Scriptie schrijven

Het heet Opmerking markeren als voltooid, zie ik nu, en dan wordt de comment licht grijs!

Vorig jaar deze tijd ronde ik mn scriptie af en hoewel ik de hoeveelheid feedback soms echt pittig vond, kijk ik er met een goed gevoel op terug. Mede dankzij alle tijd die mn begeleider heeft gestoken in de begeleiding.

1 like

Ik heb in 2 dagen tijd 2 hoofdstukken geschreven en het onderzoek uitgevoerd hahahahaha. Oke dat ging best vlot dus. Alleen mijn laatste hoofdstuk nog en dan volgende week de deadline.

1 like

Kun je dat niet kort benoemen bij je hypothesetoetsing? Dat hoewel A geen significante invloed heeft op C via B, B wel een significant effect heeft op C. Bij ons mag dat geloof ik gewoon!

1 like

Had ik ook! Mijn begeleidster raadde aan om geen dingen helemaal te schrappen maar om te verplaatsen naar je bijlagen. Had bijvoorbeeld een competitor analysis gemaakt maar 2 organisaties bleken toch niet helemaal nuttig te zijn voor m’n onderzoek. In de bijlagen toch gehouden want het laat wel zien dat ik die wel heb onderzocht. Had ook een onderzoek helemaal uitgepluist maar was echt heel lang, dus volledige onderzoek naar bijlagen en samenvatting van belangrijke punten in scriptie!

1 like

Mijn hoofdstukken zijn helemaal niet tussentijds gelezen, daar doet mijn opleiding niet aan. Heel kut. Mijn beoordeling straks is de eerste keer dat m’n begeleider überhaupt m’n scriptie ziet.

3 likes

Dat lijkt mij ook heel kut! Weet je helemaal niet of je op het goede spoor bent. Of ga je de inhoud maar globaal houden zodat je soort van safe zit

Ja ik heb dus ook geeeeen idee of ik op bepaalde punten specifiek genoeg ben, of dat ik juist te specifiek ben? Maar aan de andere kant kan 't ook niet langer, want ik zat al aan de max van de tekst. Ben dus heeeel benieuwd haha.

1 like

Als iemand tips nodig heeft, heb de mijne ingeleverd dus heb alle tijd!

1 like

Heb je misschien wat tips voor het onderdeel betrouwbaarheid en validiteit? Ik weet wel wat het betekent maar het lukt me echt niet om daar een tekst over te schrijven? Ik loop daar al een paar dagen op vast🤦‍♀️

Van alles wat je kon vragen vraag je dat hahahaha, ik heb het oprecht 4 keer opnieuw moeten schrijven omdat ik het ook niet snapte hahaha

Heb nu in 1 alinea staan wat het betekent en dan per onderdeel 1 alinea. Ik heb zelf vooral gekeken naar andere scripties voor inspiratie

2 likes

Hahaha wat toevallig!
Met per onderdeel een alinea, bedoel je dan per onderzoeksmethode of per onderzoeksvraag?
Ik ga ook eens in andere scripies kijken, goed idee! Thanks

1 like

Ik heb gewoon 1 alinea validiteit en 1 alinea betrouwbaarheid voor mijn hele onderzoek, maar moet wel zeggen dat ze bij ons er niet onwijs streng op zijn schijnt.

1 like

Bij mij zit dit er helemaal niet expliciet in. Zitten jullie bij dezelfde instelling waardoor je dat zo specifiek vraagt?

Bij mij (HBO-Rechten) moest betrouwbaarheid en validiteit van de onderzoeksmethoden verplicht terugkomen. Heb het idee dat dat bij de meeste scripties het geval wel is?

Bij mij dus ook niet (denk ik?), maar hierdoor begin ik helemaal te twijfelen haha. En nu ga ik snel opzoeken of ik dit niet ben vergeten.

1 like

Bij mijn scriptie was het wel verplicht. Betrouwbaarheid en meerdere soorten validiteit (intern, extern, begrips, ecologisch). Ik wil ook wel tips geven dus slide maar in m’n DM want vond methode wel leukste onderdeel haha.

Ah dit zegt me helemaal niks. Betrouwbaarheid en validiteit wel maar dat zijn geen termen die ik in mijn scriptie expliciet hoef uit te leggen.

2 likes

Stond ook op scribbr dus denk niet zo heel gek onderdeel?

Ligt er denk ik ook aan of je een Bachelor of Master thesis schrijft

1 like

Ik moet betrouwbaarheid en validiteit in elk onderzoek dat ik voor mijn hbo pretopleiding schrijf behandelen, wist niet dat daar zoveel verschil in zat