Schrijftopic

Ik heb gemerkt dat ik me niet kan focussen op 1 verhaal, dus ik heb dat losgelaten en schrijf er altijd aan 2 - 5 (wisselend). Niet even actief overigens. Maar aan 1 verhaal schrijven werkt voor mij juist demotiverend.

Hier ook nog steeds druk aan het schrijven, 1 mei moet ik de eerste versie voor mijn vijfde (maar tweede bij deze uitgever) inleveren. Spannend! :slight_smile: Weet ook niet of ik het ga redden.

1 like

Voor mijn werk doe ik het meestal, maar vandaag wilde het niet. Dus hopelijk vandaag nog ergens :slight_smile: Jij ook succes!

1 like

Ik haal deze weer eens van zolder, maar ik ben wel benieuwd of mensen van hier ook gedichten schrijven en of jullie er een cursus voor hebben gedaan ofzo. Ik dicht al jaren (maar ben verder geen dichtwonder ofzo), maar ik zou het toch wel leuk vinden om eens een cursus te gaan doen om te verbeteren.

1 like

Ik schrijf vaak gedichten om dingen voor mezelf te verwerken. Ik merk dat ik eigenlijk niet vaak schrijf als het goed met me gaat :sweat_smile::rofl: Ik hou ook meer van moody dramatische gedichten eigenlijk dan van vrolijke gedichten. Ik zou mezelf ook graag willen verbeteren alleen ik vroeg me eigenlijk ook af of er misschien schrijversclubjes of poezieclubjes waren waar je naartoe kan om jezelf te verbeteren idd, en ook werk te delen en te lezen van anderen. Dat lijkt me nou echt leuk om naast mijn werk te doen ofzo, maar kon zelf niks vinden.

1 like

Ik kan ook niet echt veel schrijfgroepen vinden. Ik zit wel in een paar schrijfgroepen op Discord (en heb er eentje), maar dat is ook heel veel kletsen en niet per se feedback geven op elkaar. Dit zijn trouwens vrijwel geen dichters.

1 like

Ja ik heb ook weleens op Reddit gekeken,maar het leek me juist zo leuk om irl in een schrijfclubje te zitten ofzo! Maar helaaaas haha

1 like

Ja lijkt mij ook leuk! Heel af en toe schrijf ik wel met een groepje, maar dat is helaas niet zo constistent :frowning:

1 like

Heb je al eens bij The Writer’s Guide to the Galaxy gekeken? Hier kun je samen schrijven, workshops volgen, etc.

2 likes

Hier helaas totaal niet :frowning:

En online is veel in het Engels. Maar als meerderen hier geinteresseerd zijn kunnen we wel kijken of we online iets op kunnen zetten als jullie willen. Of offline als jullie in de buurt wonen natuurlijk :blush:

1 like

Ahhh dit ziet er wel interessant uit!

1 like

Zijn er mensen die dit jaar meedoen met de NaNoWriMo? :blush:

1 like

Ik ga wel schrijven in november, maar ik doe niet meer mee officieel met nanowrimo (ik wil de organisatie erachter niet meer steunen). :blush:

Waarom niet? (Ik ben nog niet bekend met ze)

Ik was een paar jaar terug 1 van de ML’s. Een mede-ML gaf haar mening over iets en toen zijn we door haar mening er alledrie uitgegooid zonder overleg of communicatie :slight_smile:

Oh :sweat_smile: Dat is geen fijne situatie

2 likes

Ik ben een soort van aan het meedoen
 Had een idee, maar het plot staat nog totaal op losse schroeven. Heb ook nog nooit een boek geschreven, maar ik geniet al heel erg van het fantaseren over het verhaal en het experimenteren met stukjes schrijven. Kan me er helemaal in verliezen. En ik vind het wel motiverend dat zoveel mensen nu bezig zijn met schrijven! Zijn jullie al serieus begonnen @LastYoungRenegade en @Schoonmaakazijn?

2 likes

Zeker! Ik schrijf overigens gewoon elke dag, niet per se 50.000 woorden :slightly_smiling_face:

3 likes

Wat leuk om te horen! Ik ben wegens persoonlijke omstandigheden toch niet in de mental space om te kunnen schrijven
 :sweat_smile: Wie weet in een andere maand!

Ben je ook lid van de Nederlandse Discord? Dat is misschien ook wel leuk om te volgen!

Ah, vervelend! Ik ben ook niet helemaal ‘schrijfproof’ dus ik probeer mezelf niet te pushen, maar een beetje aanklooien bevalt me ook wel goed. :slight_smile:

Ik heb een paar dagen terug even naar de Discord gekeken maar voelde niet echt de behoefte om aan te sluiten. Chat jij daar weleens mee?

En @LastYoungRenegade hoeveel/hoelang schrijf je per dag ongeveer?

Ik vind de onofficiële Discord persoonlijk veel gezelliger.

@Briseis varieert. Soms niet, soms 10 min, soms 2 uur.

1 like