Ik ging er helemaal zonder verwachtingen in en zonder reviews gelezen te hebben (en toen had er ook nog hier niemand over gepost volgens mij) en wist toen ik begon ook niet dat het een Koreaanse serie was (stond wel een kleine afbeelding bij met verschillende mensen erop, maar had de gezichten helemaal niet geregistreerd ), maar was positief verrast! Toffe serie, al zat er ook een deel in die ik er een smet op vond, namelijk zoals ik hier eerder gepost had het âVIP-gedeelteâ (hier laat ik het bij om niet te spoilen
). Maar zeker een aanrader!
Ik begin nu bij deze aflevering en ben zo benieuwd waarom het een âsmetâ op de serie is haha! Ik vind het tot nu toe echt tof behalve die scene dat ze elkaar sânachts opeens gaan afslachten, niet aan te zien met al dat geflits en het ontneemt de kracht van de spel scenes omdat het zo random en onnodig is.
Dat geflits was irritant ja maar ik vond het geen random en onnodige toevoeging. Vond het juist een heel logische ontwikkeling dat spelers zo op een âmakkelijkeâ manier zich van andere spelers wilden ontdoen, gezien de spellen een stuk minder voorspelbaar zijn en hoe minder spelers, hoe groter je kans. En ook gezien het vanuit het âcrimineleâ groepje kwam, die zichzelf als sterker en meedogenlozer zagen als de rest.
Ja dat vond ik in theorie ook, maar de executie ervan vond ik heel erg overdreven. Maar, aan de andere kant past het ook wel weer in de serie, alles is natuurlijk over the top. Ik denk dat het voornamelijk aan het flitsen lag, ik kon er gewoon niet naar kijken, heb de hele tijd door mân handen/vingers zitten kijken, niet omdat ik t eng vond maar omdat ik er hoofdpijn van kreeg haha.
Ja ik heb ook toen ook maar met een half oog gekeken omdat ik al wat hoofdpijn had. Mân gedachte was ook gelijk van; jeetje man, hoop niet dat hier iemand met epilepsie die hier gevoelig voor is ineens door overvallen wordt. Want was echt over de top ja en vooral heel onprettig kijken.
Ja precies dit! Moet eigenlijk voor de aflevering een disclaimer bij staan, want het was heel plotseling.
Ondanks dat ik het niet eens ben met de hele moneygrab qua docuâs rondom Britney, de Netflix docu is echt heel erg goed.
Ja, het is wel met een hart gemaakt zeg maar, de vrouwen die de rode draad zijn in de docu doen dit duidelijk omdat ze echt aan Britneyâs kant staan. het stukje dat ze verteld over het stiekem laten zetten van Britneyâs handtekening bij dat zwembad, hoe ze dat vertelde en de emotie erbij vond ik zo emotioneel.
Heb al dagenlang âFuck the pain awaaaay, fuck the pain awaaaayâ in mân hoofd
Ik vond squid game leuk, maar had er gezien de hype wat meer van verwacht denk ik.
Ik ben nu wel benieuwd naar Midnight Mass.
@monkeyslut ik kende de kliniek nog niet en ik had een heel ander beeld bij jeugdzorg (ik werk zelf in de forensische psychiatrie, misschien dat ik daarom een heel ander beeld heb van jeugdzorg hoor). Omdat jullie wel bepaalde voorkennis hebben: is het gelukt om een realistisch beeld weg te zetten van de kliniek denk je? Never forget de vreselijke docu van tygo
@Feather ik vond het echt enorm krachtig dat die kinderen ervoor kozen om voor de camera te verschijnen. En ik vond ook dat er niet onnodige sensatie werd gecreëerd om goede televisie te maken. Maar het feit blijft wel daar dat deze jongeren wel hun kwetsbaarheden openbaar hebben gemaakt en dat dit mogelijk gevolgen zou kunnen hebben in de toekomst omdat zij toch gestigmatiseerd zouden kunnen worden
Ja dat denk ik wel!
Squid game vondt ik leuk, ik had Alice in borderland ook al gezien. Ik vondt beide wat weg hebben van de oude Japanse klassieker Battle Royale.
Nu ben ik sowieso fan van Koreaanse films en series dus ik ben blij dat het wat bekendheid krijgt!
Ik zal het eens vragen aan mijn vriendin!
Ik heb het ook gekeken
Heb idd hetzelfde gevoel
Ook die handgebaren die ze maken voelde voor mij een beetje alsof een gekke sekte of zo
Maar goed ze doen kennelijk wel goede dingen
Ik kijk nu afl 3 van squid game en vind het geluid van het spel dat ze moeten spelen suikerhoninggraat echt ASMR
Dat vond ik ook, totdat ze begonnen te likken
Hahahaha ziet er ook echt belachelijk uit ja
Wij hebben net Jaguar gekeken. Aanrader!
Ik ben zo benieuwd naar Squid Game, zeker na alle berichten hier.