Series & Netflix #2

Heftig he! Ik heb op youtube ook meteen alle filmpjes gebinged die met de serie en de mannen te maken hebben. De acteur die Korey Wise speelt (wat een indrukwekkende rol voor zo’n jonge gast. Wát een prestatie!) zegt ergens dat de echte Korey geen dag ouder is geworden dan de 16 jaar die hij was toen hij de gevangenis in ging. Toen ik interviews met Korey zag, zag ik wat hij bedoelde. Deze 40-plusser kleedt zich nog als een tiener en kan eigenlijk geen goed interview geven, geen volzin uispreken. Geen oogcontact maken. Hij is gewoon beschadigd door het systeem en heeft zich nooit meer verder kunnen ontwikkelen. Zo triest!
Voor de andere mannen lijkt dat anders te zijn. Vooral Yusuf Salaam komt ijzersterk over. Inspirerend.

Ik heb op werk (Justitie) veel over deze serie gepraat en ben er wel van overtuigd dat ‘we’ het beter doen. Jeugdigen tot 18 gaan (behoudens zeer hoge uitzonderingen) voor maximaal 2 jaar jeugddetentie in. De 18 jaarsgrens kan opgerekt worden tot 23 jaar als we te maken hebben met een ‘zwak ontwikkelde’ volwassene, en in jeugddetentie wordt er altijd onderwijs en/of een vorm van training/behandeling gegeven. De ontwikkeling staat niet stil.
Wat is het rechtssysteem in de VS toch compleet kut.

7 likes

Het is een Netflix Original productie, die gaan echt niet zomaar van Netflix af. Dat zijn precies de producties waar ze juist hun geld aan verdienen.

1 like

@Banananana handmaids tale

Ik dacht dat het een soort teken aan Serena was als in “ze is veilig” en tegelijkertijd ook een middelvinger naar Gilead. Kippenvel ook weer bij het einde van aflevering 5 trouwens

Hier hetzelfde! Ik kan écht niet wachten en ik vind het zo jammer dat dit het laatste seizoen wordt :cry:

Er is trouwens nog een andere serie over een vrouwengevangenis op Netflix, een Spaanse: Vis a Vis. Ik heb nog niet de tijd gehad eraan te beginnen, maar ik heb er goede dingen over gehoord.

Klopt had ik ook gehoord! Heb hem al op m’n lijst gezet, haha!

1 like

Vond je het laatste seizoen niet een beetje tegenvallen? Op een na laatste seizoen ook trouwens. Het werd allemaal zo grimmig.

Nee, ik vond het niet tegenvallen. Ze moesten op een gegeven moment andere storylines en settings verzinnen, omdat het anders misschien te eentonig zou worden.

Zusammenfassung

Ik heb me van het begin tot het einde vermaakt en vond het zelfs jammer dat de Carol & Barb storyline binnen één seizoen al afgelopen was. Ik hoop niet dat het aankomende seizoen tegen gaat vallen en dat er tussen alle schrijnende gevallen te weinig ruimte is voor humor, maar we zullen zien. Wat mij betreft waren ze nog een paar seizoenen doorgegaan.

1 like

Ik moet gewoon lachen om het laatste seizoen van the 100. Ik snap er he-le-maal niks van.

Edit: afl 7 heet Nevermind. Hoe toepasselijk.

4 likes

The 100 heeft zijn beste tijd wel gehad…
Denk ook niet dat ze nog een seizoen moeten maken.

1 like

Al die afleveringen krijgen wel echt sick hoge waarderingen op imdb. Volgens mij mis ik iets. Ja alles eigenlijk want ik snap t nieee :woman_shrugging:t2:

Het is ook mega vaag. Ik volg hem nog steeds, maar ik vind dat het wel erg overtrokken wordt.

1 like

Heeft iemand El Recluso gekeken? Lazaro :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

2 likes

Ik heb Killing Eve zojuist gebinged en het was weer mooi! Gelukkig komt er een seizoen 3. Spoiler:Ik ergerde me wel kapot aan die Aaron Peel, maar ja, we zullen hem gelukkig nooit meer terugzien.

3 likes

Ja die ben ik nu aan het kijken!

1 like

Echt he!!!

1 like

Ja ik ook! Vind het echt zo goed!

1 like

Vond Russian Doll ook een goede serie. Kijkt ook lekker weg omdat het korte aflevering heeft.
Komt ook nog een 2e seizoen van!

5 likes

Ik ben nu begonnen aan VAV. Was net klaar met een andere Spaanse serie La Chicas des Cable (zoiets). Volgens mij is die blonde vrouw Angeles van de andere Spaanse serie. Met al die Spaanse series heb ik beetje het idee dat de poule van acteurs klein is, hehe.

1 like

Oja, Las Chicas staat ook nog in m’n lijst! Van de Spaanse series heb ik tot nu toe Casa de Papel, Gran Hotel en Alta Mar gezien. Ik zag op de poster dat Nairobi uit Casa ook in VAV speelt, en dat Berlin uit Casa in Gran Hotel speelt. Dus ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de acteurs, hahaha.

1 like

Waar kijk je dat?