Series & Netflix #2

Ja klopt, zijn echte mensen die aan dat spel meedoen

Ok, dank je!

Ik kijk het nu en vind het heel leuk!

1 like

Net Sex Education S2 afgekeken en werd helemaal leip toen Isaac die voicemail wiste :confounded:.

Het was trouwens vast de bedoeling dat het feelgood zou zijn, maar ik vind de verhaallijn van Eric en Adam echt heel kut. Vind het echt niet okĂ© hoe het wordt geromantiseerd dat Adam, die het toppunt is van geĂŻnternaliseerde homofobie, niet normaal met gevoelens kan omgaan en Eric letterlijk heeft mishandeld, uiteindelijk toch besluit dat hij Eric op stel en sprong moet ‘hebben’. En dat die familie gelijk helemaal blij en gezellig tegen hem doet want Adam doet dramatisch en Rahim niet en daarom ‘doesn’t make you sparkle’. :roll_eyes:

13 likes
Lange spoiler over Sex Ed

Ik heb hem vorige week op een zondag gebinged zonder m’n vriend (was bij m’n zusje haha) en nu moest ik het seizoen afgelopen zondag dus weer helemaal kijken omdat m’n vriend 'm nog niet had gezien (en het was ook wel sneaky van mij dat ik 't zonder hem had gekeken haha)

Anyway, ik had echt wel wat gemixte gevoelens over dit seizoen. Ik haatte die Isaac namelijk zo erg haha. Ook wel logisch want we zijn natuurlijk gewoon invested in Maeve + Otis en dat zou daar dan tussenkomen. Verder vind ik het super goed dat Netflix iemand heeft gekozen voor de rol die ook echt een handicap heeft (en niet zoals bij Glee een acteur die in het echt helemaal niet in een rolstoel zit) en zelfs had aangegeven voor de audities dat ze het script hadden geschreven voor een amputee maar dat ze bereid waren om voor de juiste persoon het script aan te passen - wat ze dus ook hebben gedaan voor deze acteur!

Ik vond het inderdaad jammer dat Rahim zo opzij werd geschoven terwijl hij echt alleen maar super lief was en in principe niks fout had gedaan, terwijl Adam Eric echt jarenlang had gepest. En ik vond dat ‘He doesn’t make you sparkle’ ook gewoon jammer want welke ouder zegt dat. Bovendien zijn er ook gewoon een paar scùnes waar ze samen gewoon pret hebben (zoals op die dansmachine en ook als ze naar het feest van Otis lopen samen)

Verder vond ik sommige stukjes wel een beetje cliché (zoals het Breakfast Club-achtige moment bij het nablijven) en dat Mean Girls-kopiëren van die notities.

4 likes

Heb gisteren in Ă©Ă©n dag cheer gekeken met een vriendin. Wat interessant was dat zeg. Wist helemaal niet dat het zo zwaar was en zooo knap wat ze doen. Ik vond jerry de allerleukste. Wat een leuke en lieve jongen is dat. En ik wist niet dat ik zĂł zenuwachtig kon zijn voor mensen die ik niet ken haha.

13 likes

Ik ga stuk als mensen bij de circle een emoji sturen doen ze hem na haha.

2 likes

Ik kijk eerste afl van the circle en ik erger me nu al zo aan hoe die vrouwen over zichzelf en elkaar praten.

1 like

jaaa echt leuke serie he! ik vind jerry ook echt te leuk, lieve jongen. en harde wereld idd, fysiek en mentaal. wel mooi om alle achtergrond verhalen van iedereen mee te krijgen.

1 like

Iemand nog een aanrader voor een serie? Mag op Netflix, Videoland of HBO? Wat ik al gezien heb(er komt een hele waslijst):

You
Killing Eve
Russian doll
Doctor Foster
Sex education
Good girls
Dead to me
Big little lies
Workin moms
The let down
Virgin river
Atypical
Derry girls
The good place
Grace and Frankie
Black mirror
Grey’s
How to get away with murder
Crazy ex girlfriend
The sinner
Broadchurch
The missing
The handmaid’s tale

Wat ik geprobeerd heb maar niks vond of waar ik geen interesse in heb:
Riverdale
Pretty little liars
Orange is the new black
Jane the virgin
Stranger things
Peaky blinders
Breaking bad

Ik vind Engelse series heel erg leuk. Heb net doctor Foster gekeken, en vond broadchurch ook top. Heeft er iemand een tip? Ben dus best veeleisend :sweat_smile:

Misschien The End of the F***ing World?

5 likes

Netflix

  • unbelievable
  • mindhunter
  • designated survivor
  • when they see us
  • absentia
  • bodyguard
  • manhunt

Videoland

  • the good doctor

En deze serie raad ik standaard iedereen aan: Gilmore Girls

1 like

Bonding
The End of the F***ing World

1 like

The Alienist, Sherlock, Luther, Elementary?

1 like

Ik vind killing eve zoooo goed

3 likes

Heeft iemand a million little things gezien? Zie nu dat seizoen 2 op Videoland staat!

Spoiler S2A4

Ik ben nu halverwege deze aflevering en ugh alles gaat fout tussen Maggie en haar moeder en ik ben er nog steeds niet overuit of ik dat zoontje van Jon schattig vind of irritant met z’n hese stem

Ik ben hier pas net aan begonnen! Het kijkt heel chill weg vind ik. Volgens mij ben ik pas bij afl 8 van seizoen 1.

1 like

Ik ben nav alle enthousiaste reacties in m’n omgeving een tijd geleden begonnen aan the crown maar ik kom er echt niet doorheen. Ik zet ‘m elke aflevering zo’n 5 keer op pauze omdat ik afgeleid raak en stukjes mis. Ben nu bij aflevering 4. Herkennen mensen dit, wordt het beter? Of zou dit toch wel het punt moeten zijn waarop ik hooked zou moeten zijn?:sweat_smile:

3 likes

Outlander!

1 like

Ik heb nog wel wat tips voor Engelse series maar weet niet 100% zeker of ze op de apps staan die jij noemt, want ik woon in de UK.

  • Thirteen (Thriller serie met Jodie Comer van Killing Eve/dr Foster)
  • Luther (1 van de beste series ooit imo)
  • Line of Duty (Moet je wel echt vanaf seizoen 1 kijken, anders is het moeilijk te volgen)
  • Hidden (is Welsh dus wel wat moeilijker te verstaan haha)
3 likes