Scriptie schrijven

Ja! Ik mag binnenkort eindelijk verdedigen, dus ik kan niet meer zakken! Een indicatie voor mijn cijfer heb ik nog niet helaas, maar het is sowieso een voldoende

1 like

Ooh fijn om te horen! Alvast succes met de verdediging!

2 likes

Dankje, jij ook!

Ik heb morgen een meeting met onze thesisadvisor om mogelijke onderwerpen/theorieĆ«n/case studies te bespreken, maar ik vind het zooo lastig. Ik doe iets in de richting van kunst & media, waardoor ik eigenlijk echt alle kanten op kan. Heb nu maar m’n vier meest concrete ideeĆ«n opgeschreven en zie wel wat ze morgen zegt. :sweat_smile:

1 like

Hoe zijn jullie begonnen met schrijven? Ik snap zegmaar niet wat ik moet doen :grinning::grinning:

Hbo bachelor

Heb je al een onderwerp en hoofdvraag/hypothese?

Ik ben zelf net een paar weken onderweg met mijn meta-analyse en spreek normaal mijn begeleider iedere week kort en nu heeft hij al 13 dagen niet op mijn mails gereageerd :grinning:

Ik heb een onderwerp, heel vaagjes. Dat is motivatie van mensen om te reageren op krantenberichten. Maar ik weet gewoon niet hoe ik dat concreet krijg en waar je dan begint met typen

Wat mij al jarenlang overal doorheen sleept is scribbr! Daar leggen ze stap voor stap uit wat je moet doen.

Edit: speciaal voor jou een linkje erbij Starten met je scriptie in zes simpele stappen | Uitleg
Niet iedere stap zal van toepassing zijn maar als richtlijn is het prettig! En dan lekker doorklikken naar hoe je methoden moeten, inleiding, etc.

En als je tzt respondenten nodig hebt weet je me te vinden

2 likes

Ohhh dankje!! Super is dit. Scribbr ken ik idd wel maar wist niet dat ze ook echt dit aanboden

1 like

Ik zou kijken of je daar iets van een probleemstelling uit kan opstellen en van daaruit een hoofdvraag. Zodra je dat scherp hebt kun je er deelvragen bij formuleren en bedenken op welke manier je het gaat onderzoeken

1 like

:hot_face::open_mouth::grimacing::astonished: nee een probleem heb ik nog niet gevonden

1 like

Ik vind het wel bizar dat je opleiding daar niet wat meer begeleiding in geeft? Ja, starten met schrijven is het lastigst. Ik ben daarom ook gewoon begonnen met wat me het gemakkelijkste leek om neer te schrijven, i.p.v. in volgorde van de hoofdstukken, zoals mijn opleiding het eigenlijk wilde. En eens je iets hebt, zie je gemakkelijker wat je nog moet schrijven. Maar je moet wel eerst inhoud hebben om over te schrijven, lijkt mij. Tenminste, ik moest eerst een soort literatuuronderzoek doen en mijn project uitwerken. Pas toen ik mijn project helder had en daarin al redelijk gevorderd was, ben ik echt beginnen schrijven. Als ik dat in het begin had gedaan, had ik alles dat ik dan zou geschreven hebben, moeten wegsmijten, want het onderwerp kreeg gaandeweg meer vorm en veranderde ook ietsjes van richting. Ik heb in het begin ook zo veel bronnen bijgehouden die er achteraf helemaal niets mee te maken hadden (het onderwerp was ook volledig nieuw voor mij).

1 like

Ja ik vind het ook heel bizar maar het is er gewoon niet… ik weet ook niet of ik het in mijn hoofd misschien veel te groot maak want het hoeft maar 15 blz te zijn maar… ik snap het gewoon niet :weary::weary: dankjewel voor al je tips!!!

2 likes

Wat voor soort scriptie moet je schrijven? Moet je een onderzoek ergens doen? Of alleen met literatuur?

Een onderzoek maar er is geen vereiste aan minimaal aantal interviews ofzo, er hoeft geen statistiek, geen transcripten dus wat dat betreft chill

Ik moet vandaag echt beginnen met mijn proposal schrijven (deadline is 3 april) maar ik krijg echt geen LETTER op papier. Ik ga een meta-analyse doen van een bestaande vragenlijst en ik heb mijn literatuur al verzameld en in een tabel gezet, maar die eerste stap om wat op papier te zetten is zo groot. Walgelijk, zit al de hele ochtend op internet en chips te eten en niks te doen.

1 like

Hi @ami.1, je bericht is verwijderd. Vragen om respondenten voor enquetes is niet toegestaan op dit forum. Lees graag de huisregels even door :blush:.

Dat is waar! Ik ben toevallig nu weer bezig (maar ik heb een niet-verdiende pauze) en ik heb wel wat op papier. Loop alleen een beetje vast op proposal omdat ik zelf niet weet welke effect size en analyse we gaan doen. Dus lever het nu maar in met veel vragen en opmerkingen erbij, en dan hoop ik dat mijn begeleider me tijdens onze meeting volgende week verder wil helpen.

Schrijf jij nu ook een scriptie?

2 likes

Ja dat is waar! Ik ga me zo nog eens verdiepen in literatuur over meta-analyses en kijken of ik nog wat kan lullen.
Echt jammer dat schrijven niet makkelijker wordt :sob:

1 like