Mij lijkt het wel logisch om bronvermelding te doen, maar ik heb eigenlijk geen idee.
Kan ook beide toch? Ik moet nu even denken aan een boek van Elizabeth Gilbert die een boek heeft geschreven over ‘het huwelijk’, committed heet het geloof ik. Daar switcht ze best natuurlijk van haar eigen verhaal over gaan trouwen en alles wat daar emotioneel bij komt maar verwerkt ze ook stukken over hoe het huwelijk wordt gezien in verschillende culturen of stukjes van psychologen erin. Vond dat zelf heel interessante inkijkjes en tegelijk bleef het ook persoonlijk.
(Misschien twijfel je alleen over wat je wil hoor en weet je wel hoe je het aan moet pakken, maar wie weet heb je er iets aan!)
Ja, dat weet ik dus nog niet. Heb ook wel overwogen om beide te doen Maar vind experts vinden dan weer lastig en zeker om het te verwerken. Ik heb nog nooit non-fictie geschreven, dus is ook een beetje uitzoeken enzo.
Even een bericht hier als stok achter de deur voor mezelf. :’) Ik wilde eigenlijk aan het eind van deze maand versie 1 van mijn roman afhebben, maar daar ben ik echt nog niet eens in de buurt, voor mijn gevoel. Ben nu maar aan het overwegen om heel april een soort van nanowrimo voor mezelf te organiseren, met schrijfdoelen per dag om die laatste push te hebben en een semi-eerste versie eind volgende maand dan toch af te hebben. Ga zo dus maar even een planning maken.
Voor wie nog actief aan het schrijven is, stellen jullie hele precieze/stricte dag/week/maanddoelen, of werken jullie nu vooral op momenten van inspiratie?
(Terwijl ik dit typ had ik dus ook gewoon kunnen schrijven. Iets met uitstelgedrag, haha )
Ik probeer eigenlijk 5 - 6 dagen per week minimaal 500 woorden, maar nu meer, want mijn uitgever wil het liefste de eerste versie van mijn manuscript half april. Deadline was 17 januari, maar die hebben we uitgesteld om meerdere redenen (logisch). Ik red het niet altijd, maar meestal wel.
Wat goed/fijn dat het meestal lukt! Heel veel succes ook met je eerste versie !
Ik ben nog bezig. Weet alleen niet goed of dit de laatste redactieronde is en hoe goed ik nu op moet letten. Ik kijk hem nu niet alleen na, maar samen. En ik weet alleen dat het in het najaar is. Hij verschijnt alleen digitaal trouwens.
Ik doe trouwens ook weer mee met nano. Ik moet ook wel
Ik doe mee met NaNoWrimo! Mijn characters en soort van geraamte heb ik al wel. Maar dat had ik ook al want ik ben 2 jaar terug begonnen aan een fantasy. Dit wordt wel mijn eerste NaNoWrimo, als een stok achter de deur om verder te komen.
Ik ga nanowrimo vooral gebruiken om de laatste grote stukken aan m’n roman te schrijven, hij moet in maart af zijn dus ik moet nog even hard aan de slag.
Ik heb voor NaNoWriMo trouwens nog geen verhaal. Ik hoop mijn tweede deel in een serie, maar het kan ook zomaar het ‘gebaseerd op roodkapje’-verhaal worden.
Ben trouwens benieuwd of je door de (Nederlandse) mail gisteren eraan werd @Marquez
Idd ik ga het meer als een stok achter de deur gebruiken. Ben nu bezig om alles op Apollopad te schrijven en hopelijk helpt dat.
Leuk om te horen dat de mails toch mensen bereiken. Ik had deze geschreven, haha.
Ik ga ook meedoen met Nanowrimo dit jaar! Vorig jaar was compleet in de soep gelopen, dus ik ga nu weer een serieuze poging doen Heb al een idee voor een verhaal klaarliggen en heb ook een discord gejoind voor een extra stok achter de deur. Ik ben er klaar voor
Succes! Doe vooral mee aan wordwars in de Discord, dat werkt voor mij persoonlijk heel motiverend haha
Ja, ik! Wel een 4-jarige hbo, dus een nogal lange opleiding, haha, weet niet of dat is wat je zoekt.
Wat tof! Ja ik kwam weer eens de schrijversadademie tegen of die opleiding in Utrecht volgens mij. En dacht dat is best wel tof als je echt serieus bezig bent met schrijven. maar heeft het ook echt nut/meerwaarde? En hoe moet ik dat voor me zien? (Ik weet dat Annet Schaap ook heel lang zoiets heeft gedaan en die van dat boek Vanessa had ook een opleiding gedaan. Daar werd ook weer van gezegd dat je dat kon merken) Hoe vond jij het om te doen?
Ik schrijf gewoon wanneer ik kan. Enige wat ik wel elk jaar doe is de middernachtsprint van 00:00 - 01:00 op 1 november.
Ik heb weer een andere gedaan (die in Arnhem). Ik vond het vooral heel fijn om vier jaar lang bezig te kunnen zijn met het ontwikkelen van mijn schrijven in een “veilige” omgeving, het hoefde niet meteen de buitenwereld in. + ik heb er handige contacten aan overgehouden. Ik denk dat het zeker geen vereiste is om zo’n opleiding te doen als je wil schrijven, maar het heeft mij in ieder geval wel veel mogelijkheden tot ontwikkelen gebracht die ik in de ‘gewone’ wereld niet had gekregen! (Je mag ook altijd een pb’tje sturen, wil niet te erg uitweiden hier haha).
Whooo eerste 2000 woorden in the pocket!
Hoe gaat het bij jullie? Ik ben afgehaakt. Zo jammer, maar het lukt deze maand gewoon echt niet. Wel een goed plan dit jaar, maar goed als je geen tijd hebt dan houdt het op natuurlijk.