Net reed een ME busje langs. Maar ik zie geen relschoppers.

1 like

Ik heb vooral herrie van bouwvakkers die de winkels aan het dichttimmeren zijn, verder nog niks!

Hier op zuid waar het aangekondigd was icl scholen hoor ik nog niks.

ā€˜In Rotterdam zijn zeventien mensen aangehouden. De situatie is er gespannen vanwege de rellen van gisteravond. De politie meldt dat er negen mensen zijn opgepakt in Rotterdam-Zuid en acht in het centrum, vooral vanwege samenscholing en omdat mensen zich niet konden identificeren.’

Begon het gister eigenlijk al voor negen uur of daarna pas?

Ik had ze eigenlijk ook wel rellen verwacht op de winkelstraat van Noord. Maar het is hier echt rustig!

1 like

Om 19u ofzo al gisteren, was vandaag ook rond die tijd aangekondigd

1 like

Misschien bij Bar Berta? Maar dat is wel iets wat je dezelfde dag moet opeten en ik denk eerder dat je zoekt naar iets wat houdbaar is. De Kaashoeve maakt ook borrelplanken als het goed is

1 like

The rumah en Kaapse Maria hebben allebei hele leuke boxen. Kaashoeve is idd ook heel leuk! Zij hebben een formulier op de site waar je voorkeuren kan invullen. Ik zou wel als je biertjes erbij wilt doen die los bij de Kaapse halen (zij kunnen alles in blik doen tegenwoordig) want bij de Kaashoeve zijn alleen maar saaie imo.

2 likes

Flinke brand bij Plaswijck :frowning:

Ik sluit me volledig aan bij de gegevens tips! Bar Berta, Kaashoeve, mss high tea van Lof der Zoetheid als ze dat nog doen, Williams canteen zag er ook leuk uit. Ik stel ze meestal zelf samen, maar vind het vaak wel leuke initiatieven.

1 like