Wat is het voor bestand? Een verhaal? Een dagboek?
Verhaal!
Heb wel hoofdstukken, maar alsnog vind ik het niet zo fijn werken. Ik werk nu met Google Docs
Hoofdstukken vind ik wel het prettigst altijd. Vind dat voor mezelf ook het fijnste. Maar je zou ook nog voor namen kunnen gaan (als je van personages wisselt) of bijvoorbeeld data.
@Vaiana Scrivener vind ik ook heel fijn! Als je meedoet aan NaNoWriMo (of iemand vindt die meegedaan heeft en gewonnen heeft) krijg je met een code 50% korting
)
Spannend dat gesprek! Bij welke uitgeverij was het? Of: in welk genre is het een uitgeverij? (Als je de naam niet wil zeggen). Heb je zelf wat gestuurd? Ik heb zoān soortgelijk gesprek een paar weken geleden trouwens.
Ah dan is het een andere dan ik. Mijne is een imprint van Ambo|Anthos.
En heb er zeker wat uit kunnen halen, want heb een contract getekend (alleen het getekende contract komt maar niet aan bij de uitgever. Dank, PostNL
)
Aaah dat ga ik onthouden!
Zijn hier mensen die weleens een non-fictieboek/handleiding-achtig iets hebben geschreven?
Hoe zijn jullie ooit begonnen met schrijven? Ik zou er graag mee willen oefenen maar geen idee waar/hoe te starten. Ik heb wat zitten kijken bij schrijfcursussen maar dan staat er vaak bij āloop je met een idee voor een verhaalā en ik heb eigenlijk helemaal geen ideeĆ«n. Hebben jullie misschien tips voor schrijfoefeningen/opdrachten?
Heb je al weleens gegoogeld op writing prompts? Dat zijn vaak korte ideetjes waar je zelf een verhaal over kunt schrijven om je op weg te helpen. Ik zou de lat dan vooral niet te hoog leggen en bijvoorbeeld 1 pagina schrijven in plaats van gelijk een heel lang en uitgebreid verhaal te willen schrijven. Zo ben je in ieder geval lekker bezig zonder dat je je al laat blokkeren door het feit dat je zelf geen ideeƫn hebt. En als je dan met die writing prompts geoefend hebt, wordt het misschien makkelijker om op een gegeven moment over te gaan op je eigen ideeƫn.
Dankje! Ik had dat nog niet gegoogeld, dus ga ik doen!
Late reactie, maar ik ben wel begonnen aan een non-fictie (over rouw), maar nog niet echt ver. Weet nog niet goed hoe ik het aan moet pakken.
O wat interessant! Waar loop je precies tegenaan?
Nou ja, ik weet niet zo goed in welke vorm jk het moet zetten en hoe. Zoals: wordt het alleen mijn ervaring of wil ik ook anderen aan het woord laten?
O ja, herkenbaar! Ik zit ook met dit soort vragen. En met de vraag of bij wat ik aanhaal een soort bronvermelding moet komen of niet (of dat dat wisselt per geval?).
Mij lijkt het wel logisch om bronvermelding te doen, maar ik heb eigenlijk geen idee.
Ja, dat weet ik dus nog niet. Heb ook wel overwogen om beide te doen
Maar vind experts vinden dan weer lastig en zeker om het te verwerken. Ik heb nog nooit non-fictie geschreven, dus is ook een beetje uitzoeken enzo.
Ik probeer eigenlijk 5 - 6 dagen per week minimaal 500 woorden, maar nu meer, want mijn uitgever wil het liefste de eerste versie van mijn manuscript half april. Deadline was 17 januari, maar die hebben we uitgesteld om meerdere redenen (logisch). Ik red het niet altijd, maar meestal wel.
Ik ben nog bezig. Weet alleen niet goed of dit de laatste redactieronde is en hoe goed ik nu op moet letten. Ik kijk hem nu niet alleen na, maar samen. En ik weet alleen dat het in het najaar is. Hij verschijnt alleen digitaal trouwens.
Ik doe trouwens ook weer mee met nano. Ik moet ook wel 
Ik doe mee met NaNoWrimo! Mijn characters en soort van geraamte heb ik al wel. Maar dat had ik ook al want ik ben 2 jaar terug begonnen aan een fantasy. Dit wordt wel mijn eerste NaNoWrimo, als een stok achter de deur om verder te komen.
Ik heb voor NaNoWriMo trouwens nog geen verhaal. Ik hoop mijn tweede deel in een serie, maar het kan ook zomaar het āgebaseerd op roodkapjeā-verhaal worden.
Ben trouwens benieuwd of je door de (Nederlandse) mail gisteren eraan werd @Marquez