Denk dan dat je een van de weinigen bent waarbij het idd jouw serie niet is. Vond het meteen vanaf het begin al een hele bijzondere, mooie aangrijpende serie.
Ik vond het ook he le maal niks. Ben nooit verder gekomen dan aflevering 1
Al je ook geĆÆnteresseerd bent in Belgische series heb ik nog wel wat aanraders voor je:
- Tabula Rasa: psychologische thriller, gaat over een vrouw met amnesia en een verdwijnzaak.
- Beau Sejour: meisje dat vermoord wordt blijft als schim achter tot ze haar eigen moordzaak kan oplossen.
- De Dag: Casa de Papel qua stijl, gaat over een bankoverval. Kwam ongeveer gelijktijdig uit, dus is geen afrip ofzo.
- Code 37: politieserie waarin zedenmisdrijven worden onderzocht. Vrouwelijk hoofdpersonage.
- Callboys: komische serie die vier gigoloās volgt.
Deze zijn ook echt aanraders, maar wel heel Vlaams, dus misschien minder toegankelijk:
- Eigen kweek: volgt een boer (en familie) die besluit een wietplantage te beginnen.
- Van Vlees en Bloed: drama, volgt een familie die een slagerij runt.
- Het Eiland: iconische Vlaamse serie, komedie rond een aantal typetjes op een kantoor.
Kijkt hier iemand toevallig Mindhunter? Seizoen 2 is vandaag op Netflix gekomen, dus dat ga ik dit weekend denk ik bingen.
Zodra ik terug ben van Lowlands wordt dat een bingewatch. Zin in!
Omg ja tabula rasa is echt ziek insane geweldig. Echt ik heb die serie gekeken en @fysicus hier wel 40 berichten gestuurd op insta omdat ik zo in shock was. Echt heel erg goed. Ik vind code 37 ook heel sterk. En ik heb ook alle seizoenen van vermist gekeken. Ookal was dit berichtje niet aan mij, ik ga lekker alles kijken! Coppens ofzo vond ik ook sterk.
Er zijn echt zeer veel sterke Vlaamse series! De deze heb ik allemaal al gezien, maar heb er nog een aantal die ik wil zien.
Tabula Rasa is inderdaad geweldig! Goede acteerprestaties, dialoog en script. Echt mijn genre ook! Ik hou van series die de kijker doen nadenken ipv er van uitgaan dat de kijker toch niets begrijptā¦
Einde seizoen 2 Dark:
Tegelijk weet ik niet waarom ik nog verbaasd ben over wat ze allemaal in die serie doen.
Heb al een hele tijd geen OITNB meer gekeken, ben halverwege seizoen 6 en net weer een poging gewaagd omdat ik seizoen 7 wil zien. Maar vind het maar saai. Wat zeggen jullie; afkijken of meteen naar seizoen 7? En vonden jullie dat wel de moeite waard?
Zit inmiddels in aflevering 4 van Better Than Us, een Russische dystopische sciencefiction serie.
Echt heel aardig, maar de vertaling is wel vrij slecht. Merkt dat wel vaker bij Netflix.
Dat ben ik met je eens. Ik heb net de derde aflevering afgekeken en heb echt het gevoel dat de vertaling tekort schiet. Verder weet ik nog niet wat ik van de serie vind, het deed me denken aan de serie Humans.
Oh echt! Haha dan duurde het gewoon even bij jou
Ahhh jongens die laatste handmaids tale
Ik kreeg van het laatste seizoen echt weer het gevoel wat ik bij het eerste seizoen had. Ik vond het een mooie afsluiter van de serie! Zou wel seizoen 6 afkijken om alles helder te hebben wat er gebeurd.
Ik heb er een paar gezien maar vond het een beetje vaag. Werd er een soort van depri van en de karakters zijn me een beetje te weird.
Maar dat heb ik met alle series trouwens (ben nogal gevoelig en vind alles veel te heftig en spannend/shocking)
Wow vis a vis is echt super goed zeg. Ik val van de ene in de andere verbazing de hele tijd. Top tip
Hoe spreek je dit eigenlijk uit? Vis a vis.
Kijken mensen hier mindhunter? Is het wat?
Het is geen serie maar een film, maar moest hem even delen. Dit ziet er nu al uit als een kerstklassieker.
OMG Jaa zoveel zin in deze film. En denk idd ook dat het een klassieker word.
Moet het echt Nederlandstalig zijn? Series als modern family en big bang theory zijn ook heel makkelijk te volgen.
Qua Nederlandstalige comedy is er verder bar weinig beschikbaar.