Series & Netflix #3

Haha ah echt totaal verschillend dus, grappig! Als er ooit een S3 komt hoop ik dat we hem allebei leuk vinden

1 like

Iemand die mij een goede/leuke serie kan aanraden?

Series die ik goed vind/leuk vind:

• Breaking Bad
  • Dark
  • Game of Thrones (t/m seizoen 7)
  • Chernobyl
  • Black Sails
  • The Haunting of Hill House (deel 2 vond ik minder)
  • Narcos
  • Downton Abbey
  • Stranger Things
  • The Queen’s Gambit
  • Arrested Development
  • Community
  • Dirk Gently’s Hollistic Detective Agency
  • Derry Girls
  • The Witcher
  • Shadow & Bone
  • The Fall (seizoen 1 was wel het best, maar serie had toch alleen maar 3 seizoenen)

Jane the Virgin heb ik gebingewatcht tot seizoen 4. Kijk het nu zo af en toe verder. Ben soms een beetje Jane of Jane en Rafael moe

The Stranger! Het is 1 seizoen, maar echt binge waardig en één van mijn favoriete series.

2 likes

Als je Breaking Bad goed vind zou ik sowieso Better Call Saul kijken.

Verder is het een nog gevarieerde voorkeur dus daar moet ik even over nadenken :sweat_smile:

Edit: Brooklyn 99 omdat je community en arrested development leuk vind.

2 likes

Er is een nieuw ‘Love Death + Robots’ seizoen. Allemaal korte (animatie) films van rond de 12 - 15 minuten. Vond het eerste seizoen echt super leuk! Allemaal op zichzelfstaande verhalen echt tof. Ik wil hier meer van

2 likes

@Blush Thanks! Heb het op mijn lijst gezet.

@Frenky , goeie! Ben ooit aan BCS begonnen, maar heb het toen even laten liggen omdat ik toe was aan iets luchtigs op dat moment. Ik ga die weer verder kijken.
En Brooklyn 99 vind ik inderdaad leuk! Alleen jammer dat Netflix zo sloom is met updaten

Vikings!
The 100 (na een aantal seizoenen wel minder leuk)
Peaky Blinders
The Witcher

1 like

@Twonights The Witcher vind ik inderdaad tof! Vergeten in mijn vorige post te zetten.

Peaky Blinders ga op mijn lijst zetten. Lijkt me wel wat, thanks!

Vikings heb ik t/m seizoen 5 gezien een hele poos terug, maar om een of andere reden niet meer seizoen 6 gekeken. Ik was iets beu, weet alleen niet meer wat. Ik ben net even gaan googlen en zie dat s6 laatste seizoen is. Dan is het wel waard om verder te kijken, haha

The 100 was ik episode 1 al afgehaakt, haha. Mijn vriend heeft die wel verder gekeken en de seizoenen daarna werden wel beter van wat ik kon zien. Maar ik was al zo afgeknapt van eps 1. Vond het te teenage drama volgens mij?

1 like

Orphan black
The Colony
Prison break
Fauda

1 like

Hoe ‘smerig/bloederig’ is Peaky Blinders?

ik weet niet waarom maar Monic Hendrickx in Ferry doet me denken aan een zeemeermin.

1 like

Bates motel vond ik super goed.
Why woman kill
Oh en killing eve.

1 like

Ik zou het niet smerig noemen. Wel realistisch bloederig, maar dat lijkt me gezien de tijdsgeest waarin de serie zich afspeelt behoorlijk logisch.

Wat mij betreft is peaky blinders 1 van de mooiste series ooit gemaakt. Ik zou het “rauw” noemen. Het is geen '80 slasher movie met random geweld ofzo.

4 likes

Ah oke dat klinkt nog wel te doen! Een paar post terug was ik nog super enthousiast over Jessica Jones maar man, ik kan al dat bloed en viezigheid niet echt handelen de hele tijd, bah. Vind het verder nog steeds heel leuk dus ik doe af en toe het geluid zacht of kijk maar gewoon weg, haha.

1 like

O, ja dan is peaky blinders echt absoluut niets voor jou. Sorry :sweat_smile:

Als een Marvel serie “al” te naar is, dan kan je een serie als peaky blinders denk ik niet hebben.
Het is best een heftige weergave van (onder andere) de eerste wereld oorlog en de gevolgen daarvan.
Sla maar over :slight_smile:

3 likes

Aaahw nee :sob: jammer! Ik vind de kleding er zo gaaf uit zien. Maar goed bedankt voor de waarschuwing skip ik Peaky Blinders! Klinkt idd niet als een goed idee als ik het zo lees. Ga ik wel iets anders zoeken wat niet te romantische is, maar ook niet te bloederig.

wel leuk in Ferry dat Luther en de zwarte weduwe eindelijk samen zijn

2 likes

Heb net Vivir dos veces (leef twee keer) gekeken en dit gebeurt nooit maar moest

J A N K E N

Dus voor wie nog een emotionele toch wel feelgood film zoekt met een geweldige opa en kleindochter >>>>> kijk deze film

7 likes

Thanks @Broodrooster @Norma @Ophelia Ik heb ze allemaal opgeschreven. Met name Orphan Black, Bates Motel en Ozark lijken me wel wat!

2 likes

Black Mirror al gezien? Denk dat je dat ook wel goed vindt!