Series & Netflix #3

Ik weet niet of het helemaal hier hoort, maar ik kreeg een paar weken geleden door het YouTube algoritme Turkish Series geadviseerd en ben nu helemaal hooked. Vooral Ada Masalī (Island Tales) vind ik echt de perfecte, lichte serie voor deze zomer. Eerst werd ik een beetje melig van de overdreven slow-mo’s elke keer als de hoofdpersonages elkaar tegenkomen of de klassieke dodelijke blikken van de ‘valse’ karakters, maar in dit soap/romcom genre is het gewoon fantastisch uitgevoerd (IMDB geeft het een 8,1, maar dat komt vast ook door veel actieve fans omdat het nog loopt). Een aflevering duurt meer dan 2 uur (!) en alleen de Engelse ondertiteling is niet helemaal officieel, verder verschijnt het wel gewoon op YouTube als ik het goed gezien heb.

2 likes

Pfff ik moest dus Reign opnieuw kijken, omdat ik er niks meer van wist en geen idee had dat er een vierde seizoen op Netflix was gekomen. Het is me wel gelukt om seizoen 4 te halen, maar ik moest nog 8-9 afleveringen ofzo. :unamused: Dacht slim te zijn om de laatste afleveringen te downloaden en dan de WiFi uit te zetten, maar helaas. 🥲 Mocht nog wel de aflevering waar ik nog in bezig was afkijken (om 00:03), daarna kreeg ik een foutmelding.

Misschien toch maar eens kijken naar een VPN om het Amerikaanse aanbod te bekijken…

1 like

Ik heb Reign jaren geleden gekeken. Kwam er nou uiteindelijk een echte finale/afronding vh verhaal, of was het een open einde (omdat ze van tevoren niet wisten dat het hun laatste seizoen werd)?

Misschien dat Dead to Me en Ginny & Georgia iets voor je zijn

1 like

Of even kijken in de bibliotheek! Misschien hebben ze hem daar ook wel te leen. Als je natuurlijk een dvd-speler, blue-ray of PlayStation/Xbox hebt om af te spelen

Echt zin om Darkt te herbekijken nu! Het is ingewikkeld maar klopt gewoon allemaal, fantastisch!

Reign

In de laatste aflevering hebben ze volgens mij opeens 30 jaar van dr leven gepropt. Het loopt dan net zoals in het echt, dat Mary vlucht naar Engeland en daar door Elizabeth gevangen wordt genomen en uiteindelijk sterft ze. Nadat ze dood is, is er een hele zoetsappige flashback met Francis

2 likes

New Amsterdam misschien? Het speelt zich af in het ziekenhuis. Ik vond het in ieder geval erg leuk!

3 likes

Goede tip! Helaas hebben ze ze niet. Mocht iemand nog een aanrader hebben wat betreft VPN, ik hoor het graag haha. De torrenttijd heb ik wel gehad, wil daar eigenlijk niet meer aan beginnen. 🥲

2 likes

Ja love Swanenburg! Ben echt positief verrast, genoeg plottwists ook ondanks de dubbele stukjes.

1 like

Yayy vrijdag nieuwe seizoen Grace & Frankie!

5 likes

1 dag zonder Reign en ik zit hier echt zo van;

Ik had BIJNA seizoen 2 uit.

1 like

Echt?! Wat leuk!!

2 likes

Volgens Netflix NL wel, maar als ik t google kan ik er helemaal niks over vinden en lees ik dat ze in juni nog aan t filmen waren. Heel weird…

Ooooh yes seizoen 2 van Valeria!

5 likes

Ik vind Ethos/bir baskadir een goede Turkse serie gaat over een jonge vrouw in een traditioneel gezin of de serie Phi is ook een aanrader volgens mn vriendinnen!

2 likes

Hier heb ik me ook altijd over verbaasd! Ook al die lyrische recensies dat alles zo herkenbaar is… ze doen vooral ontzettend gemeen en selfish (zelfzuchtig? Ik ben het woord vergeten?)

2 likes

Dank voor alle suggesties! Het is wat lastig om iedereen te taggen.

Ik zal ze eens afgaan en kijken waar ik als eerst mee ga beginnen. Lie to me en Bones ken ik, beide volgens mij nog niet helemaal gezien maar vond ze wel heel tof, misschien eens in chronologische volgorde gaan kijken, haha.

tenor (1)

Saaame

1 like

Ik heb dit volgens mij nooit eerder gehad met een serie. Echt gewoon opgezogen worden.

Vanaf vandaag nieuwe Grey’s op Disney. Gaat gelukkig over het ene onderwerp wat bijna nooit wordt besproken. Carona. :sweat_smile: