Schrijftopic

Ja lijkt mij ook leuk! Heel af en toe schrijf ik wel met een groepje, maar dat is helaas niet zo constistent :frowning:

1 like

Sommige boekhandels en bibliotheken hebben wel schrijfdagen/schrijfclubs! Misschien de moeite waard om even te kijken bij de lokale boekhandels en/of bibliotheek.

1 like

Heb je al eens bij The Writer’s Guide to the Galaxy gekeken? Hier kun je samen schrijven, workshops volgen, etc.

2 likes

Hier helaas totaal niet :frowning:

En online is veel in het Engels. Maar als meerderen hier geinteresseerd zijn kunnen we wel kijken of we online iets op kunnen zetten als jullie willen. Of offline als jullie in de buurt wonen natuurlijk :blush:

1 like

Ahhh dit ziet er wel interessant uit!

1 like

Zijn er mensen die dit jaar meedoen met de NaNoWriMo? :blush:

1 like

Ik ga wel schrijven in november, maar ik doe niet meer mee officieel met nanowrimo (ik wil de organisatie erachter niet meer steunen). :blush:

Waarom niet? (Ik ben nog niet bekend met ze)

Ik was een paar jaar terug 1 van de ML’s. Een mede-ML gaf haar mening over iets en toen zijn we door haar mening er alledrie uitgegooid zonder overleg of communicatie :slight_smile:

Oh :sweat_smile: Dat is geen fijne situatie

2 likes

Ik ben een soort van aan het meedoen
 Had een idee, maar het plot staat nog totaal op losse schroeven. Heb ook nog nooit een boek geschreven, maar ik geniet al heel erg van het fantaseren over het verhaal en het experimenteren met stukjes schrijven. Kan me er helemaal in verliezen. En ik vind het wel motiverend dat zoveel mensen nu bezig zijn met schrijven! Zijn jullie al serieus begonnen @LastYoungRenegade en @Schoonmaakazijn?

2 likes

Zeker! Ik schrijf overigens gewoon elke dag, niet per se 50.000 woorden :slightly_smiling_face:

3 likes

Wat leuk om te horen! Ik ben wegens persoonlijke omstandigheden toch niet in de mental space om te kunnen schrijven
 :sweat_smile: Wie weet in een andere maand!

Ben je ook lid van de Nederlandse Discord? Dat is misschien ook wel leuk om te volgen!

Ah, vervelend! Ik ben ook niet helemaal ‘schrijfproof’ dus ik probeer mezelf niet te pushen, maar een beetje aanklooien bevalt me ook wel goed. :slight_smile:

Ik heb een paar dagen terug even naar de Discord gekeken maar voelde niet echt de behoefte om aan te sluiten. Chat jij daar weleens mee?

En @LastYoungRenegade hoeveel/hoelang schrijf je per dag ongeveer?

Ik vind de onofficiële Discord persoonlijk veel gezelliger.

@Briseis varieert. Soms niet, soms 10 min, soms 2 uur.

1 like

Ah is dat gewoon een schrijf-Discord? Of wel specifiek in gebruik in november?

En leuk! Hoeveelste boek ben je inmiddels mee bezig? Of werk je aan verschillende projecten door elkaar?

1 like

Zeker! Dit was tot vorig jaar de officiele Discord ook :slight_smile: In november is iedereen wel actiever met schrijven, maar genoeg zijn er het hele jaar door.

En ik ben met hopelijk mijn achtste boek/novelle bezig dat gepubliceerd wordt, maar heb er nog geen contract voor getekend ofzo. In theorie ben ik deze maand wel aan meer bezig, maar in de praktijk heb ik wat aan één geschreven.

2 likes

Hebben jullie nog leuke tips voor blogs/websites/podcast over schrijven?

Writing Excuses luisterde ik tijdens NaNoWriMo en vond ik wel leuk (niet alle hosts even leuk maar wel goede tips en leuke chemie/grapjes).

Hey allemaal,

Het lijkt me leuk om schrijf- en proefleesmaatjes te vinden, en wat van het werk van anderen te lezen en samen beter te worden. November is al lang voorbij, maar ik dacht: er zijn vast mensen die ook buiten november aan het schrijven zijn.

Mijn genre is YA fantasy. Ik schrijf al heel lang maar ben net met een nieuw project begonnen. Om te lezen vind ik van alles leuk.

Laat een berichtje achter als het je leuk lijkt schrijfsels uit te wisselen!