Series & Netflix

Kijken jullie series altijd af? Ik ben best een afhaker kwam ik achter. En dan niet eens per se dat ik echt afgehaakt ben (niet altijd), maar vaak gewoon dat ik vergeet door te kijken of geen ‘zin’ meer heb als een nieuw seizoen weer start? Ik kan uit de losse pols ook best veel series noemen waar ik gewoon nooit mee verder ben gegaan, best erg. Ik kijk waarschijnlijk meer series niet af dan dat ik ze wel af kijk, vooral als er heel veel seizoenen zijn.

1 like

Ik kijk ze allemaal af omdat ik gewoon te nieuwsgierig ben. Heb op Netflix alleen Ozark niet afgekeken omdat ik niet in her verhaal kwam.

1 like

Heeft er iemand toevallig een aanrader van een goede serie die ik samen met mijn vriend kan kijken? Het uitzoeken van een serie vinden we altijd erg lastig. De series La Casa de Papel, Designated Survivor vonden wij erg goed erg goed. Momenteel kijken we ‘Ik weet wie je bent.’

Sommige series kan ik niet echt helemaal inkomen, die kijk ik dan vanzelf niet meer af, maar eenmaal er een klik is, kan ik wel blijven bingewatchen. Ik denk dat het voor mezelf iets van 50-50 is.

1 like
Spoiler hohh

Ja dat snap ik nog maar meer van hoezo spookt ze bij zichzelf? Gewoon het hele achterliggende idee van waarom die geesten er zijn snap ik niet. Oke dat het zal vast “gewoon” een vloek van het huis zijn, maar zijn ze boos? Wat willen ze? En hoezo spoken ze bij zichzelf? Het verhaal is voor mij niet rond zegmaar haha

Oohja zo, ja geen idee eigenlijk. Maar vond het verder ook niet zo’n sterke serie hahaha

Haha ik achteraf qua verhaal ook niet. Best zonde want ik vond het camerawerk wel subliem.

1 like

guilty :raising_hand_woman:

1 like

Helaas konden wij niet in Elite komen, maar enorm bedankt voor de andere tips!

Hebben jullie Homeland al gezien? Breaking Bad? Stranger Things? Die vonden ik + vriend leuk!

1 like

Ik haak eigenlijk vrijwel altijd af, geloof ik… heb weinig series echt helemaal gezien.

Dat heb ik dan gelukkig weer niet! Maar ik keek op IMDb naar een top 200-lijst en daar heb ik er maar 16 helemaal van gezien (ik tel series die nog maar net lopen en dus nog maar 1-2 seizoenen hebben niet mee). Ik vond dat best weinig, aangezien ik voor mijn gevoel best vaak series kijk. :thinking:

En veel ervan zijn ook vrij oud (Buffy, Angel, Friends en zo - my precious). Homeland en Breaking Bad zijn ook twee van mijn afhaakseries hehe.

Ik ben bij die twee ook afgehaakt. :stuck_out_tongue: Maar ik vond ze alsnog leuk om te zien en wel aan te raden. Heb even die lijst bekeken en ik heb letterlijk niets daarvan helemaal gezien… :")

Van sommige series (niet van de lijst) heb ik wel heel veel gezien (echt hele seizoenen ook) maar niet alles (bijv. True Blood, Gossip Girl, Six Feet Under, The 100, Prison Break, Lost, Orphan Black).

Dit is zo uit m’n hoofd wat ik af heb gekeken of waarvan ik zeker weet dat ik het nog af ga kijken:

Helemaal gezien

Desperate Housewives
Sex and the City
Downton Abbey
Bomb girls (maar is stopgezet na 1 seizoen)
13 reasons why
Élite
The Letdown
Black Mirror
Modern Family

Ik weet niet of wij uitzonderlijk zijn, maar ik vind het nu wel opvallend hoe weinig ik eigenlijk echt helemaal gezien heb.

1 like

Nee, we zijn vast niet uitzonderlijk, maar het is wel boeiend om te zien! Waar zou het door komen? Ik mis de anticipatie soms wel, vroeger kon ik zo enorm uitkijken naar een nieuw seizoen van Buffy bijvoorbeeld, en dat heb ik nu eigenlijk nooit meer.

Heb je dit ook met boekenseries?

Van jouw lijst heb ik niets helemaal gezien. Uit mijn hoofd heb ik deze helemaal gezien:

Gezien

Buffy the Vampire Slayer
Angel
Friends
Broadchurch
Gossip Girl
The Missing
The Killing
Lost
Sherlock
White Collar
House M.D.
Dexter
How I Met Your Mother

En dus een aantal series die nog maar 1 of hoogstens 2 seizoenen hebben, zoals Dark, La casa de papel, Manhunt: Unabomber en Mindhunter.

(Ik moest er een paar schrappen, ik dacht bijvoorbeeld dat ik klaar was met The Tudors maar volgens mij heb ik daar maar de helft van gezien.)

1 like

Homeland en Breaking Bad kende we beide al. Stranger Things is inderdaad ook een goede optie, veel goede verhalen over gehoord. Thanks!

1 like

Ik heb dat ook, dat ik niet veel series af kijk of begin met een volgend seizoen.

Bij mij is het vooral dat er te veel keuze is. Dan ben ik bezig en zie ik een andere serie. Die blijft dan in mijn achterhoofd zitten. Ga ik toch mee beginnen. Halverwege stop ik weer. :see_no_evil:

Dat dacht ik ook! Maar hoorde dat die goed was en dat je hem snel “tussendoor” kan kijken. Misschien maar eens een poging wagen :grinning:

1 like

Ja hmm ik weet niet precies waar het door komt. Misschien zijn we kritischer dan het gemiddelde publiek van die series? Ik denk dat ik meestal stop omdat er te veel herhaling in de serie komt of omdat de huidige plotlijntjes me niet boeien, of omdat de algehele spanningsboog/het conflict gewoon ontbreekt. Vaak heb ik het idee dat er steeds nieuwe situaties opduiken of problemen eindeloos gerekt worden om maar aan 8 afleveringen te komen.

En boekenseries hmmm… heb er weinig geprobeerd dus daar kan ik niet echt iets over zeggen. The It Girl en Gossip Girl heb ik helemaal gelezen. Bij The Hunger Games (al is dat geen serie) ben ik na deel 1 gestopt. En bij de boeken van Ender’s Game na drie delen, maar volgens mij is dat niet uitzonderlijk want die laatste boeken staan echt bekend als slecht.

Morgen komt Baby op netflix ben benieuwd heeft volgens mij wel iets weg van elite.

1 like

Oh vergeten!! Van het weekend kijken, ben wel benieuwd.