Nog niet gedaan, maar ik ben wel een aantal x in Balloch geweest en vind het daar heel gezellig! Weet niet of dat helpt haha
Wij gaan na 2 dagen Edinburgh morgen weer verlaten, wil je twee gratis kaartjes voor Beltane?
Ah shoot te laat! Had toch niet gekund helaas
Is hier iemand trouwens ooit op de outer hebrides geweest? Ik kom niet uit bij mn bestemming met alle bussen en ferry op 1 dag, dus wil het oplossen met liften/taxi, maar twijfel dus of ik me daar nu druk om moet maken of dat ik de controlle los moet laten en dan wel zie.
Ik zit nu bij loch lomond maar kom net van Lewis en Harris af. Wij vonden het echt heerlijk maar zijn wel altijd kluizenaars op vakantie en hebben een camper. Het zag er allemaal niet uit alsof het OV daar lekker aanwezig is.
Ook liften kan slecht uitpakken als er weinig verkeer isā¦
Waar wil je heen?
Weet iemand hier of het nu leuk is om Edinburgh te bezoeken of staat alles daar nu in het teken van Fringe Festival?
(oke dat is vast ook leuk maar niet waarvoor ik kom ik wil graag de stad zien in enigzins normale hoedanigheid)
Alles staat in het teken van Fringe. Echt superleuk trouwens, maar als dat niet je ding is zou ik vooral niet nu gaan!
Een beetje zoals naar Amsterdam gaan tijdens koninginnedag of zo haha
Ah dit is de duidelijke beschrijving die ik zocht, dankjewel.
Al twijfel ik toch nog steeds. Lijkt mij wel leuk maar man houdt minder van massale drukte en we zijn met 2 kinderen en een hond + auto om te parkeren dus denk dat het 'm dan nu niet wordt.
Ik vind het festival persoonlijk echt geweldig, maar ik denk niet dat het in die situatie heel leuk is voor jullie inderdaad! Bedenk ook dat alles volgeboekt is, zelfs een plek vinden om iets te eten kan lastig zijn dus met twee kinderen en een hond lijkt me dat echt een crime. Ik zou het afraden
Hoi allen, wij zouden volgend jaar graag naar Schotland gaan. Bedoeling is vooral veel natuurwandelingen te maken en zo links en recht ook een leuke stad te bezoeken. We zien dit niet zitten met een auto omdat we ons daar niet goed bij voelen vanwege het links rijden en de talrijke supersmalle baantjes die je daar hebt blijkbaar⦠Mijn vraag is: kan je op een ietwat eenvoudige manier een mooie (natuur)reis maken doorheen Schotland zonder auto? Zelf denken we om volledig met de trein en het openbaar vervoer te reizen maar hebben hier nul ervaring mee. Iemand die al op deze manier dorrheen Schotland is gereisd en mij wat tips kan geven? Ps: moest iemand een goed Schotland reisforum kennen mag het mij ook gerust laten weten Alvast vriendelijk bedankt.
Frouke
Ik heb ooit een tiendaagse treinreis door Schotland gemaakt, is een prima manier om te reizen daar! Treinstations heb je ook in hele kleine dorpjes en je zit op veel plekken zo in de natuur. Wij zijn via Edinburgh naar de highlands gegaan, toen naar Isle of Skye, naar Glasgow en terug naar Edinburgh. Echt een fantastische reis en fantastisch land!
Ok, dat is al positief om te horen dat dit goed te doen is
Is het ook te doen om dit alles zelf te regelen qua treintickets? En rijden treinen over het algemeen frequent langs de mooie plekjes? Ik heb vooral schrik om na een wandeling/uitstapje een trein te missen en dat dan blijkt dat er pas enkele uren later een volgende komt of erger nog, de volgende dag. We gaan er niet kamperen dus zouden alle uitstapjes vanuit een hotel als uitvalsbasis doen. En ik weet begot niet hoe ik er aan moet beginnen om eerlijk te zijn. Heb zelf al verschillende rondreizen doorheen de USA, Noorwegen, Zwitserland geregeld, maar dit was altijd met een auto. Heb nul ervaring met treinreizen. Wat raden jullie mij aan om tot in Schotland zelf te geraken qua vervoer? We wonen in het Antwerpse (Belgiƫ). Gemakkelijkst te doen met de Eurostar? Vliegtuig? Of met een veerboot? Alvast vriendelijk bedankt hoor
Frouke
Wij deden het via een reisorganisatie en kregen een soort treinpas waarmee we wanneer we wilden op de trein konden stappen. Er waren inderdaad stations waar echt maar 2x per dag een trein langskwam. Bij ons is het gelukkig gewoon goed gegaan.
Hoi Hallows, dankjewel voor je reactie alvast.
hoe zijn jullie naar Edinburgh gereisd als ik vragen mag? Zelf denken we dat het vliegtuig het gemakkelijkst gaat zijn, maar probeer uit te vissen wat de beste manier is
Ik ben in mei gevlogen. Wel twee losse vluchten bij easyjet en klm, dat was voor ons het voordeligst Ʃn de beste qua vliegtijden.
Mocht je niet zoān pas kunnen kopen dan is het ook goed te doen om de kaartjes los te kopen. Als je ze tijdig besteld dan ben je voordeliger uit. Vaak kan je ze dan bijvoorbeeld ophalen bij een kaartautomaat. Maar ik zou vooral even een kijkje nemen op scotrail.co.uk. Of gebruik google maps, want er rijden vaak ook bussen (mocht de trein maar 2x per dag gaan).
Je kan ook overwegen om een multi steden ticket te kopen. Dat je heen bijvoorbeeld vliegt naar Inverness (alleen KLM)en terug vanaf Edinburgh of Glasgow.
Met het vliegtuig!
Multi steden ticket is idd een goeie tip, zijn op deze manier naar de USA gevlogen afgelopen zomer. Ga ik zeker eens bekijken hoe we onze toer zullen maken. One Way vs rondje Schotland.
Ga ik mss wat laten afhangen van het vliegticketaanbod op het moment van reservering. De scotrail website ga ik zƩker en vast ook eens goed bekijken. Dankjewel voor de tips alvast!
Frouke
Jazeker! Het is een beetje zoeken want je hebt in de wat afgelegen gebieden en eilanden geen trein maar bussen. Als je liever via een organisatie boekt, dan raad ik je het bedrijf waar ik werk aan: https://www.byway.travel
Met WhatsApp support van het team voor als je trein niet gaat oid!