Rupauls drag race

Oh over dat stemmen in de finale van AS 3 ben ik nog steeds verbitterd.
Wat een onzin was dat zeg! Benoem gewoon de kandidaat die het beste track record heeft tot winnaar in plaats van met rare twists te komen om het spannender te maken.

Ik snap heus wel dat een realityshow plot twists en drama nodig heeft om interessant te zijn voor een groot publiek maar sommige dingen zijn echt heel erg geforceerd.
Ik ben daarom ook blij dat die verhaallijn met Cracker en Aquaria niet heeft doorgezet. Dat Cracker Aquaria’s copy cat zou zijn ofzoiets.

2 likes

@Nora89
Dat soort catfight story’s is dus precies waar ik voor leef. :yum: Echt of nep, maakt niet uit.

Oh ja ik geniet daar doorgaans ook echt van hoor, maar niet als het zo overduidelijk is.
In oudere seizoenen was iedereen gewoon lekker bitchy van nature en nu wordt het echt meer gepusht door de producers.
Maar waarschijnlijk lees ik gewoon te veel reddit want daar klaagt ook iedereen hierover haha

1 like

ze moeten die meiden gewoon terug sloten vodka geven en er gebeurt genoeg!

maar even serieus denk ik eigenlijk dat de show over zijn hoogtepunt heen is, juist dat het zo mainstream is geworden maakt afbreuk van heel het concept. Drag is niet mainstream en dat hoort ook niet. Je merkt ook dat het qua fandom helemaal verschoven is naar een ziekelijke PC cultuur waardoor heel veel karakteristieke kenmerken verloren gaan omdat er teveel negatieve reactie op komt.
Op niveau van de show merk je dat ook heel hard, vooral tijdens seizoen 9 met sasha haar vervelende spiegelsegmenten wat voor mijn gevoel puur overkwam als een edit om de cishet kijkers te paaien. En dan heb je nog het geval dat het de drag wereld eigenlijk aan het kannibaliseren is; de queens van dit seizoen hebben bijvoorbeeld al een stuk minder druk tour schema omdat er veel drag race girls zijn, Monet en Bob hebben hier over gepraat in hun podcast hoe dat zo snel veranderd is in twee jaar. Maar naast de drag race girls is er gewoon geen ruimte meer voor ander talent waardoor de enige goal voor een queen nog is om op de show te geraken om iets te kunnen doen. Dat is gewoon jammer.
Aquaria is ook een belangrijk voorbeeld aangezien ze waarschijnlijk de eerste expliciete queen is die al vanaf het begin van haar carrière gewoon puur naar drag race toe gewerkt heeft.

Dit was mijn thesis, dank je voor de aandacht.

5 likes

oh en ze moeten gewoon het oude untucked terug brengen, twee kamers zodat iedereen kan bitchen op elkaar en simpele spelletjes om te manipuleren

en vul de grote fles vodka terug met absolut voor als jujubee moet zingen

4 likes

Compleet eens met deze analyse
Weet alleen niet welke spiegelmomenten van Sascha je precies bedoelt?

Dat stuk dat ze open brak over haar eetstoornis? Ik vind het lullig om te zeggen want je weet niet wat iemand voelt of heeft meegemaakt, maar die verhalen komen in dragrace altijd over als: ‘Ok nu gaan we even een zielig verhaal er doorheen gooien voor de gevoelige noot.’ Net als met Bob en zijn zieke moeder. Dat soort stukjes komen altijd zo random dat het onoprecht over komt. Nou ja, de queens zijn denk ik wel oprecht maar de producers gebruiken hun verhalen op een onoprechte manier.

Over het ‘cishet’ mensen naar de zin maken trouwens (wat ik zelf ook ben maar ok). Ik vind dat echt heel storend en ook geen echte acceptatie. ‘Wij’ nemen een kijkje in ‘hun’ wereld en dan worden er dingen anders neergezet om het ‘ons’ meer naar de zin te maken. Zo hoort dat toch niet… Ik vind het echt erg dat ‘wij’ dat blijkbaar veroorzaken.

Nu lijkt het net alsof ik alles kut vind maar ik vind het echt nog steeds wel een hele leuke serie. Alleen de oudere seizoenen vind ik leuker.

2 likes

ja dit dus, en niet per se dat het eens voorkwam maar naar mijn (en vele anderen hun) gevoel was dit iedere aflevering opnieuw. In het straat dat Eureka overal een vaag trauma over heeft waarbij ik constant moet denken dat ze Gaga eigenlijk haatte en gewoon dramatisch deed voor de camera.

Het cishet is ook geen verwijt naar jou maar het is wel iets dat naar mijn gevoel heel veel impact heeft vanuit de amerikaanse kant wat ik zelf gewoon jammer vind. Toen ik Drag Race ontdekte was dit voor mij een revelatie als flamboyant homoseksueel individu omdat ik me er gewoon in kon herkennen op zoveel vlakken, iets wat gewoon niet meer het geval is. Het kan ook goed zijn dat ik fout ben die link bij pandering naar een cishet audience te leggen maar zo komt het wel over als ik kijk naar de fans die ik voorbij zie komen op reddit (en dan vooral hoe we vanuit de satellietsubs ernaar kijken).

Ja ik denk ook dat je gelijk hebt hoor en ik zie het ook totaal niet als aanval! Ik denk dat het een groot maatschappelijk probleem is dat bij veel meer televisieprogramma’s speelt. Alles moet leuk zijn voor de massa en de massa is wit en hetero.
Persoonlijk vind ik het nog betuttelend ook. Alsof ‘wij’ het niet aankunnen om eens wat anders op tv te zien dan onszelf. Maar goed, zo zal niet iedereen het zien want anders was het niet nodig.

1 like

hierop aansluitend is het wel daadwerkelijk hoe jij het schetst naar mijn gevoel. Als je nu kijkt naar de reactie op Asia’s antwoord dat Cracker geen ster is (wat waar is imo, wat een flop was ze) hoeveel negatieve, racistische dingen naar Asia gesleurd worden wordt ik echt boos van. En Cracker zelf dan die high and mighty gaat proberen te doen omdat ze meer instagram volgers heeft :roll_eyes: Ik denk wel dat het gewoon een feit is dat de target group jong, wit and cis is tegenwoordig.

1 like

Damn… ik ben echt wel een fan van de show… Maar ik wil nooit untucked kijken want dat vind ik al te negatief. Ik hou niet echt van die drama onderling. Door dit topic vallen ook wel wat oogkleppen af bij mij. Zelfs zonder die achter de schermen drama mee te krijgen heb ik door dat drag race niet meer is wat het was helaas.

2 likes

Tijd voor een Nostalgisch Drag Race kijk feestje met alle eerdere seizoenen en liters (absolut) vodka

2 likes

Het commentaar dat Asia vanwege die opmerking nu krijgt is ook echt belachelijk.
Ik denk dat de mensen die die reacties achterlaten seizoen 2&3 echt niet aan zouden kunnen. Toen was echt bijna iedereen super bitchy, kijk maar naar Raven, Tyra, Raja etc.

1 like

ik vraag me dan ook altijd af wanneer die mensen zijn beginnen kijken want idd, de oude seizoenen waren brutaal en dat was fijn :’)

3 likes

Waarschijnlijk vanaf S7 ofzo

1 like

Ik hou echt van spoilers, en er is dus een foto gelekt van Untucked van seizoen 11 waarop een paar queens te zien zijn. Ik kom veel te vaak op /r/spoileddragrace :full_moon_with_face:

1 like

Nou verrassende uitkomst weer van deze aflevering :roll_eyes:

Ik ga NU kijken maar volgens mij weet ik wel wat er gaat gebeuren ;p

Wat een ontzettend saaie aflevering ook. Altijd als ik dit soort nummers zie moet ik erna weer even Read U Wrote U kijken om toch nog een beetje een goed nummer in gedachten te hebben.

Al vond ik Aquaria wel goed. Ongelooflijk hoe sympathiek ze de laatste afleveringen is.

Ik vond dat nummer eigenlijk wel leuk.
Niet zo goed als read u wrote u maar toch.

Het einde was wel weer saai en voorspelbaar. Had echt gehoopt dat ze dat dit jaar niet weer gingen doen.