Series & Netflix #3

Ik heb dat ook gezien toen, toffe serie

1 like

Staat deze op de Nederlandse Netflix? Heb deze jaren geleden wel gekeken en vond m echt heel leuk, maar was niet op de legale manier toen

Ik vond het ook heerlijk, hele serie in een ochtendje uitgekeken. Maar ik ben dan ook een sucker voor alles wat met Parijs te maken heeft

Het is zo pro-Amerikaans dat het ongemakkelijk is om te kijken…

6 likes

Haha ik heb me niet zo laten leiden door ofwel het pro amerikaanse ofwel het stereotype franse. Vond het trouwens ook best kritisch op de amerikaanse cultuur: altijd maar werken en nooit plezier, hard praten en overenthousiast zijn. Dat werd niet als iets positiefs omschreven in de serie hoor. En ja tuurlijk, allebei de culturen zijn veeel genuanceerder dan nu wordt getoond. Maar daar maak ik me niet zo druk om in zo’n luchtige serie die vooral over het romantische parijs gaat waarin elke man knap en charmant is haha.

5 likes

Dit klinkt super leuk! Bedankt voor de tip. Gaat op mijn lijstje. Ik kijk nu Outlander, Bojack Horseman en wil beginnen aan Killing Eve. Dus eerst wel genoeg.

1 like

Ja Parijs is een van mijn lievelings en vindt het zo leuk om bekende plekjes te zien. Ben nu bij aflevering 3 en het kijkt wel lekker weg.

4 likes

Ik heb de laatste afleveringen van The 100 gekeken! Ben benieuwd wat anderen vinden

Spoilers the 100 finale

Vind het best wel een stom einde. Het hele seizoen denk je dat die Cadogan een of andere gekkie is en dan blijkt hij gelijk te hebben?? Dat hele testsysteem slaat ook nergens op, omdat ze 1x geen oorlog voeren zijn ze ineens gered :woozy_face:
Vond dit ook heel ‘magisch’ allemaal ten opzichte van eerdere seizoenen.

Hoogtepuntjes zijn wel Lexa :heart_eyes:, Sheidheida die eindelijk neergeknald wordt en Clarke die op zoek gaat naar Murphy omdat ze verwacht dat hij ook niet zou mogen transcenden :joy:

En ik haat dit soort eindes want nu wil ik een aflevering over dat hele transcendance gedoe om te zien hoe het er daar uit ziet!!

1 like

Ik heb m ook echt nét afgekeken!

Spoilers einde The 100

Ik heb wel gejankt hoor hahaha. Dat Cadogan en ook Bellamy uiteindelijk gelijk blijken te hebben, omg. Nu blijkt weer hoe zinloos Bellamy’s dood is hoor, hij had ook moeten transcenden vind ik. Sowieso wat is die judge? Een alien? Een soort geest of god? Of toch weer iets computerachtigs?

Ik vond het einde wel mooi hoor, de crew toch weer samen. Soort van dan. Tegelijkertijd vind ik het ook wel dom, dat ze terug zijn gekomen. Kan niet echt uitleggen waarom.

Sowieso Gabriel, Madi en Emori verdienden echt beter hoor :sob: En Cadogan, jeetje had wel willen zien hoe hij die test ging doorstaan, maar neee hij kreeg niet eens de kans om de eerste vraag te beantwoorden.

Jaaa zo leuk om Lexa en Abbie terug te zien, ook al was het niet een echte happy reünie. Oja Sheidheda had 5 afleveringen geleden al dood moeten zijn bahbah. Ben nog een beetje ondersteboven van alles haha, kan niet bevatten dat dit is waar het stopt.

Net Ratched uit gekeken. Wat een toffe serie en die kleuren, wow.

Wil nu heel graag One flew over the cuckoo’s nest kijken, die heb ik nog nooit gezien! Staat helaas niet op Netflix.

1 like
The 100 einde

Vind het ook wel heel naaierig voor de acteur van Bellamy hoor, een kutte dood terwijl hij daar gewoon bij had moeten zijn op het einde. Of hij had ook degene kunnen zijn bij wie ze de test af nam zodat hij tenminste nog in de laatste aflevering (soort van, is niet helemaal echt natuurlijk). Eigenlijk hadden ze af moeten wisselen tussen Lexa en Bellamy en dan konden shippers er gewoon in zien wat ze wilde (wie van de 2 haar grote liefde was of tot de conclusie komen dat ze dat beide waren)

Eigenlijk vond ik het ook wel jammer dat er niet meer mensen terugkwamen uit eerdere seizoenen die al dood waren, als er meer testvragen waren op verschillende vlakken konden ze steeds een ander de vraag laten stellen.

Gabriel verdiende ook beter jeetje, hij is echt vlak voor het transcenden doodgegaan. Van Emori weet ik niet of ze nu nog steeds een lichaam deelt met Murphy en dat ze dus alsnog doodgaan of niet? Vond dat onduidelijk :sweat_smile:

Haha ik heb ook alles gekeken maar het was echt een hate-watch. Wat verschrikkelijk tenenkrommend. Maar ook heerlijk om te kijken.

1 like
Einde The 100

Ja afwisseling tussen Lexa en Bellamy was mooier geweest. Of misschien zelfs Madi, net zoals Cadogan zijn dochter te zien kreeg. Ik denk sowieso dat cult-bellamy die test wel had gehaald. Weet ook niet zo goed waarom Raven volgens Clarke beter de test had kunnen maken. Iedereen heeft goede en foute keuzes gemaakt afgelopen seizoenen :woman_shrugging:t3: uiteindelijk hebben ze het transcenden aan Levitt en Octavia te danken.

Vond Levitt trouwens wel een leuk karakter uiteindelijk! En blij voor een happy end voor Octavia en Levitt, maar had wel meer van ze willen zien eigenlijk.

Ik vond sowieso dat ze wel wat meer op die test hadden mogen focussen. Vind dat sowieso vaag, want dat wezen stelt dan vragen terwijl ze eigenlijk de antwoorden en gevoelens al lang weten, die keuze staat al lang vast. Het is bijna een marteling of zo hahaha. Had idd wel liever wat oude karakters terug zien komen, al waren het herinneringen.

Jaa arme gabriel, gaf zn leven voor Madi die uiteindelijk toch naar Cadogan ging en eindigde als kasplantje :+1:t3: Ja Emori en Murphy had ik echt een happy end gegund. Maar Emori zei dat Murphy zou sterven als hij beide minddrives inhoudt, dus ik weet nu niet of hij stervende is (zo leek het niet), of dat dat transcenden toch invloed heeft gehad? Of dat Emori getranscend is, omdat haar mind eigenlijk nog leeft. Het is een beetje vaag allemaal.

Einde the 100

Ging even op Reddit kijken wat mensen vonden (over het algemeen is het commentaar niet zo positief, vooral door dat ene zinnetje dat ze geen kinderen kunnen krijgen)

Maar blijkbaar was Emori er gewoon bij op het einde? :joy: ze zal wel lekker verstopt geweest zijn want ik heb haar echt niet gezien. Maar ze stond inderdaad op een screenshot. Toch nog een happy end voor Murphy en Emori dus

Spoilers einde The 100

Jaaa de mensheid is bij deze gedoemd en zal uitsterven :sweat_smile: leuk joh

Ahhh echt? Ja het was ook maar een kort stukje, heb niet iedereen goed kunnen bekijken haha

Ja, Fransen hebben er ook veel over te zeggen op Twitter :stuck_out_tongue:.

Ik wilde aan Emily in Paris beginnen maar toen zag ik een nieuw seizoen Jane The Virgin. Nou, eindstand heb ik toch drie afleveringen van de eerste serie gekeken, want kom niet echt lekker in Jane the Virgin s5… ik vind Jane ook zoo irritant haha

Jane is echt in your face, maar het is een leuk seizoen! Emily ik Paris is wat zwakker, maar ook echt leuk.

1 like

Ja ik ga het nog wel afkijken, maar niet bingen denk ik.

Ik heb de eerste aflevering van Emily in Paris gekeken, wat een verschrikking… Had gehoopt op lekker hersenloos vermaak, maar zat me alleen maar te ergeren aan hoe verschrikkelijk zij is, en hoe extreem Amerika-centric het is. Geen succes dus wat mij betreft, ga het ook niet verder kijken

6 likes