Ik heb de laatste afleveringen van The 100 gekeken! Ben benieuwd wat anderen vinden
Spoilers the 100 finale
Vind het best wel een stom einde. Het hele seizoen denk je dat die Cadogan een of andere gekkie is en dan blijkt hij gelijk te hebben?? Dat hele testsysteem slaat ook nergens op, omdat ze 1x geen oorlog voeren zijn ze ineens gered 
Vond dit ook heel ‘magisch’ allemaal ten opzichte van eerdere seizoenen.
Hoogtepuntjes zijn wel Lexa
, Sheidheida die eindelijk neergeknald wordt en Clarke die op zoek gaat naar Murphy omdat ze verwacht dat hij ook niet zou mogen transcenden 
En ik haat dit soort eindes want nu wil ik een aflevering over dat hele transcendance gedoe om te zien hoe het er daar uit ziet!!
En Cadogan, jeetje had wel willen zien hoe hij die test ging doorstaan, maar neee hij kreeg niet eens de kans om de eerste vraag te beantwoorden.
uiteindelijk hebben ze het transcenden aan Levitt en Octavia te danken.
Ja Emori en Murphy had ik echt een happy end gegund. Maar Emori zei dat Murphy zou sterven als hij beide minddrives inhoudt, dus ik weet nu niet of hij stervende is (zo leek het niet), of dat dat transcenden toch invloed heeft gehad? Of dat Emori getranscend is, omdat haar mind eigenlijk nog leeft. Het is een beetje vaag allemaal.
.