Komt dat niet omdat er kerstvakantie tussenzit ofzo?
Er zit inderdaad wel kerstvakantie in, maar vorige jaren was dat blok alsnog altijd gewoon 10 weken exclusief kerstvakantie en nu dus opeens een week minder. En ik zou in principe natuurlijk wel aan m’n scriptie kunnen werken in de kerstvakantie, maar liever niet natuurlijk haha en mijn begeleider is dan waarschijnlijk ook niet bereikbaar. Nou ja ik zie de scriptiecoördinator morgen dus dan vraag ik het even en dan zie ik wel
Oh dan is zij dat niet nee, gelukkig!
@Slakje moet het per se in een blok dan? Krijg je niet gewoon een aantal weken/maanden?
Ja bij ons moet het normaal gesproken echt in een blok! Maar heb het vandaag gevraagd aan de scriptiecoördinator en het was hem nog niet opgevallen dat dat blok opeens een week minder had dus hij ging nog even nadenken over hoe dat opgelost kan worden
Zijn er meiden die ervaring hebben met een scriptiereis? Of dat leuk vinden? Ik heb tussen maart en april een maand vrij voor mijn scriptie en wil graag een reis (in de Benelux ofzo, niet te ver) maar zit er ook aan te denken gewoon een week een mooie airbnb te huren met een paar meiden mocht corona dat toelaten en daar gewoon een weekje werken. Maar geen idee of dat echt werkt…
ik bedoel echt ‘op vakantie’ maar dan fulltime aan de scriptie knallen, even uit je eigen omgeving bijvoorbeeld. Ik zie wel scriptiereisjes op internet maar dat is op een camping in Driebergen en ik zie het zelf toch iets romantischer voor me dan dat
Shit ik heb dit bericht helemaal niet gezien sorry! Ik heb verder geen tips want ik heb het gewoon opgegeven en nooit afgemaakt combinatie van geen motivatie, slechte begeleiding enz waardoor ik gewoon heb besloten het te laten gaan en wat anders gaan doen.
@Luzarl ik heb daar een paar jaar geleden ook naar gekeken, leek me wel fijn. Sommige bieden ook een soort begeleiding aan en zorgen voor de locatie en het eten. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik geen zin had om mijn vakantie(geld) te besteden aan zoiets
Hahaha als ik nu voor 1000 euro mijn scriptie zou kunnen overslaan zou ik het ab-so-luut doen. Ik ben bij mijn vorige studie afgehaakt bij de scriptie en dat kan gewoon niet nog een keer gebeuren
Ik heb geen organisatie, dus dat scheelt gelukkig
Ik heb volgende week mijn 2 afstudeer gesprekken, en ik moet dus nog horen of alles voldoende is. Ik ben zo bang dat ik het assessment niet voldoende heb gemaakt
Ik ken wel mensen die samen een huisje hadden geboekt met als doel om aan de scriptie te gaan, maar in plaats daarvan gingen ze vooral de hort op (het bos in). Dus je moet jezelf wel erg goed kennen. Een heidag in een bosrijke omgeving zou bij mij wel goed verlopen, maar een weekje voor een scriptie/document maken voor een assessment zou betekenen dat ik de hele dag eekhoorns zou potten, zou wandelen en paddestoelen zou fotograferen.
Hahaja gelukkig haaaat ik wandelen. Misschien ga ik wel gewoon alleen, al is het in een boerendorp, maar gewoon even uit mn omgeving
Ik moet morgen mijn onderzoeksvoorstel inleveren en er moet ook een planning bij, maar ik heb echt moeite met die planning maken. Heb nog nooit eerder een scriptie geschreven dus weet ik veel hoelang dat allemaal duurt. Volgens mijn planning ben ik binnen vijf weken klaar maar dat zal wel niet
Ja opzich snap ik wel een beetje dat het handig is om van tevoren na te denken over of wat je wilt gaan doen haalbaar is in de tijd die je ervoor krijgt, maar lastig vind ik het wel haha. Nou ja ik zet maar gewoon wat neer en ze doen het er maar mee
Is er op je uni/hogeschool geen drukservice? Bij mij in de buurt zijn daarnaast ook diverse winkels waar je kan laten printen en inbinden
Hahha herkenbaar. Ken je niet iemand (of heb je het misschien zelf toevallig zonder dat je het weet) met een printer die dat zelf doet? De printer op mijn werk doet dubbelzijdig printen helemaal zelf, dus ik hoef geen pagina’s te draaien. Ideaal en volgens mij hebben bijna alle relatief nieuwe printers die functie wel, tenzij het zo’n laserprinter is
De printshop in het erasmusgebouw. Kun je het gewoon zelf printen in de bieb en daarheen brengen.
Dubbelzijdig doet ie idd vanzelf als je dat selecteert, hoef je verder niks voor te doen. Als het niet lukt zou ik het gewoon vragen op je werk, ik weet niet hoeveel bladzijdes het is natuurlijk maar ik mocht op mijn bijbanen en stages altijd lekker onbeperkt printen 🥸
Dit was de eerste week dat ik officieel aan mijn scriptie moest werken en ik loop nu al achter. Denk ik tenminste, ik weet het niet zeker want ik heb geen planning gemaakt Maar ik heb echt bijna niks gedaan. Vandaag ook om 9 uur de wekker gezet, maar nog steeds niks gedaan. Ik heb echt niet genoeg zelfdiscipline hiervoor, maar volgens mij hebben heel veel mensen dit probleem tijdens hun scriptie
Same ik ga nu!!! Als je dit leest ga van het forum af!!