Series & Netflix #3

ik heb even met een schuin oog gekeken, en inderdaad dat Engels is irritant, heb ooit de Zweedse versie gezien en die vond ik qua sfeer heel goed. Maar het leek me ook in de huidige tijd afspelen en qua jonge wallander leek me dat ook raar ik bedoel dat zou dan toch in de jaren 70/80 moeten zijn geweest?

Ik heb het gekeken en irriteerde me eerst erg aan het acteerwerk van de hoofdrolspeler. Maar toen kreeg ik ergens een crush op hem en heb het in 1 ruk uitgekeken. Vond het thema wel heel goed neergezet en de expliciete beelden maakten het wel echter ofzo.

Heeft iemand “the social dilemma” al gekeken? Ik kijk nu vijf minuten en denk al shitt dit is niet best.

Het gaat over de negatieve invloed van social media.

2 likes

Ja vrolijk word je er niet van. :frowning:
‘‘If you’re not paying for the product, you are the product.’’

En dat we meer geld waard zijn als zombies gekluisterd aan onze smartphones versus rondwandelend, gewoon ons leven leidend. Allemaal wel obvious en open deuren, maar alsnog schrok ik er wel van.

2 likes

@Evenveel
Hij is weer even actueel nav deze column van Sander Schimmelpenninck:

2 likes

Ja en ik vind het ook eng hoe concreet de polarisatie in de maatschappij gerelateerd is aan online (social) mediagebruik. Ik had niet verwacht dat dat zo concreet te zien was (misschien ook naĂŻef).

Jaaa! Hele leuke serie!

1 like

Idem.
Ik ben echt lyrisch over deze serie. Het is lang geleden dat ik zo diep in een serie zat, zeg maar.

Het is inderdaad heel traag, maar stoorde me daar geen moment aan.

Het is lastig genre.
Sci-fi fans verwachten keiharde Martian sciences fiction (en dat is het niet) en Drama fans verwachten diepliggend drama zonder fictief geneuzel ( en dat is het ook niet)

Al met al een gedurfd project en met veel “commentaar” van beide kanten.
Als neutrale kijker kom je het beste uit de strijd, zeg maar.

2 likes

Ik ben Challenger: The final flight aan het kijken. Is een miniserie over de lancering van die ontplofte spaceshuttle in 1986 en holy shit wat ziek. Dat hele verhaal wat erachter zit over twijfel mbt veiligheid etc is echt heftig.

1 like

Voor de fans van American Horror Story: seizoen 1 van Ratched staat nu op Netflix

9 likes

AHS gezien? Is van dezelfde makers geloof ik. Heerlijk dramatisch, de styling is om je vingers bij af te likken en lekker spannend

Goed hé, je pikt zijn series er altijd zo uit.

1 like

Net de eerste aflevering gezien, love it! Typisch Ryan Murphy inderdaad, als je daar niet van houdt dan kun je het misschien beter overslaan. Tot nu toe doet het me denken aan een mix tussen AHS: Freakshow & Feud.

(Het is trouwens een prequel van “One flew over the Cuckoo’s nest”).

ik kijk nu the informer want joel kinnaman maar alle Poolse maffia zijn gedrongen kale mannen met gouden kettingen, niet helemaal mijn beeld van Polen.

Ratched zou inderdaad zo een nieuw seizoen van AHS kunnen zijn, love it. Ik vind Sarah Paulson ook altijd heel leuk!

2 likes

Geweldige actrice. Ik vond haar in AHS na 4 seizoenen wel een beetje “Ohja
daar is Sarah weer”, maar bij deze serie ben ik weer volledig overtuigd. Ik zie haar niet en wel het personage die ze speelt.
Samen met Lana Banana en de twins uit Freakshow mijn favoriete Sarah rol tot nu toe.

1 like

Aah ik wilde net komen posten over Ratched haha maar zie dat er al meer mensen kijken, ik ben nu de 3e episode aan het kijken en ik vind het zooo leuk! Zo jammer dat het maar 8 episodes zijn ik vrees dat ik daar vanavond wel doorheen ben :joy:

Ik ben alweer aan de laatste aflevering van Ratched toe :frowning:

Dit had inderdaad net zo goed een seizoen van AHS kunnen zijn.
Ik ben echt gek op de Ryan Murphy stijl.
Vooral het kleurgebruik en de manier van filmen is zo anders dan anders.

Vond “Hollywood” ook zo prachtig gemaakt.

1 like

Ik vond haar in Hotel ook zo ontzettend goed. Gaga kreeg de Emmy, maar Sarah had er ook zeker eentje verdient.

1 like

Klopt!

1 like