Series & Netflix #3

Ik ben deze week begonnen aan Big Love. Heel leuk! Wie kijkt deze serie ook?

Dat is het concept ja. Het is een “mockumentary”

Het was origineel bedoeld alsof een buitenlandse documaker een “ongewone” Amerikaanse familie kwam volgen.

*Fun fact, in het originele concept is de interviewer een Nederlandse journalist. Vandaar de vele referenties aan Amsterdam/Nederland/Nederlanders door de hele serie heen. Als je er op let, zie je in heel veel afleveringen links met/naar Nederland.

2 likes

Zulke scènes zitten er wel veel in ja! Niet altijd aan het begin, vaak ook tussendoor. Vond ik eigenlijk altijd wel leuk :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Waarschijnlijk breaking bad al gezien? Vond ik een heulleee goeie serie en ergens deed Ozark me aan BB denken, maar dan een light versie

Jaren geleden gezien, vond het ook een leuke serie.

Tip voor mensen met HBO, The Outsider en Sharp Objects. Zijn denk ik wel 2 van de beste series die ik afgelopen jaar heb gezien.

1 like

Oh haha okĂŠ, vond het juist irri maar heb verder al een paar keer in een scheur gelegen dus ik zie het door de vingers :thumbsup:

Het is echt mijn favo serie ever, enjoy!

1 like

Dit is me nou nog nooit opgevallen

Zoals? Ik heb alle afleveringen meerdere keren gezien maar kan me zo niks herinneren.

Ik herinner me eigenlijk alleen nog die “nederlander” in de bar die ruzie kreeg met gloria die gewoon duits sprak of met een duits accent ofzo

2 likes

Bij Friends kwam het idd weleens voor ja. Iemand die in NL op uitwisseling was geweest, of een NL huisgenoot had. Staat me nog bij, dan volgde een (Duits-achtig) zinnetje.

1 like

@blush @Banananana @monkeyslut

Ff snel neergeklat want ben aan het werk:

-Dus, de hypothetische interviewer met de naam Geert Floortje

-Cam en mitch vertellen meerdere malen over hun trip naar amsterdam.

-Sal heeft een inreisverbod voor amsterdam weges wangedrag.

-Luke maakt een huiswerkproject over vincent van gogh

-voetbalaflevering

-De zanger die Phil voor zijn verjaardag krijgt (edward norton) schept op dat zijn hit op nummer 6 in de nederlandse hitlijsten stond en hij sindsdien in amsterdam niet over straat kan.

-Manny koopt voor zijn crush ‘a box of chocolates from the netherlands’

-Cam past op stella en hijst haar in allerlei toeters en bellen waarop Jay vraagt; ga je haar achter de ramen in amtsterdam zetten?

-Claire en Alex zijn samen eens in mooi nederlands dorp is het noorden geweest ( waarschijnlijk de plaats Holland in Michigan) en vertellen dat ze daar Dutch Pancake Balls hebben gegeten ( ik denk een variant op de nederlandse poffertjes)

En zo echt nog veel, veel meer.
Ik ben net weer opnieuw begonnen met kijken, dus zal de lijst af en toe updaten :sweat_smile:

Er zijn redditers mee bezig geweest, en blijkbaar heeft 1 van de schrijvers een nederlandse ouder.

12 likes

Heel latetotheparty maar ik ben - eindelijkkkk - dankzij Corona begonnen aan GoT.
Dacht altijd: niets voor mij, te fantasy? maar wow :heart_eyes: . Ben nu bijna eind seizoen 1

10 likes

Enjoy! Maar skip de laatste twee seizoenen :joy:

4 likes

zoals gezegd is er hele subreddit over met tientallen voorbeelden. Kan ik nu even niet vinden want ben aan het werk.

Haha, tnx ja even interne verwachtingen getemperd gelet op al die heisa van de afgelopen jaren.
Jammer wel.
Dus dat vond jij ook?

Normaliter gek op kostuumdrama, historisch genre/mooie landschappen en dat komt hierin mooi samen. Wat me ergens tegenhield was ook dat mensen aangaven het een complexe serie te vinden, met al die familiebanden en ontwikkelingen. Herken jij dit?

Ooh ik heb dit jaar opnieuw gekeken en echt GOT was zo goed maar dat laatste? Ik vergelijk het met een erge relatiebreuk.

2 likes

Oh goed dat je het zegt, missch moet ik GoT dan maar ghosten tegen die tijd :relieved: (“ligt niet aan jou maar aan mij, ben er gewoon niet klaar voor”).

Zit te bedenken of ik iets soortgelijks heb meegemaakt? Laatste scènes van Mad Men vond ik wel vaag, in tegenstelling tot alle eerdere afl. waar ik maar geen genoeg van kon krijgen. Breaking Bad (andere favoriet die ik meermaals heb teruggekeken) eindigde wel “bevredigend”

1 like

Je gaat sowieso kijken, uw nieuwsgierigheid gaat je niet loslaten. Mijn beste vriendin is met de eerste lockdown ook begonnen en ze zei: Nu snap ik waarom jullie zo hard gingen, echt rollercoaster aan emoties “ :joy::joy:

1 like

Hoe bedoel je precies? Ik vond Lost ook echt geweldig, het laatste seizoen misschien iets minder (had het idee dat alleen nog maar heen en weer ging), maar ik vond het einde dan weer wel heel mooi persoonlijk :blush:
Ik heb het toevallig tijdens de vorige lockdown nog helemaal teruggekeken, was echt genieten weer.