Schrijftopic

Ik heb me aangemeld en hem op 1000 minuten gezet als doel. Gemiddeld iets meer dan een half uur per dag :slight_smile:

1 like

Gewoon klein beginnen :stuck_out_tongue: Ik geloof dat het minimum 50 is. Doe je 50 woorden, haha.

Ik weet nog niet waar ik mijn doel op ga zetten. 15000 woorden, denk ik.

Ik ben gek op schrijven. Ik heb 4 penvriendinnen en een penvriend, ik schrijf een blog en ik doe een poging om een boek te schrijven (Young Adult fantasy). Af en toe rolt er een kort verhaal uit mijn pen. Maar ik vind het moeilijk om mijn fantasie op papier te krijgen dus mijn boek schiet voor geen meter op.

He, ken ik jou toevallig als karinD van een ander forum?

Ja, klopt. Nu dat forum gaat stoppen was ik op zoek naar een ander leuk forum en iemand raadde deze aan. Was jij dat misschien?

Haha, ja dat ben ik dan geweest (ik heet daar ook hetzelfde :wink:)

Ja, ik herkende je. Ik wist alleen niet meer wie het gepost had :wink:

1 like

Gezellig dat je er bent :slight_smile:

1 like

Nu ben ik wel benieuwd welk forum dat is en of ik het ook ken :stuck_out_tongue:

Anyway: hele weekend niet geschreven, dus morgen maar weer een poging proberen te doen.

Voor zover ik weet zat je er niet

Samenvatting

Passion2Create

Ik heb afgelopen week een kort verhaal geschreven. Ik hoop dat me dat deze week weer lukt.

Hebben jullie eigenlijk een profiel op Sweek?

Heb er wel 1, maar gebruik hem nooit. Staat ook niet echt iets op.

Ooh dit lijkt me wel echt fijn joh. Wat goed ook van je contracten!

1 like

Is het ook! Ik geloof dat ik ongeveer 13.000-14.000 woorden heb geschreven tijdens die vakantie. Dat tikt wel lekker aan.

En dankjewel! Boek 1 ligt inmiddels alweer bijna een maand in de winkels, absurd hoe snel de tijd eigenlijk gaat. Maar goed, nu hard aan de bak voor boek 2. :smiley:

Kun je niet in het hotel soms vlak voor het slapengaan schrijven?

Ik had mijn iPad zelfs mee tijdens een rondreis door China en Jordanië. :grimacing: Ik schreef dan als mijn reisgenootje aan het lezen was. Maar dat werkt dan weer niet als je vriend niet echt iets mee heeft om voor zichzelf te doen tijdens die reis (wat ik me voor kan stellen als het maar voor 3 dagen is).

Ik ben druk bezig met boek 2 en zit inmiddels alweer bijna op de 60.000 woorden, maar ik moet echt nog flink wat hoofdstukken. Boek 1 was zo rond de 95.000 woorden toen hij naar de drukker ging en ik denk dat dit manuscript over de 100k gaat komen. Gelukkig ben ik van plan nog een paar keer te herschrijven voor ik het naar mijn redacteur stuur, dus ik hoop dat ik het boek aan een succesvol dieet kan onderwerpen.

Ik doe nu voor het eerst mee met Camp NaNoWriMo, maar ik merkt toch dat het een stuk minder leeft dan de ‘echte’ in november hoor.

Wat maakt young adult eigenlijk young adult? Want veel volwassenen lezen het ook toch? En schrijven jullie specifiek voor een genre of is het iets wat meer langzaam ontstaat?

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik. Er wordt veel gezegd dat YA een doelgroep is en geen genre. Waar op zich wat voor te zeggen is, want je hebt zo veel genres nog binnen YA, fantasy/spanning/thriller/historisch/etc., YA kan vanalles zijn.
En ik denk dat dat het inderdaad zo’n beetje is, dat het de doelgroep ‘jongvolwassenen’ aanspreekt. Harry Potter wordt ook veel door volwassenen gelezen, maar oorspronkelijk is het toch echt een jeugdboek.
De hoofdpersoon in YA is vaak iets jonger, en door het boek heen ontwikkelt deze zich tot een volwassen(er) iemand.

Ik heb eerst een idee, en aan de hand daarvan bepaal ik bij welk genre het past. Niet dat ik denk ‘nu wil ik een chicklit schrijven, dus even iets verzinnen’.

1 like

Ja, dit is absoluut zo. Maar camp is er een stuk korter, scheelt ook natuurlijk.

Het heeft te maken met de leeftijd van de personages en wat tieners doormaken, beleven etc. Maar de ene zegt: 15 - 25, terwijl weer een ander 16-18 zegt, dus het varieert nogal.

Hier wil het schrijven echt voor geen meter helaas :frowning: