Ik had voorafgaand alle mogelijke vragen die ik kon kriigen opgeschreven en bedacht wat ik erop zou antwoorden + mijn scriptie een paar keer goed doorgelezen! Meer kan je niet doen. Succes!
Bedankt voor de tip! Heb je ook echt inhoudelijke vragen zelf bedacht toen?
Jaa! Ik kan mn voorbereiding wel doorsturen? Is alleen wel van 3 jaar geleden en voor mn bachelor. Ik heb mn masterscriptie niet hoeven te verdedigen.
Ik heb hetzelfde haha. Juist omdat ik niet afspreek wat ik wanneer inlever en omdat het dus blijkbaar niet zoveel uitmaakt lukt het me niet om echt aan de bak te gaan.
Vorig jaar had ik elke week een deadline van ook echt teringveel woorden en tentamens en vakken ernaast en toen lukte het beter, juist door die deadlines haha.
Ooh wat lekker dat je al mag beginnen en opsturen dan al! En goed bezig, helemaal prima dan!!!
Als ik op dat pijltje bij verwijzingen klik voor meer opties, dan kan ik kiezen tussen voetnoten “onderaan pagina” of “onder tekst”. Als ik onder tekst doe dan komt die er direct onder met dus weinig ruimte ertussen. Krijg wel bij beide een korte lijn, dus misschien is dit niet wat je zoekt
Ik heb mijn scriptie bijna klaar en ben nu bezig met het eindassesment. Maar wat een rot opdracht, ik heb vorig jaar een tussenassesment moeten maken en kreeg toen zoveel slechte feedback. Ik kan gewoon geen complexe situaties bedenken voor mijn starrs. Ook moet ik een reflectieverslag schrijven maar ik loop echt vast.
Iemand tips hiervoor?
Ik twijfel of ik het onderwerp van mijn scriptie zal omgooien of niet. Wel iets in dezelfde richting waarbij ik delen van wat ik heb geschreven wel kan behouden, maar een groot deel zal moeten weggooien en opnieuw moet beginnen. Ik merk gewoon dat ik nu ik op de helft ben de motivatie en interesse in het onderwerp begin te verliezen en dat het niet zo goed zal worden als ik graag wil. Met een nieuw onderwerp heb ik wel meer een origineel/nieuw onderwerp en wordt het ook een interessanter stuk denk ik. Maar ik heb aan de andere kant geen zin om dit met mijn begeleider te overleggen, aangezien die erg laks is en ik pas één keer een kort gesprek met hem heb gehad. Ik twijfel dus om het gewoon te doen en dan in te leveren en zeggen dat ik mijn onderwerp heb aangepast en hopen dat het wordt geaccepteerd. Wel twijfels omdat ik dus én opnieuw moet beginnen én mijn begeleider heel enthousiast was over mijn originele onderwerp.
Iemand ervaring met het aanpassen van de scriptie terwijl je al halverwege bent toevallig?
Ik heb mijn onderwerp omgegooid halverwege mijn scriptie periode. Deels omdat ik het achteraf toch niet zo leuk vond & er op uitgekeken raakte én deels noodgedwongen. Dit aangezien ik vanwege Corona mijn oorspronkelijke onderzoek niet uit kon voeren. Ik had lastig te meten constructen uitgezocht, iets wat ik eigenlijk pas bij het methode stuk ondervond. Overigens denk ik nu dat mijn begeleider veel eerder had moeten zeggen dat het onderzoek niet haalbaar zou zijn in beschikbare tijd. Zonder Corona had ik dus waarschijnlijk ook van onderwerp gewisseld.
Ik heb een deel van mijn literatuur behouden, maar het overgrote deel opnieuw geschreven. Mijn begeleider maakte het allemaal niet veel uit en gaf ook amper feedback. Uiteindelijk heb ik mijn gehele onderzoek in de helft van de tijd gedaan, waardoor ik op het laatst wel echt nog stress had. Achteraf ben ik wel blij dat ik halverwege geswitcht ben, anders had ik waarschijnlijk nooit mijn methode valide kunnen krijgen.
Heb na 2 jaar mijn tweede masterscriptie-plan maar weer afgestoft. Had ooit het afstuderen on hold gezet en ben gaan werken omdat ik het studeren op den duur spuugzat was. En toen kwam pandemic etc. etc. Niet meer teruggekeerd Ik heb toch al diploma’s, werkervaring enzo en toevallig pas een nieuw meerjarig contract getekend, maar een klein stemmetje laat me het afgelopen half jaar niet rusten omdat ik het haat om dingen niet af te maken. Dus, dit jaar besloten de boel eens af te ronden als ik nog weet hoe het moet. Zou ook super handig zijn om die kennis mee te nemen naar mijn nieuwe functie. Heb helemaal geen colleges, want alles al gehaald. Alleen het begeleidende mastervak waar ik heen kan voor vragen. Eigenlijk nu alweer zin om de handdoek in de ring te gooien maar hopelijk is gedeelde struggle, halve struggle ofzo
Dus halloooo, ik kom met jullie mee strijden hier!
Thanks voor de reactie en @Baron ook! Ik ben er nu wel uit dat switchen het beste is om er nog wat fatsoenlijks uit te krijgen.
Ik twijfel wel nog steeds of ik mijn begeleider moet berichten haha. Hij reageert altijd super laat, dus dan zit ik weer 2 weken te niksen en aan het begin zei die ook van Yo ik zie hem wel als die af is en succes dus denk niet echt dat het hem boeit
@Baron kan je niet bellen naar het secretariaat om te vragen of ze misschien afwezig is? Ik zou ook niet gelijk de coördinator mailen, komt zo heftig over misschien
@Nestley_Toulhouse goed dat je weer begonnen bent! Ik heb het ook na een lange tijd weer opgepakt en ik moet zeggen dat het me echt tegenvalt, al helemaal omdat ik ook geen colleges meer had en het afstuderen echt voelt als de grootste hindernis uit mijn leven. Ik wil je absoluut niet demotiveren, in tegendeel juist want ik heb het ook weer opgepakt. Dus we gaan gewoon met zijn allen strijden!
Ik draag dit gevoel al 2 jaar bij, dus dit is geen demotivatie maar bevestiging van hoe kut het is hahaha. En zeker met werk erbij helemaal niet ideaal.
Een andere begeleider vind ik wat drastisch gelijk, maar deadlines afspreken is wel een goeie misschien. Het leek me eerst fijner om gewoon een heel concept te sturen, omdat je maar één keer uitgebreide feedback krijgt, maar ik merk dat ik niet zoveel doe zonder die stok achter de deur
Kan je niet voor een soort tussenweg gaan, dus wel mailen maar ondertussen gewoon doorwerken ? Ik zou wel echt verbaasd zijn als een scribent ineens zonder overleg fundamentele veranderingen doorvoert en op zich niet zo erg als dat goed gaat natuurlijk, maar wel een beetje een risico als er toch iets over het hoofd wordt gezien ofzo.
Maar goed ben ook wel echt verbaasd over de verhalen over de begeleiding hier, ik begeleidde zelf scripties en daar golden ook echt regels voor mij (bepaald minimum aan gesprekken, alle stukken minimaal één keer van feedback hebben voorzien voor je tot beoordeling over mag gaan etc). Wel rot om het met weinig begeleiding te moeten doen.
Ja daar heb je ook wel een punt
Ik ga even bedenken hoe ik het kan formuleren zodat het al vaststaat als feit en niet als vraag zodat dat ik intussen gewoon verder kan werken. De begeleiding is wel klote ja, je mag het één keer inleveren voor uitgebreide feedback en je mag zelf weten op welk punt dat is. Dus een hoofdstuk, de helft of het hele concept. Daarom wou ik liever gelijk het hele concept, maar wel tricky als alles ineens niet goed blijkt te zijn
Jezus ik raak helemaal verstrikt in mijn eigen verhaal. Heeft iemand toevallig tips om een fatsoenlijke structuur aan te brengen?
Ik ga in november beginnen aan mijn scriptie. Aan de ene kant ook wel fijn, want een jaar geleden had ik er al stress voor haha zo van ‘oh nee, over een jaar moet ik mijn scriptie al gaan schrijven’. Maar ik had vooral ook heel veel stress omdat ik niet goed wist waar ik het over wilde doen en een onderwerp is toch wel cruciaal natuurlijk. Ik heb gisteren een eerste gesprek gehad met de docent die mijn begeleider wordt en we hebben al best ver uitgewerkt wat het onderwerp precies gaat worden dus dat is wel een hele opluchting voor mij
Een proefschrift schrijven duurt echt jaren he, dat is echt niet te vergelijken met een scriptie. Zo diep hoef je echt niet te gaan. Als je wel vindt dat er zinnige dingen worden gezegd kan je misschien een beetje steunen op wat diegene heeft geschreven zodat je er niet zelf veel dieper op in hoeft te gaan
Mag ik vragen wie jouw begeleider is? Ik had namelijk ook een hele slechte bij dezelfde uni en uiteindelijk de hele master niet meer gehaald, omdat ik het gewoon niet meer zag zitten met haar. Uiteindelijk ben ik ergens anders aan een nieuwe begonnen. Tuurlijk ligt het ook aan mezelf, maar de begeleiding was ook niet om over naar huis te schrijven
Ik ga komend blok mijn scriptie schrijven en kom er net achter dat dat blok opeens maar 9 weken duurt ipv de gebruikelijke 10. Alle andere blokken dit jaar duren ook gewoon 10 weken, behalve dat blok waarin ik dus mijn scriptie ga schrijven. Dan zou ik dus een week minder hebben dan studenten die hun scriptie in een ander blok schrijven. Ga maar even aan de scriptiecoördinator vragen hoe dat zit. Opzich moet het wel te doen zijn in 1 week minder, maar het voelt toch wat oneerlijk haha