Dankjewel voor je reactie Ik zal de website die je mij linkt eens goed bekijken 1 dezer
Mijn vriend en ik hebben 4 dagen Schotland geboekt (eind oktober), voor mij de 3e keer dat ik er kom. Zijn er naast alle bekende toeristen activiteiten, nog tips die erg leuk zijn? (Bijv. Jupiter Artland staat op het lijstje).
Wie heeft er ervaring met Schotland in September? Ik wil de North 500 doen en vraag me af of we dat op “de Bonne fooi” kunnen, dus ter plekke plaatsen te boeken, of dat het daar nog te druk voor gaat zijn.
Wij hebben in mei een bruiloft in Schotland. De bruiloft is op dinsdag, dus we moeten er op maandag zijn en gaan op woensdagochtend/middag weer door. We willen op vrijdag vliegen en op zondag de week erna terug. We komen op vrijdagavond aan en hebben dan za + zo volledig, maandagavond in Inverness aankomen, dinsdag bruiloft, woensdag vertrek uit Inverness en dan do + vrij + za volledig en zondag terug vliegen. We dachten eraan om Edinburgh te doen aan het begin of eind ivm vliegen en dan willen we graag iets doen in de Highlands of Isle of Skye of iets anders dat mooi is qua natuur in de buurt van Inverness. Wat zouden jullie aanraden voor die korte tijd die we hebben? We willen denk ik een auto huren, al is het wel jammer dat die een gedeelte stil staat als we bij de bruiloft zijn.
Isle of Skye is fantastisch dus dat zou ik zeker aanraden! (Quiraing, old man of storr en the fairy pools)
Glencoe is ook heel mooi en redelijk dichtbij, valt eventueel ook nog te combineren onderweg naar/van Edinburgh.
Als je Edinburgh-Inverness-Skye-Edinburgh doet kan je denk ik heel goed met OV! Hebben jullie over een campertje nagedacht?
Ja ben ik toevallig nu naar aan het kijken, omdat ik een beetje schrok van hoe duur de accommodaties zijn haha. Twee overnachtingen in Inverness worden voor ons betaald ivm de bruiloft en ik zag dat je ook kan wildkamperen dus dat biedt wel wat mogelijkheden. Heb je zelf gekampeerd in Schotland toevallig?
ja, wij hadden bij ro.a.d.s.u.r.fe.r. een klein campertje met wc en douche vanaf edinburgh. Op sommige plekken mag je niet wildkamperen met een camper als je niet zelfvoorzienend bent. Je kan natuurlijk ook een tentje + auto doen maar warm water bij je hebben is wel echt fantastisch haha. Je hebt apps voor waar je mag staan en soms betaal je een paar pond donatie voor als je in natuurgebieden staat. Je kan prima een week met 1 tank water als je beetje normaal doet (snelle douches, snelle afwas) en ook de wc lukt prima als je hem voor nood hebt maar zoveel mogelijk openbare wc’s pakt. Als je wel op campings wil staan is een klein busje zonder voorzieningen natuurlijk prima. wij hebben 14 dagen rondgereisd zonder op een camping te staan, wel 1x wc geleegd en water gevuld.
Als jullie moesten kiezen tussen Caingorms NP of Loch Lomond & the Trossachs NP, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?
Het hangt denk ik veel van je voorkeur af. Ik vond loch Lomond mooier, maar ik houd van waterrijke omgevingen. Je kunt daar mooie heuvelwandingen maken met prachtige weidse uitzichten. The Cairngorms vond ik ook leuk, maar wat eentoniger. Ik vind bosrijke omgevingen ook mooi, maar ben ik snel op uitgekeken.