Series & Netflix #2

Velvet

1 like

Alleen van zijn stem glij ik al weg.

The handmaids tale s3e1

Vond het moeilijk inkomen eerst omdat het meteen echt weer drama drama is. Maar tranen met tuiten toen Emily de grens over was en toen ze applaus kreeg in het ziekenhuis. Wel opvallend dat ze Luke zo makkelijk gevonden heeft. Dat ging wel van een leien dakje. En waarom is Ofred is niet allang vermoord. Zeker omdat ze vruchtbaar is…

4 likes

OMG Jim Moriarty in Black Mirror (seizoen 5, aflevering 2 - ik heb de aflevering na 5 minuten op pauze gezet om te controleren of hij echt de acteur is die Moriarty speelt). Ik ga nu zo teleurgesteld zijn als hij niemand vermoordt. Ik kreeg gelijk seriemoordenaar-vibes.

2 likes

Alles gekeken, echt wat bezielde deze man, wat ging er in zijn hoofd om :frowning:

YES er komt een seizoen 5 :smiley: Ik heb per ongeluk een spoiler gelezen die het einde van seizoen 4 verklapte, dus ik ben zo blij dat ik nu toch nog niet het ‘echte’ einde weet

11 likes

Ik heb net The Society afgekeken. Ik las hier dat mensen er moeilijk doorheen kwamen, maar ik vond het wel erg leuk en ik kan niet wachten op het tweede seizoen.

Einde

Door die busschauffer Pfeiffer lijkt het verhaal wel op de rattenvanger van Hamelen.

3 likes

Iemand van jullie Russian Doll gekeken? Wat vonden jullie ervan?

2 likes

Ik vond het een hele toffe en slimme serie. De episodes zijn lekker kort maar heb em per ongeluk in 2 sessies uitgekeken

6 likes

Ik ben er ook al door heen. Afl 2 vond ik ook het beste, 1 ook wel apart en leuk. 3 was oke, maar het cringe-level was wel aardig hoog. Vond het een beetje een tieneraflevering.

Vond seizoen 3 en 4 echt duidelijk beter. Mijn favo afleveringen zijn echt San Junipero, USS Callister en Black Museum. DĂĄt zijn pas steengoede en mindfuckwaardige afleveringen!

4 likes

Ik heb net aflv 2 van Black MIrror gekeken.

Als jullie dit de beste vonden, kijk ik niet uit naar de rest. Vond het echt niet zo boeiend en langdradig.

Voor de Belgen onder ons: ik zie net toevallig dat the assassination of gianni versace eindelijk op de BE netflix staat :smiley:

2 likes

ik zou ook graag de linkjes willen van de chernobyl serie! slide in mn dm :love_letter:

Huuuuuuu, the Good Place eindigt na het komende seizoen :sob:

Ik snap de logica en het is een goede zet maar ik ga em wel missen!

7 likes

Nu nog The Sinner S2 en we lopen niet meer achter

1 like

Het is best een zware serie maar de verhaallijn en serie vind ik zelf heel goed. De verkrachtingen en geweldscènes vind ik zelf wel meevallen (dit is ook persoonlijk natuurlijk). Tuurlijk is het niet leuk om daarnaar te kijken. Maar vergeleken met andere series valt het wel mee.

2 likes

ik vind het in sommige afleveringen wel heftig. Het is geen aaneenschakeling maar de scènes die ze tonen zijn wel expliciet. Verder ben ik het wel met @Cookiess eens dat het een goede verhaallijn heeft en de personages zijn ook echt heel sterk uitgeschreven.

1 like

Het is zoals hierboven gezegd wordt inderdaad best een zware serie. Persoonlijk vind ik het niet heel heftig in beeld gebracht. Het is natuurlijk nog steeds heftig omdat het verkrachtingen/mishandelingen zijn, maar ik vind zulke scènes in bijv. Game of Thrones veel heftiger explicieter. Het is vooral een hele goede serie met een ontzettend goed verhaal. Die heftige scènes voegen, vind ik, veel toe aan het verhaal. Ze zijn er niet tussen gestopt om te shockeren.

2 likes

Ik wil een nieuwe serie starten, iemand What if al gekeken op Netflix? Aanrader?

Ik vond What If vermakelijk, maar daar blijft het bij. Leuke serie als je even niet teveel na wilt denken, zit wel vol clichĂŠs imo.

2 likes