Series & Netflix #2

Spoiler? s7a11 OITNB

oh :cry: die kinderen in die courtroom, breekt echt m’n hart

3 likes

Weet je niet zeker of het afl elf is? Want dat is gevaarlijk terrein, tread lightly

Haha oh nee bedoelde het vraagteken omdat ik me afvraag of het wel echt een spoiler is :stuck_out_tongue: Zal het even aanpassen

1 like
Spoiler OITNB s7e13

Ik ben halverwege de aflevering, maar ik kan er niet tegen dat Tastee van iedereen afscheid aan het nemen is :cry:

1 like
oitnb finale

Ik ben erg gelukkig met het einde

2 likes

Ik moet mezelf echt bedwingen om niet op jullie spoilers te klikken haha. Maar ik moet nog wel even. Ik ben zo iemand die dan 2,5 seizoen kijkt en dan afhaakt. Snap ik soms niet van mezelf want OITNB vond ik juist altijd heel leuk. Ik ben dus gisteren toch maar weer gaan verder kijken. Ik was tot halverwege seizoen 3 gekomen. Heb gisteren seizoen 3 afgekeken, in mijn pauze aflevering 1 van seizoen 4 en ga nu verder.

3 likes
oitnb finale

Ik ook wel ja! Vond het mooi dat ze van de meeste castmembers wel een goed beeld gaven van hoe het leven er nu uit zag. Natuurlijk blijft er nog ruimte genoeg voor invulling van wat als bla bla. Maar ik vond het een erg mooi seizoen, heb ook wel een aantal keer echt flinke tranen moeten wegslikken :’)

1 like

Ik vond the last czars ook heel leuk. Vooral omdat het echt een combinatie van een serie en eem documentaire is. Je krijgt zoveel meer achtergrondinformatie.

1 like
oitnb

Ja precies! Echt een leuk seizoen en een goede finale. Precies genoeg ruimte voor invulling, maar de grote issues waren wel ‘opgelost’. Je kan een redelijk beeld vormen van hoe het hierna verder gaat. Sommige eindes goed en anderen niet, maar alles klopte. Juist omdat niet iedereen een geforceerd ‘goed’ einde kreeg, maar realistisch in het licht van toestanden in Amerika en de situaties waarin de karakters zich bevonden.

1 like

Late to the party maar ik heb net stranger things afgekeken en ik zit echt nog steeds te janken op de bank send help

8 likes

Ik moest hier best om gniffelen. In welke series/films na '00 komen eigenlijk nog darkrooms voor? Ik heb het idee dat ik ze best eens gezien heb in series van de periode erna, maar kan me eigenlijk geen enkele titel voor de geest halen. :thinking:

(En ik besef ook ineens dat '00 al bijna twintig jaar geleden is. :grimacing: Als in: duh, maar denk nooit bewust over die periode na haha.)

3 likes

Ik heb OITNB ook net uitgekeken. Blij met het einde ook!

Spoileralert

Sommige verhaallijnen hebben ook een open einde. Best handig ook voor misschien een eventueel spin off in de toekomst.

Deze snap ik wel ja

Is het drugsprobleem nog niet opgelost lijkt me

OITNB laatste episode

Had ook echt niet verwacht dat Pensatucky dood zou gaan, dat kwam best even als een ‘wtf gebeurt er’ binnen. Ook vraag ik me af of Daya nu echt door Aleida gewurgd is of niet. En inderdaad; Hellman als directeur, bijzonder wel. Vragen vragen vragen die nooit beantwoord gaan worden, haha!

2 likes

Omg haha. Volgens mij zitten er wel darkroom scènes in The Crown, als Margaret samen is met die fotograaf. Verder zou ik het zo ook niet weten inderdaad

2 likes

Naja, ze zijn heel duidelijk geweest over het feit dat dit het laatste seizoen was. Denk dus toch dat we het hier mee moeten doen. Wellicht in de toekomst misschien? Of een spin off.

Wat een seizoen de laatste van OITNB, zit nu nog na te snikken :sob::heart:.

2 likes

Dit is echt wel de laatste.

De laatste 2/3 seizoenen zijn als behoorlijk middelmatig (liever gezegd, slecht) aangemerkt. Het feit dat ze er nu een aardig seizoen hebben weten uit te persen zou geen startsignaal moeten zijn van het uitmelken van de serie.
Daar is nu echt nog nooit een serie beter van geworden.

3 likes

In 13 reasons why sowieso en nog wel in meer

2 likes

Vond vooral seizoen 5 ontzettend langdradig van oitnb.
Series uitmelken zijn makers overigens erg goed in. Vond bijvoorbeeld de vampire diaries de laatste 2 seizoenen ook echt uitgemolken. Volgens mij is het laatste seizoen ook echt korter dan alle andere seizoenen.

1 like