Series & Netflix

Ben benieuwd, Lucifer vind ik helemaal geweldig!

1 like

Dit wordt onze volgende serie! Nu bezig met Midsommersol, ook echt een aanrader! Superspannend en zulke mooie beelden van Zweedse natuur

1 like

Yessss, benieuwd naar deze. Eens zien of ze het boek goed representeren. :biggrin:

Sorry, het is Midnattssol zie ik net :see_no_evil:

Net Birdbox op Netflix gezien (met Sandra Bullock). Dacht eigenlijk dat het een serie was, maar vond hem heel goed! En werd nog beetje emotioneel op het einde ook. Het boek schijnt een lugguberder einde te hebben. Hou wel van dit soort films, doet me beetje denken aan A Quiet Place - als je die goed vond is dit wel een aanrader.

4 likes

Yasss dit lijkt me zo leuk!

2 likes

Ik heb m net ook gezien! Vond hem wel wat lang duren maar wel cool en spannend. Ga nu niet heel chill slapen alleen haha.

1 like

Ik ben bezig met Parfum maar snap er echt kein flaus van. Terwijl ik series met een vaag en sloom tempo meestal wel leuk vind.

ik heb het ondertussen afgekeken. Misschien kan ik helpen met je vragen?

Ik kijk nu de eerste aflevering van Parfum! Vind het wel tof tot nu toe.

Wat me opvalt: het speelt zich toch in de tijd van nu af? Ik weet dat Duitsland net sommige dingen wat ouderwets zijn/wat achterlopen, maar die autopsiezaal bijv. leek wel uit de koude oorlog te komen joh?

1 like
Bird box

Ik vond de film wel spannend maar aan het einde dacht ik wel van oké waar heb ik naar zitten kijken? Er werd naar mijn idee veel te weinig uitgelegd en sommige dingen klopten niet. Bijvoorbeeld aan het eind dat die vrouw dat belletje had en toen hoorde ze opeens dat meisje die bel gebruiken. Maar 2 seconde daarvoor had ze die zelf in haar hand.
En dan dat einde!! Zo Amerikaans. Na de zwarte boottocht komen ze uiteindelijk aan op een idyllisch oord ver weg van al het kwaad met vogels die hen waarschuwen en waarbij de kinderen vrienden maken, bah. En ik vroeg me ook wel af wat er dan nu ging gebeuren, want ze kunnen ook niet eeuwig daar in dat kamp blijven. Of zou er nog een deel 2 komen?
Nu ik klink ik echt super negatief, maar ik vond het wel vermakelijk hoor. Alleen niet altijd even goed.

5 likes

Ik ben wel benieuwd wat er met dat jongetje is gebeurd? Ik heb niet goed opgelet denk ik… (Edit: oh ik was te ongeduldig, ik zie het nu)

Oh en ik snap ook niet wat er bedoeld wordt met die honden, dat het andersom ook werkt?

dat de moederhond ook het parfum van haar puppys ruikt, en daardoor haar eigen puppys herkent. Het wordt normaal ook nog goed geïllustreerd met een andere situatie:

niet op klikken als je nog niet klaar bent met kijken

als die moeder van dat vermoorde jongetje in die school langs dat meisje loopt ruikt ze haar zoon, daarom adopteert ze haar ook omdat ze haar zoon onbewust ruikt, het is voor haar een soort onbewuste herkenning. Ze zei ook dat dat meisje na haar 17e als een vreemde voor haar was, dat komt omdat het parfum toen op was, de herkenning was weg.

2 likes

Ja thanks! :slight_smile: Snapte m uiteindelijk.

Moet nog één aflevering, spannenddd.

@Kerselaar

Ben nu klaar met kijken maar heb nog meer vragen!

Samenvatting

De moordenaar was dus de psycholoog? Maar waarom? En wist die moeder ervan?
Ik snapte de verhaallijn met de politieagent ook niet helemaal, even leek het erop dat hij de moordenaar was, maar dat was dus niet zo?

Hij staat online!

1 like
Samenvatting

De psycholoog heeft het gedaan omdat haar zus altijd in het middelpunt van de belangstelling staat en heel erg geliefd is. die psycholoog liet een parfum maken waardoor iedereen haar leuk vond. Op het einde zie je die parfumeur ook dat flesje in die koffer bij “liefde” steken.
Ik weet niet of haar moeder ervan af wist, ik denk dat die moeder ook onder invloed van het parfum was. Aan de andere kant denk ik dat ze er wel van wist aangezien ze die agente gewoon die kamer in liet gaan en haar dochter door die andere agent liet verkrachten.

Wat betreft die andere agent, ik weet niet zo goed wat zijn verhaal is. Hij is iig niet de moordenaar, ik den dat hij gewoon naar dat bordeel ging en dat hij daarom die avond van de moord bij het huis van die prostitué gezien is? Niet om haar te vermoorden maar om seks met haar te hebben. Toen hij voor de eerste keer in dat bordeel kwam heeft die baas hem ook kennis laten maken met Parel. Voor de rest weet i ook niet goed wat hij bij die psychologe deed en waarom hij haar aanviel

1 like

Ahhh ja Thanks!

Is iemand al begonnen aan watership down? Ik was altijd gek op de film/boek. Ik ben heel benieuwd!

Ben daar mentaal niet klaar voor haha, ik vond het altijd zo’n zielige tekenfilm en dan dat liedje :cry:

1 like