Series & Netflix #2

Daarom wil ik de serie ook niet kijken omdat ik al weet dat ik me dan dagen naar ga voelen. Maar ben wel heel benieuwd dus ga denk ik maar een paar uitgebreide recensies lezen.

1 like

Dat gevoel had ik eerst ook ja, maar toen bedacht ik me dat het wel een geprivilegieerde positie is waar ik me in bevind, om ervoor te kunnen kiezen om niet met zulk onrecht op basis van je huidkleur geconfronteerd te worden. Dus ik heb het uiteindelijk toch gekeken, toen ik goed uitgerust was en niet alles achter elkaar. De serie is echt goed in elkaar gezet en doet het verhaal echt recht aan, ik vind het zeker een aanrader ondanks dat het een fucked up en moeilijk onderwerp is.

7 likes

Dit vind ik wel een sterk argument om het te gaan kijken. Ik durf het net als @quarterlife niet te kijken terwijl ik wel heel benieuwd ben, zeker na het lezen van recensies en achtergronden en interviews.

Heeft iemand het interview van Oprah met de vijf gezien? Staat sinds gisteren op Netflix.

Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die The Society hebben gezien (vast wel). Ik vond het wel een toffe serie, ben benieuwd naar seizoen 1. Vind alleen Allie een irritant karakter haha.

Spoiler laatste aflevering

Ik vond het einde (soort epiloog?) wel echt interessant, volgens mij kan je het op
twee manieren opvatten. De eerste versie lees ik veel terug op internet, namelijk dat het ze nooit is gelukt om terug te komen en dat dat herdenkingsbord een memorial is voor de vermiste tieners. En dat dit zich afspeelde in “de echte wereld.” Maar ik vatte het in eerste instantie heel anders op, namelijk dat de epiloog zich in de wereld van die tieners afspeelt. En dat ze inderdaad nooit terug zijn gekomen, maar dat ze zelf een nieuwe maatschappij hebben gesticht, kinderen hebben gekregen, etc. En dat het bord een herinnering was aan de originele bewoners, een soort founding fathers idee, die nu allemaal zijn overleden terwijl hun nageslacht doorleeft. Die gele lintjes die ze droegen zouden kunnen wijzen naar de datum waarop ze zijn aangekomen en deze maatschappij in feite gesticht is.

Het zou ook nog een soort plot zoals in The Maze Runner kunnen zijn haha. Maar mijn tweede theorie is het eerste wat in me opkwam toen ik het einde zag! Wat denken jullie?

1 like

Ik ben halverwege! Tot nu toe bevalt het goed :slight_smile:

Thanks xx

1 like

Vinden jullie the rain seizoen 2 de moeite waard?

Niet echt. Seizoen 1 vond ik wel ok, vanwege het mysterie en het overleven. Seizoen 2 vond ik vergezocht en onrealistisch. Het gaat meer de ‘supernatural’ kant op.

Opzich een prima achtergrond serie, maar niet echt de moeite waard.

1 like

Jane the virgin seiz3

IK BEN ZO IN SHOCK, gewoon midden in het seizoen opeens random Michael dood en een tijdsprong van 3 jaar??!!! Dacht gisteravond even snel 1 afl te kijken voor het slapen maar nu heb ik tot diep in de nacht door moeten kijken :joy::sob:

8 likes

Ik kijk hier zo naar uit, hoop dat het ergens in Nederland wordt uitgezonden of dat Netflix/Videoland 'm oppakt:

5 likes

Wij kijken momenteel via Ziggo on demand The Enemy within. Ook een aanrader, beetje homeland achtig met een zeer knappe acteur.

OMG! love it!
en Logan is er ook weer bij, ik shipte hen zo hard altijd.
Dit nieuws heeft echt m’n avond gemaakt, thanks

1 like

Ja hoop ik ook! Ik vind Veronica Mars geweldig :heart:

1 like

Ik heb in 2 dagen killing eve seizoen 2 gekeken en ik vond het weer geniaal :two_hearts:

4 likes

Staat hij al op videoland?

Nee ik heb via fmovies gekeken!

1 like

Ik ben aan zone blanche begonnen. Echt goed en behoorlijk wtf

1 like

Ben pas bij afl. 2 omdat ik het druk heb en omdat ik het zonde vind om gelijk klaar te zijn maar het is zo moeilijk om niet alles te bingen :rage: Het is zo leeeeeukkk

1 like

voor mensen die Videoland hebben: mistresses is echt een leuke serie, kijkt makkelijk weg en vier seizoenen :thumbsup:

1 like

UK of US versie? Ik heb US gekeken en de eerste twee seizoen vond ik goed. Nadien werd het té hollywood met rare verhaallijnen.