Scriptie schrijven

Haha oke oke ik ga al!

Wow bedankt! Ik heb zelf een stuk minder tijd haha maar die van mij hoeft waarschijnlijk een stuk minder lang te zijn dan dus dan ben ik met elk onderdeel ook minder lang bezig als het goed is

1 like

Ik ben zo klaar met het schrijven van mijn scriptie. Dit is al mijn tweede poging, eerste keer is wel buiten mijzelf om misgegaan, maar ik vind het even zoveel. Zoveel feedback, deadlines. Ik heb het gevoel dat ik het niet haal, niet kan en weer moet stoppen. Ik ben ongeveer op de helft, maar blijf maar dingen moeten verbeteren waardoor ik nog niet door mag. Ik ben gewoon niet goed in schrijven op de manier die een scriptie verlangt. Ik wil hier zoo graag vanaf maar ben ook enorm aan het uitstellen daardoor.

Ik ben wel doorverwezen naar zo iemand inderdaad! Ik merkte alleen niet dat ik er veel aan had helaas. Heb wel een aantal tips gekregen die ik ook heb toegepast, maar dat was het helaas. Dat was ook puur gericht op de rode draad in mijn stuk vinden. En die heb ik nu ook wel meer, maar het voelt alsnog moeilijk haha. Het is helaas niet echt een traject. Misscbhien kan ik daar nog eens naar vragen

1 like

Wat fijn!

1 like

Nou ik heb voor het eerst tijdens m’n studie een boek uit de ub gehaald om te gebruiken haha. Voelt wel professioneel dit ofzo. Als ik papers moest schrijven begon ik meestal een dag van tevoren dus dan was er geen tijd om nog boeken uit de ub te halen, dus als iets dan niet online beschikbaar was dan gebruikte ik die bron gewoon niet

2 likes

Haha ja geen ctrl f is wel irritant :joy: Ik hoef gelukkig niet het hele boek door te zoeken, want het boek gaat over een best breed onderwerp en ik heb een best specifiek stukje daarvan nodig dus ik moet alleen even in de inhoudsopgave kijken waar het hoofdstuk over mijn onderwerp staat. Mijn begeleider had me dit boek aangeraden, dus ik ga ervan uit dat het wel bruikbaar is

1 like

Ik ben begonnen!
Mijn scriptie hoeft maar 15 pagina’s te zijn dus ik maak me niet zo druk, maar ik heb wel heel erg moeite met het bedenken van een hoofdvraag. Ik heb een onderwerp, weet waar ik heen wil, alleen nog niet hoe. Wordt leuk

2 likes

We hebben elke maandag de hele middag begeleiding, dus ik heb mijn plan voor nu ingeleverd en hoor morgen wel of ik verder kan!

1 like

Ik heb de introductie, theoretisch kader en methode geschreven. Er is een woord wat echt een stuk of 30 keer voorkomt in m’n scriptie en ik moest het echt elke keer kopiĆ«ren omdat ik niet kon onthouden hoe ik het moest spellen :joy: Heb het woord ook nooit hardop uitgesproken gehoord dus dat maakte het niet makkelijker. Ik moet nu gaan beginnen aan de statistische analyse, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen of wat ik moet doen. Heb wel een vak gevolgd over statistiek, maar dat is al bijna twee jaar geleden en daarna bijna nooit meer wat mee gedaan dus ben ongeveer alles vergeten. Gelukkig wou m’n begeleider wel helpen volgens mij

Hoe vaak krijgen jullie feedback op jullie scriptie? Wij mogen het maar 3x inleveren en hebben geen begeleider. Ik heb het nou 1x ingeleverd (onderzoeksopzet) en die is niet goed, maar als ik die nou nog een keer inlever om te checken of het wel goed is kan ik hem ondertussen niet meer laten checken. Ik vind 3x echt heel weinig.

1 like

Hbo mochten wij ons onderzoeksplan/inleiding laten checken. Ik dacht tot het goed was, weet ik niet helemaal zeker, want die van mij werd meteen goedgekeurd. Daarna mochten we 1 hoofdstuk naar keuze 1x inleveren voor feedback en verder niets. Begeleider keek er verder pas naar na het definitieve inleveren. Heb je wel een begeleider op je stage zelf? Of is je scriptie niet aan stage gekoppeld? Anders kun je hem/haar om feedback vragen.

Op de uni mag ik alles voor feedback inleveren en ook meerdere keren, dus dat is echt luxe

Nee ik loop idd geen stage meer. Super luxe ja!!

1 like

Huh, dat slaat echt nergens op… :woman_shrugging:t3:

Is de scriptie in het Nederlands of Engels? Indien het in het Nederlands is, wil ik er best een keer naar kijken en je werk van feedback voorzien.

1 like

Wij mogen 3x feedback. Mogen. Je mag hem dus ook inleveren met 0x feedback. Is geen probleem

@anon91169173 super lief, wil ik zeker gebruik van maken als ie af is!

1 like

Prima.:slight_smile:
Ik vind het dan wel fijn om tijdig het werk te ontvangen i.v.m. mijn andere bezigheden.

Ik vind het belachelijk hoe weinig feedback studenten op de HU en HVA vaak ontvangen. Bij mijn broertje was het ook shit, waardoor ik als een soort externe scriptiebegeleider moest fungeren.

2 likes

Mijn deadline is vrijdag en mijn begeleider mailde me met nog wat feedback en hij vroeg ook wat mijn toekomstplannen waren en of ik een bepaald cijfer nodig had om toegelaten te worden tot een master ofzo want hij durfde wel voor een 9 te gaan maar hij wilde wel weten hoe hard hij daarvoor moest strijden dan?? Ik ben een beetje in shock haha, ik haal meestal zevens ofzo dus had dit echt niet verwacht. Maar ik heb niet een bepaald cijfer nodig want de master die ik wil doen heeft niet dat soort toelatingseisen, dus ik ga er nu niet vanuit dat ik een 9 krijg, maar het zal dan vast wel minstens een 8 zijn denk ik.
Moet nu nog feedback verwerken en abstract schrijven en de opmaak doen enzo, maar moet wel lukken voor vrijdag. Heb wel echt geen zin meer, het kutte is ook dat ik hierna vrij snel door moet met de scriptie voor mijn andere studie 🄲

6 likes

Woooow wat goed, lekker bezig hoor!

1 like

Dankjewel! :grin: Heb jij eigenlijk al iets gehoord inmiddels?

3 likes