Schotland

Ik vond zelf Glencoe echt het allerallermooiste van wat ik gezien heb in Schotland. Het is wel 3 uur reizen ongeveer maar de route ernaartoe is ook echt al heeeeel mooi.

2 likes

Voor de mensen die een auto hebben gehuurd in Schotland, bij welk verhuurbedrijf hebben jullie dit gegaan? En vanaf welke stad. Ik zie echt een groot verschil in de prijzen

Ik huur altijd met S.unnycars in ieder land. Dan huur je dus bij een NL bedrijf en zij regelen alles. Als er dan iets aan de hand is dan kun je altijd S.unnycars bellen en lossen zij het op. Ook nooit gezeik met wel/niet verzekering erbij nemen of upgraden, alles is altijd netjes door S.unnycars geregeld. Ik hoor vaak mensen die opgelicht worden of waarbij de verhuurmaatschappij van alles probeert en bij mij is er nog nooit wat mis gegaan of geprobeerd omdat ze weten dat het bij S.unnycars geen zin heeft.
Service is echt super goed en het scheelt je zoveel stress en gedoe!

1 like

Ik heb toen een dag trip met rabbies gedaan. Die duurde 12 uur, langs Loch Ness, glen coe (wat @Cozycute net ook noemt, een van de mooiste plekken waar ik ooit ben geweest). Je bent dan heel de dag met een busje op pad. Ik was toen alleen in Edinburgh en vond dit wel een hele relaxte oplossing. Als je wil kan ik de link wel sturen

2 likes

Klinkt goed! Graag :blush:


(Je gaat dan ook langs Loch Ness. Ze houden qua tijd er rekening mee dat je de boottocht ook doet (die moet je wel apart betalen, maar was ook echt ontzettend mooi).
Wat ik ook heel fijn vond is dat het tour-mannetje onderweg heel veel vertelde. Over de politieke geschiedenis van het land, maar ook geografisch. En dat Schotse accent is heerlijk om bij weg te dromen terwijl je lekker warm in het busje zit. (Ik was er in oktober).
Ben toen met die dagtocht ook zo verliefd op het land geworden, dat we dit jaar twee weken gaan.

fotos schotland

3 likes

Super mooi :heart_eyes:

1 like

*boekt gelijk

3 likes

OMG jij had sneeuw wat fantastisch :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Oh die foto"s😍. Prachtig allemaal! Zoveel zin in! Dankje voor de tips

1 like

Via Sunnycars in Edinburgh bij het treinstation. Voor ons wel prima maar mensen uit Azië die slecht Engels spraken werden echt ontzettend aangedrongen om veel upgrades te nemen…Beetje sneu die mensen snapter er niks van en zeiden overal maar ja op.

Ohhh ik wil ook weer terug na die foto’s!

Oeh heb je even :smiley: (Ik woon er)
Wat voor eten vind je lekker?

Dishoom, Mother India’s Cafe (Indisch)
Noto, 6 by Nico (chique, reserveren vantevoren)
La Locando, Veeno, Ecco vino (Italiaans, goede wijn)
Bodega (Mexicaans en cocktails)
Scran & Scallie (gastropub in Stockbridge)
The Pitt & Neighbourgood market (food trucks)

6 likes

Voor taarten weet ik niet zo goed maar Twelve Triangle (kleine keten) heeft fantastische pastries zoals kaneelbroodjes. Verder heeft de boekwinkel Waterstone ook een cafeetje met een leuk uitzicht op het kasteel en park. Goeie koffie bij Brew Lab Coffee en Black Medicine maar ja jeetje taart is nog wel een ding daar. Een lekker ijsje kun je scoren bij Moo Pie Gelato, ze maakt alles zelf en verandert het menu constant.

2 likes

Mimi’s bakehouse! :drooling_face:

2 likes

The Wildcat heeft goeie taart!

1 like

Kan niet wachten om te gaan dankzij jullie tips, bedankt!

3 likes

Wat fijn om dit tegen te komen! We gaan in september 2 weken dus ben volop aan het plannen en tips opzoeken :ok_hand:

1 like

Ik ga volgende week eindelijk echt veel zin in! Heb je een tip voor een goed, typisch Schots restaurant/pub?

1 like

Ohh even denken, echte cuisine hebben we hier niet :joy: maar zeker wel leuke restaurants en pubs waar je goed kunt eten. Vooral seafood en fish en chips proberen! Haggis is leuk als voorgerechtje!

Gastro pub food:

Centraal:
Whiski rooms
The Doric (ook soms Schotse live muziek)

Leith:
Teuchters landing
Nobles

Stockbridge:
Scran and scallie

Wat duurdere restaurants:

Leith:
Borough

Centraal:
Gardeners cottage
Amber restaurant
The lookout
Monteith’s

1 like