Scriptie schrijven

Ik kom ook even niet meer verder. Ben zaterdag begonnen aan mijn conclusie en heb toen anderhalve pagina getypt. Maar nu komt er al twee dagen niets meer uit. Terwijl ik weet dat ik niet meer heel veel tijd heb.

Moeten jullie ook verdedigen? Dat is ook iets waar ik echt tegenop zie.

ik HAAT het theoretisch kader. Haat haat haat haat haat.

3 likes

Ik ben mijn resultaten heel simpel begonnen met op een rijtje te zetten welke resultaten ik allemaal zag in SPSS en die heb ik gewoon puntsgewijs in een Word bestand gezet. Als je dan alles op een rijtje hebt gezet ontdek je ook makkelijk verbanden tussen de verschillende resultaten. En dan wordt het ook veel makkelijker om de tekst te schrijven.

Dankje, ga ik eens proberen! Ik heb de meeste resultaten wel al in tabellen gezet, maar ik moet er gewoon eens goed voor gaan zitten en alles stapsgewijs opschrijven inderdaad.

1 like

Niet gestotterd! Het ging best okƩ maar moet er in het vervolg wel op letten om dieper in te gaan op wat er gezegd wordt en om door te vragen

En @Medusa ik moet midden juni ook verdedigen, daar zie ik ook enorm tegenop. Ik wil geen kruisverhoor over wat ik geschreven heb en suck ook @ presenteren. Heb er nu al geen zin in

1 like

Ik hoef 'm eigenlijk alleen maar te presenteren. Klinkt ook gelijk minder eng dan verdedigen en is het eigenlijk ook wel. Je moet het wel doen, maar telt maar 30% mee voor je eindcijfer. En je mag het alleen doen als je een ā€˜goā€™ krijgt, dus dan weet je al dat je scriptie voldoende is.

@Medusa @Kerselaar ik moet hem ook verdedigen. Mijn verdediging is wel pas half juli dus heb nog wel even. Dus mochten jullie eerder zijn, gooi die tips :pray:

Volgende week moet ik mijn eerste versie inleveren van mijn scriptie, dan moet ik op 80% zijn. Hierover heb ik dan de 28ste een proefverdediging. Dan wordt er gekeken van oke wat heb je nu gedaan en ga je het als je zo doorgaat halen of niet. Vind dat dus wel heel eng, ook omdat ik nu al weet dat bij een negatief advies of ontzettend veel feedback mijn motivatie echt weer -138472837 is. Alleen al hieraan denken zorgt er al voor dat mijn motivatie weg isā€¦

1 like

Hier nog een scriptie-uitsteller. Ik moet hem eind juni inleveren en dat moet op zich wel gaan lukken denk ik, maar dan moet ik wel vanaf nu echt volle bak aan de slag en mā€™n vrije dagen nuttig gaan besteden. Heb vandaag (na weken er vrijwel niet aan gewerkt te hebben) 1000 woorden getypt dus ik heb er wel weer vertrouwen in. Durfde alleen de feedback van mā€™n begeleider niet te openen, net toch maar gedaan en het blijkt allemaal hartstikke mee te vallen. Schaam me dood dat ik zo weinig van me laat horen en zo weinig opstuur want het is zoā€™n lief mensā€¦ Waarom zorgt scriptie voor zoveel stress, terwijl ik in mā€™n achterhoofd wel weet dat ik dit prima kan? Heb gewoon een schop onder mā€™n hol nodig

Nee, ik snap je helemaal! Klinkt helemaal niet stom, juist heel herkenbaar. Dat idee van stoppen lucht op, maar je weet dat je het jezelf niet gaat vergevenā€¦ stoppen is voor mij ook nooit een optie geweest. Maar tegelijk voelt het alsof ik hier mentaal aan onderdoorga. Fysiek ook overigens want van de stress heb ik nu allemaal gezondheidsproblemen. En wat is er dan belangrijker in de long run, tja.

Ik hoop ook dat de studentpsycholoog je vooruit kan helpen! Vaak werkt erover praten met een onpartijdig iemand al heel goed, ik hoop dat het je wat oplevert. <3

1 like

Is het niet een idee om in de UB te gaan werken? Dan hoeft je huis ook niet schoon te zijn en ben je misschien meer in de studeer modus. Ik kan thuis ook echt niet werken dus pak altijd de trein naar mā€™n universiteitsstad.

1 like

Pff, ben er eigenlijk wel even klaar mee, maar ben nog langs niet zo ver als ik had gedacht en heb niet veel tijd meer om er nog aan te werken voor de deadline. Ik vind mijn onderzoek ook serieus een van de slechtste stukken die ik ook hebt geschreven en ik zie geen mogelijkheden om het echt veel beter te maken. Dat helpt natuurlijk ook niet mee. Hopelijk valt het achteraf mee, maar het is gewoon echt niet sterk.

Je hebt wel een heel interessant onderwerp! (ik zag je in het wat wil je nu echt even kwijt, en als internet en stress tenminste je onderwerp is) Ik heb zelf ook een onderwerp dat met internet te maken heeft.
Ik ben niet zoā€™n ster in dingen zoals dit, maar mocht je een keer hulp nodig hebben wil ik wel een poging doen je te helpen.

En dan zelf een hulp vraag :see_no_evil: ik heb verschillende mensen benaderd maar niemand kan of wil op mijn vragen in gaan. Dus mocht er hier nog een psycholoog, pedagoog of iemand zitten die mij wilt helpen (of een artikel vindt hierover). Ik zou namelijk willen weten wanneer iemand gewenst gedrag vertoond, bijvoorbeeld bij een oefening, of diegene dan nog steeds daarvan leert.
Dus bij een oefening wordt bijvoorbeeld de vraag gesteld: wat zou jij doen? en het kind zou normaal antwoord A kiezen, maar hij weet dat het antwoord B is, dat hij daarom B kiest.

Stress en internet is niet echt mijn onderwerp, maar komt er wel in terug. Maar mijn onderzoek is vrij breed. De afzonderlijke hoofdstukken zijn niet per se slecht, maar uiteindelijk komt er niks uit en is de samenhang ook maar minimaal.

Ik kan je helaas niet helpen met je hulpvraag.

ik heb gewoon daarnet mijn scriptie ingeleverd. was even stressen want het bestand was 6,5 mb en mocht maximalee 4,5 mb zijn maaar na anderhalf uur kloten is het gelukt!

Ben stiekem best trots op mijzelf. 12 uur nog stop gewerkt aan mijn scriptie en hem nu gewoon af. Zoo gek! niet dat ik geloof dat ik hem in een keer haal, maar heb in ieder geval de deadline gehaald :smiley:

Iedereen die nog aan het bikkelen is, het is ooit af! succes allemaal :heart:

16 likes

Goed joh, gefeliciteerd. Lekker chillen nu!

Fijn dat je interview toch nog okƩ ging! Vaak gaat het na de eerste ook alleen maar beter.

Ik vind het verdedigen misschien nog wel erger dan de hele scriptie schrijven. Presenteren heb ik zelf ook een hekel aan, en ben ik ook zeker niet goed in. Vind het daarom ook heel oneerlijk dat die verdediging bij ons voor 50% mee telt. Waar ik 3/4 maanden aan heb gewerkt kan ik daarmee in 1 uur helemaal verpesten.

2 likes

Zouden ze idd moeten veranderen, scriptie is geen momentopname, verdedigen welā€¦

1 like

Ik voel me een beetje stom om hier te posten want mijn thesis is in principe af; ik heb goedkeuring gehad en mijn verdediging staat gepland voor over 2,5 week. Ik moet nog wat dingen aanpassen maar ik zou hiermee gewoon af kunnen studeren. Word ook al gefeliciteerd door mensen want het is eigenlijk alleen nog maar een formaliteit. Maar ik kan er eigenlijk nog helemaal niet van genieten, ik ben ontzettend bang dat er straks toch iets verkeerd gaat, de administratie niet op orde is, Ć©Ć©n van mijn begeleiders er toch niet bij kan zijn, etc. Ik wil erna ook zo snel mogelijk op vakantie maar ik durf nog helemaal niets te boeken omdat ik me niet kan voorstellen dat het echt gaat lukken.

godver ik had tijdens mijn eerste meeting met mā€™n begeleider en de andere student die ook bij dit onderwerp hoort mijn idee voor mijn onderwerp gepitcht
zegt dat andere mens nu doodleuk bij de 2e meeting dat ze ook dat idee (aka MIJN idee) wil onderzoeken

wat is dit irritant zeg man man man

Ah joh logisch dat dat je nog zorgen baart toch? Ik ben wel jaloers op je haha, maar gun het je van harte.

Hoeveel telt je verdediging mee? Ik krijg vooraf te weten wie mijn examinatoren zijn, en dan kun je ook een beetje inschatten wat ze gaan vragen. De een focust bv heel erg op onderzoek, terwijl de ander meer filosofische vragen zal stellen. Als je dat vooraf kan inschatten kan je je er ook beter op voorbereiden! Dat geeft misschien rust :slight_smile: