Hahahha kan je mij eens pben?
Ik krijg als het goed is deze week mijn eindcijfer te horen!
Ik moet deze week mijn versie inleveren. Dan krijg ik feedback en dan een maand later de definitieve versie. Spannond!
Yes, heb 'm gehaald met een 7,5!
Ik heb een 8 gekregen voor de scriptie en het eindgesprek!! zoooo blij mee!
Ik heb mijn scriptie en eindgesprek afgerond met een 7! Had liever een 8 willen hebben maarja, gehaald is gehaald toch😅
Gefeliciteerd iedereen! Is het overigens gebruikelijk om je supervisor van school nog te bedanken met iets?
Heb ik niet gedaan, hij was degene die de kutste vragen stelde tijdens 't eindgesprek . En moet zeggen dat ik zeer weinig aan hem gehad heb.
Ik ben overigens vorige week vrijdag ook afgestudeerd met een 8
Ik heb dat wel gedaan (overhandigd bij diploma uitreiking) omdat we een hele goede band hebben en ze me uitzonderlijk veel en goed heeft begeleid en we daarna verder gingen werken aan artikelen. Ik zou het laten afhangen van hoe jullie band is, maar zou sowieso een bericht sturen waarin je bedankt voor de hulp. Je weet nooit of diegene je later weer ergens bij verder kan helpen in je carrière dus ik zou het sowieso positief afsluiten
Wat een mooie cijfers allemaal!!
Ben echt in spanning aan het wachten haha. Zou Max 2wkn moeten duren, dus hoop eind volgende week iets te horen
Bij ons (grote hbo instelling) halen veel mensen hun eerste keer scriptie 50/50. Herkansing halen ze vaak wel. Indien ze de herkansing niet halen, maar het nogmaals willen verbeteren (en dus hetzelfde onderwerp willen houden), moeten ze een aanvraag doen bij de examencommissie voor een derde kans. Als dit wordt afgewezen dan mag je in het volgende kwartaal gewoon weer je scriptie inleveren, mits je een ander onderwerp hebt.
Je mag bij ons elke maand je scriptie inleveren dus je bepaalt echt zelf hoe lang je erover doet.
Bij ons haalt bijna 80% hun scriptie niet de eerste keer. Echt idioot, maar we krijgen ook amper begeleiding. Ongeveer 20 minuten per maand en voor de rest mag je het uitzoeken en het moet in 4 maanden worden geschreven.
Van de ongeveer 15 herkansers die er waren, hebben uiteindelijk 2 het helemaal niet meer gehaald. Zij moeten het vanaf september het weer herkansen en helemaal opnieuw beginnen. Ik weet niet of ze verder mogen met het onderwerp dat ze hadden.
Bij ons:
Binnen 20 werkdagen nagekeken zijn.
Dan moet je als je het niet gehaald hebt een verzoek bij de examencommissie voor herkansing indienen. Je begeleider moet dan aangeven of het haalbaar is te herkansen.
Ja: dan moet je binnen 2 maanden de herkansing inleveren.
Nee: dan begin je opnieuw.
Je krijgt 1 herkansing.
Jaren geleden
wo bachelor
Ik denk dat 1/3 +/- niet direct het haalde en vervolgens het gros wel met de hakken over de sloot.
Verder weet ik het niet meer.
Bij ons hebben veel mensen het gehaald, maar ze zijn ook soepeler vanwege corona. Wel veel mensen die de eerste deadlines niet halen qua inleveren en zo dus pas in augustus inleveren of later en Vertraging krijgen!
Je mag wel als je scriptie wordt afgekeurd dezelfde verbeterde scriptie nog 3 keer inleveren. Daarna moet je een ander onderwerp kiezen.
Op mijn vorige studie sph haalde vrijwel iedereen het, maar als je het niet haalde werd je automatisch langstudeerder en moest je verplicht naar bijeenkomsten en de meeste mensen deden er dan ook meteen 2 jaar langer over ofzo
Ik heb deze week mijn scriptie mogen verdedigen en hij is goedgekeurd! Ik dacht ik deel het even in het kader van motivatie Zet 'm op!
Wat fijn dat het zo goed gegaan is! Gefeliciteerd, nu kun je eindelijk relaxen!
Ik merk dat ik de afgelopen dagen vooral aan het ontladen ben, wow. Het brengt onbewust toch veel spanning met zich mee. Als je bezig bent is het toch wel de moeite waard om je erop te focussen zodat je er niet te lang mee belast blijft.
Bij mijn eerste bachelorscriptie kan ik me dat dus helemaal niet herinneren, dat vluchtgedrag ook niet per se, maar dit keer heb ik inderdaad heeel lang niks gedaan totdat ik dacht ‘en nu móet ik!’ Echt zonde van mijn eigen energie, wat dat betreft was ik mezelf echt aan het saboteren